Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin lopettaa marinoidun broilerin ostamisen! APUA!!!!!

Vierailija
06.05.2014 |

Teen lähes kaikki ruoat broilerista ja ostan valmiiksi marinoituja... Olen jo jonkin aikaa hävennyt tätä kun ostan valmiiksi maustetut lihat mutta eilen katkesi aasin selkä kun lapseni kaveri söi meillä ja sanoi "Teillä ruoka on aina saman makuista. On se hyvää, nam nam, mutta maistuu aina samalta."

Nolotti.

Nyt tarvitsen teidän apua! Miten broileri marinoidaan kotona????

Pippurilla ja suolalla ei varmaan pitkälle pötki? Mitä mausteita minun pitää hankkia?

Miten voin tehdä yhtä hyvän makuisia broilereita kuin ne kaupan, hunajamarinoitu yms maut?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi marinoida. Tee joku kastike kaveriksi.

Vierailija
22/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista broilerfileet pannulla (leikkaa fileet ensin ohuemmiksi), mausta teriyaki-kastikkeella ja ripauksella suolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon!!!! Kyllä minä nyt alkuun pääsen :) Voinko tehdä myös niin että laitan pakastepussiin broileria ja mausteet ja laitan sen pussukan pakastimeen? Tykkään kun pakastimesta löytyy aina käyttövalmista broileria.

Ap

Vierailija
24/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 13:18"]No totuushan on, että marinoidut lihat "säilyy kauemmin" eli pidempi myyntiaika kuin marinoimattomilla, joten aikamoista jätettä se lähellä vk-päiväyksen tienoilla jo on....

[/quote]

Onko tosiaan näin? Tämä on mulle ihan uutta tietoa. Miksi ja miten se säilyvyys pitenee marinoidussa?

[/quote]

Etkö muka ole tiennyt, että maailman sivu on suolaa käytetty parantamaan säilyvyyttä? Samoin monia muita aineita, joita noissa marinadeissa on.

"Jätettä" ne voivat olla siitäkin syystä, että marinointiliemeen voi upottaa sellaistakin lihaa, joka ilman sitä olisi liian ikävännäköistä, ja suikaleisiin vielä kaikki revityn näköiset riekaleet.

Vierailija
25/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina maustamatonta broileria. Marinadeilla peitetään sitä, että niihin on käytetty huonompia osia. Siksi niiden kilohintakin on alempi.

Vierailija
26/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 13:18"]No totuushan on, että marinoidut lihat "säilyy kauemmin" eli pidempi myyntiaika kuin marinoimattomilla, joten aikamoista jätettä se lähellä vk-päiväyksen tienoilla jo on....

[/quote]

Onko tosiaan näin? Tämä on mulle ihan uutta tietoa. Miksi ja miten se säilyvyys pitenee marinoidussa?

[/quote]

Etkö muka ole tiennyt, että maailman sivu on suolaa käytetty parantamaan säilyvyyttä?

[/quote]

Toki tiedän, että suola toimii näin mutta en ole ajatellut, että sitä on niin paljon.

Itseasiassa ostan itse aina maustamatonta. Minua vain hiukan ihmetyttää miten helposti nykyään ruokaa kutsutaan jätteeksi, hiilaripaskaksi, hiilarimätöksi jne.

Vierailija
27/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt, miksi kuumissa maissa, joissa hygienia on perinteisesti ollut vähän niin ja näin, syödään tulisimmin maustetut ruoat? Koska ne pilaantuvat niin nopeasti. Vahva mauste toisaalta auttaa säilymään, toisaalta peittää pilaantunutta makua.

Vierailija
28/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin on ja ääliöt ostaa.

Vierailija
29/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiero broileriin pestoa. punaista tai vihreää :) hyvää tulee.

Vierailija
30/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se maustamaton sitten ole paskaa viimeisen käyttöpäivän kohdalla...

Vierailija
31/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekisit vaikka joka toinen kerta ylipäätään broilerin sijaan vaikka kala- tai kasvisruokaa? Broileri on milteipä epäeettisintä ruokaa mitä kaupasta löytyy :(

Vierailija
32/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 13:30"]Jugge mureuttaa broikun.

[/quote]

Okei...

Vierailija
33/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorauta pannulle öljyä ja kuumenna. Laita öljyyn haluamasi mausteet "avautumaan" eli esim. Chiliä, kurkumaa, inkivääriä, juustokuminaa, korianteria jne. Paista hetki ja lisää sitten liha.

Suosittelen kyllä kalaa tai kasviksia. Surettaa itselläkin tuo broilerin tehotuotanto.

Vierailija
34/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on huiolossaan kotimaisen marinoimattoman kanan kampulobakteerista mutta Aasiaan mennään viivana syömään katukeittiöstä.

Omnommmm nomm :-D

Vierailija
35/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 13:20"]

[/quote]

Tottakai suolattu liha säilyy kauemmin kuin suolaamaton ja joka marinaadissa kaupoiss on suolaa.

[/quote]

Vierailija
36/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 13:23"]Itse laitan oliiviöljyä, valkosipulia, erilaisia yrttejä fiiliksen mukaan, usein hunajaa. Suola ja pippuri vasta pannulle, ei marinadiin.

[/quote]

miksi ei marinadiin??

Vierailija
37/45 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi. Ensiksi ostetaan tehotuotettua, epäekologista ja -eettistä lihaa, ja sitten nirsoillaan (muiden ihmisten kuollessa samalla nälkään of course) että hyi marinadipaska, kun saa tuotteen säilymään pidempään ja sekaan voidaan piilottaa muitakin kanan osia kuin vain niitä parhaita, yäk en syö!

Joo, syön itsekin kaikkea lihaa ja valitsen sen marinoimattoman koska se maistuu paremmalle, mutta koitan silti pitää suhteellisuudentajustani kiinni.

Vierailija
38/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään niistä valmiiksi marinoiduista broilerin suikaleista. Joskus en uskaltanut ostaa niitä kun kaikki haukkui mutta sitten kun kokeilin niin rakastuin :D paras ja helppo ruoka valmistaa.

Vierailija
39/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään valmiiksi marinoiduista... Mutta jos osaisin valmistaa itse yhtä hyvää marinadia niin tekisin kastikettakin sillä maulla...

Vierailija
40/45 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:55"]Eikö se maustamaton sitten ole paskaa viimeisen käyttöpäivän kohdalla...[/quote]

Ei yhtään sen enempää kuin maustettukaan, mutta pilaantumisen huomaa helpommin, siis sen viimeisen käyttöpäivän jälkeenkin.

Broilerin eettisyyttä en ole paljon ajatellut, mutta en vaan suuremmasti siitä pidä. Se on meillä vähän sellaista pikaruokaa kuin maksalaatikko tai purkkihernekeitto, eli tehdään harvoin jos ei ole aikaa "kunnon" ruuan valmistukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan