Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tuli loppu Lisa Sounio-Ahtisaaren hämmentäville värssyille Hesarissa

Vierailija
06.05.2014 |

Vihdoinkin!

"Muun muassa Helsingin Sanomat ei enää julkaise kokoomuksen eurovaaliehdokas Lisa Sounio-Ahtisaaren erikoisia ilmoituksia henkilökohtaista-palstallaan"

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288685258567.html

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjakko, sonni? Ja nolo myös tuo todellisuuteen verrattuna liian nuori ja hyvännäköinen photoshopattu kuva. Kai mä olen sitten pudonnut kelkasta kun mun mielestä ei ole kiva että ihan kaikesta tehdään karnevaali. Puolueohjelma - no sinnehän voi laittaa vitsejä joita ei kerrota etukäteen äänestäjille, hauska läppä hah hah. Karjakko, sonni, haluan europalamenttiin, äänestäkää läpällä!

Vierailija
22/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin ärsyttäviä mainoksia. Että sinänsä HS teki vaan palveluksen hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Savo (lehti), v. 2007

VAIKKA Lisa Sounio ei oppinutkaan 1970-luvun lopulla Kangaskylän koulussa muotoilemaan virkkuukoukulla langasta virheettömiä patalappuja, ponnisteli hän siitä huolimatta sonnin rohkeudella eteenpäin. Vertaus saattaa pienen tytön kohdalla vähän onnahtaa, mutta sillä viitataankin sukunimeen. 

- Sonnien vai jumalten sukua, leikittelee Sounio sanoilla. Suvun sukunimi oli Sonni vuoteen 1958 saakka, jonka jälkeen se muutettiin jälkimodernistiseksi Sounioksi. Sen niminen niemi ja antiikin ajalta peräisin oleva Sounion temppeli sijaitsevat Kreikassa Ateenan lähistöllä. 

Nimistä muotoutui sittemmin muotoilun markkinointiin keskittyvän Sonay Oy:n nimi, jonka toimitusjohtaja Sounio on. 

Lisa Sounio kertoo saaneensa Parikkalan seudulta hyvät lähtökohdat elämäänsä, johon ovat vaikuttaneet monet ihmiset, samoin paikat. 

Äidiltään hän on perinyt kiinnostuksen taiteeseen ja kansainvälisyyteen, isä taas opetti muun muassa lukemaan puun vuosirenkaita ja tarkkailemaan luonnon estetiikkaa. 
Muotoilu, taide, luonto ja johtaminen ovat kiinnostaneet Lisa Souniota lapsesta saakka. Noista kiinnostuksen kohteista hän muovasi itselleen myöhemmin myös ammatin. 

Oma sielunmaisema on löytynyt Punkaharjulta. Parikkalan metsät ja polut ovat myös tulleet tutuiksi vuosien mittaan. 

KARJALAISEEN tapaan Lisa Sounio on kova puhumaan. Ravintolassa tilattu ruoka ei kuitenkaan ehdi jäähtyä, sillä lounaaksi hän ottaa lohisalaatin. 

Sounio on myös hyvä kuuntelemaan. Ja hyvin nimensä oloinen: klassista kauneutta arvostava ajattelija. Hän suosii pukeutumisessaan suomalaisia nuoria suunnittelijoita, kuten Paola Suhosta ja Hanna Sarénia. 

Parikkalaan juna tuo Sounioiden tytön noin kerran kuukaudessa. 

.......

Vierailija
24/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaaleissa ehdokkaana, silloin ei julkaista vaalimainoksia henkilökohtaista-palstoilla vaan maksetaan ne vaalimainokset ihan samalla tavalla kuin muutkin ehdokkaat. Samalla tavalla pitäisi kohdella jokaista ehdokasta eikä sen mukaan mikä sattuu olemaan sukunimi.

Vierailija
25/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kiinnitin huomiota siihen, että kuva tuossa "tervehdyksessä" on paljon nuoremmasta Lisasta kuin nyt. Jotenkin tosi narsistinen mielikuva tulee tuosta henkilöstä...

Vierailija
26/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:18"]

https://twitter.com/SallaPaajanen/status/463557277380009984/photo/1

[/quote]

Jakomielitautista. Kuka näistä henkilöistä oikein pyrkii sinne europarlamenttiin? Lisa Sounio, Lisa Sounio-Ahtisaari, Liisa Sonni-Ahtisaari vai Liisa Sonni?

Jos ehdokkaankin itsensäkin on vaikea päättää mitä nimeä hän kullosenakin päivänä käyttää, niin miten hän pystyisi euroopan yhteisiä asioita ajamaan?

Vierailija
27/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikulmilla olen Liisaan silloin tällöin törmännyt esim. kirjastossa, kaupassa tms. Ystävällinen ja mukava ihminen -hitusen hönttö tosin. Ja jos ei tietäis niin ei tuntisi, ilman meikkiä ihan eri näköinen... Kulkee ainakin täällä maalla vähän sellaisessa homssuisessa tyylissä. Eikä siinä mitään, mitäpä kenenkään tarviis esittääkään muualla kuin virallisissa yhteyksissä.

Omalla alallaan varmaan asiantuntija, mutta edustajaksi Eurooppaan tai vaikka suomeenkin, -haloo. Jätä Lissu ne hommat osaaville, jooko.

Ja ei, et varmaan tunnista minua tästä. Oon sen verran nuorempi sinua, vaikka samoja kouluja ollaankin käyty ja samjen opettajien kasvatteja.

Vierailija
28/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:21"]Mieti vähän, europarlamenttiin jos johonkin ostetaan paikka rahalla.

