Mieheni mielestä olen liian köyhä
Pystyisitkö elämään itseäsi huomattavasti varakkaamman miehen kanssa, joka toistuvasti antaa ymmärtää, että olet häntä köyhempi ja huonommassa paikassa töissä? Hän joutuu joskus satunnaisesti lainaamaan mulle rahaa, mutta pääsääntöisesti elämme omillamme (eri osoitteissa). Yhteen muuttaminen ei tule kysymykseen, koska minulla ei ole varaa siihen. Emme ole naimisissa ja molemmilla omat lapset. En odotakaan, että hän elättäisi minua, mutta tuntuu loukkaavalta, että hän asettaa meidät eriarvoiseen asemaan rahan takia. Mitä tekisit minuna, jättäisitkö miehen vai nielisitkö ylpeytesi?
Kommentit (6)
Jos sosekonominen asema hiertää suhteessa niin minä en henk.koht. jaksaisi. Tiedän olevani erittäin pienituloinen ja siten en pysty kulutusyhteiskunnan normin mukaiseen elämään, en myöskään lähde elämään velaksi ja yli omien varojen. Itse en kuittailuita kuuntelisi. Köyhyys on asenne enemmän kuin mitään muuta. Minut pitkä pienivaraisuus on opettanut kiitolliseksi, luovaksi ja myötätuntoiseksi ihmiseksi. Haluaisin ihmissuhteen jossa näitä ominaisuuksia arvostetaan. Ei niin että jatkuvasti minulle syntyisi tunne eriarvoisuudesta. Tsemppiä ap:lle ja arvosta itseäsi!
En ole enää juurikaan lainannut, hän on maksanut pari kertaa mm. autoni vakuutuksen (jota käyttää itsekin) ja tarjoaa tietysti usein mulle ruokaa ym. Jos yritän maksaa, se ei käy hänelle, koska hän haluaa olla mies ja maksaa. Hänen kuukausiansionsa ovat noin 6 kertaa mitä minulla.
ap
En pystyisi. Jos mua rikkaampi mies haluaisi perustaa mun kanssa yhteisen elämän, se pitäis rakentaa sen mukaan mihin mulla on varaa. Miehen rahoilla en missään nimessä haluaisi elää enkä varsinkaan kuulla kuittailuja siitä.
Olin joskus tuollaisen samanlaisen tollon kanssa. Jätin- jätä sinäkin. Lämmitelköön rahojensa kanssa!
Minun pitää kelvata miehelle kaikilla elämän osa-alueilla enkä todellakaan olisi miehen kanssa joka korostaisi omaa varallisuutta ja pitäisi minua jotenkin huonompana jos olisin köyhempi.
Minulla on varakas mies ja kaikki on yhteistä eikä hän ikinä korosta omaa varallisuutta tai pidä itseään minua parempana ym.
Entäpä jos et enää lainaisi mieheltäsi?