[/quote]

Ai miten niin? Minä ainakin valitsin ehdokkaani vaalikoneen avulla, ei kiinnosta mainokset. Lisaa ei kärkituloksissani valitettavasti näkynyt.

Vierailija
29/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistö ei olisi presidentti ilman 1.5 miljoonan vaalibudjettia.

Vierailija
30/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:21"]Mieti vähän, europarlamenttiin jos johonkin ostetaan paikka rahalla.

[/quote]

Ai miten niin? Minä ainakin valitsin ehdokkaani vaalikoneen avulla, ei kiinnosta mainokset. Lisaa ei kärkituloksissani valitettavasti näkynyt.

[/quote]

Lisään vielä, että jos ilmoituksissa ei ollut mitään loukkaavaa, eikä myöskään suoraa mainontaa, niin kyllä niitä olisi pitänyt saada julkaista. En pidä pätkääkään Lisasta, mutta en kyllä pidä siitäkään, että lehti alkaa valikoida millainen ilmoitus on heidän perhepalstalleen kelvollinen ja mikä ei, jos ilmoittaja kuitenkin maksaa niistä listahinnan. Toki suorien törkeyksien ja asiattomuuksien julkaisematta jättämisen ymmärrän. Samoin suoran mainonnan kohdalla, mutta noissahan ei ymmärtääkseni ole puhuttu vaaleista eikä niissä ole ehdokasnumeroakaan.

28

Vierailija
31/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:38"]

Kotikulmilla olen Liisaan silloin tällöin törmännyt esim. kirjastossa, kaupassa tms. Ystävällinen ja mukava ihminen -hitusen hönttö tosin. Ja jos ei tietäis niin ei tuntisi, ilman meikkiä ihan eri näköinen... Kulkee ainakin täällä maalla vähän sellaisessa homssuisessa tyylissä. Eikä siinä mitään, mitäpä kenenkään tarviis esittääkään muualla kuin virallisissa yhteyksissä.

Omalla alallaan varmaan asiantuntija, mutta edustajaksi Eurooppaan tai vaikka suomeenkin, -haloo. Jätä Lissu ne hommat osaaville, jooko.

Ja ei, et varmaan tunnista minua tästä. Oon sen verran nuorempi sinua, vaikka samoja kouluja ollaankin käyty ja samjen opettajien kasvatteja.

[/quote]Vaikutat itse höntöltä. Tekstisi perusteella.

[/quote]

Moi Lisa. No eikä vaikuta. T.sivusta

Vierailija
32/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:38"]

[/quote]Vaikutat itse höntöltä. Tekstisi perusteella.

[/quote]

Moi Lisa. No eikä vaikuta. T.sivusta

[/quote]Moi moi! Sinä kärsit vainoharhoista ja olet hönttö vielä päälle. t. 31

Vierailija
33/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henilön viestintätaidoista niin sisällöllisesti kuin muuten tulee mieleen mm. seuraavaa.

- Henkilö on häiriintyntyt oikeasti

- Henkilö on lääkkeissä

- Henkilöllä on vähintään suuruusharhoja. Esim. täällä sitatoidussa lehtijutussa luki, että hän pohdiskeli toimittajalle sitä, onko sukunimensä sonnien vai jumalten sukua. Tuollainen naiivi kelailu viittaa vahvasti siihen, että taustalla on juurikin ihan oikea grandiositeettiongelma.

Henkilö, joka ei pysty henkisiä ongelmiaan tämän paremmin peittämään vaan ne tyylitajuttomimmalla mahdollisella tavalla esiin, ei missään tapauksessa ole kelvollinen edustamaan ketään minkään vaalien valittuna ehdokkaana. Hän itse tarvitsisi jonkin holhoojan jonkun, joka neuvoo, miten viestitään ja esitetään tervettä ihmistä.

Enpä muista aikoihin törmänneeni julkisuudessa noi avoimen häiriintyneeseen tapaukseen. Huulipunalla ei ihan kaikkea peitetä. Tulee vähän Veltto Virtanen mieleen, jolla myös selvästi on jokin mentaaliongelma.

Älkää menkö halpaan ihmiset!

Meidän tulee hoitaa sairaat ihmisemme, ei äänestää niitä hoitamaan meidän asioitamme.

Vierailija
34/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tämä se sama tyylitajun huippu, joka meni Linnan juhliin isukin sotilaspassikuva printattuna hameen helmaan?

Vierailija
35/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin näkemään pätkän hänen alle 4 minuutin EU vaali haastattelustaan. Kampaus kuin Lumikilla ja aivan teatraaliset maneerit. Ei mitään asiaa edes kansallisteatteriin puhumattakaan EU:sta. Huh huh. Ihmettelin puoluetta: olisi sopinut piraattipuoluen tai muutos puolueen riveihin, sinne uponnut aivan luontevasti. Nyt piti pahasti silmään...

Vierailija
36/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se mikä nyt on oleellisinta niin on tämä: onko tuo Lisa saanut jotain ennakkoperintöä tai muuten vaan rikkaasta suvusta? Muistaakseni oli jossain leijonan kita -ohjelmassa rahoittajana. Millä masseilla, ja miksi kokkarit ovat aina näitä kultalusikka suussa syntyneitä? Kuka helvetti keskituloinen kehtaa äänestää kokkareita?

Vierailija
37/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sen punaisen huulipunan kanssa hän saisi olla varovaisempi. Suun ei kuulu näyttää suupieliä myöden avohaavalta. 

Sisältöähän hänen jutuissaan ei ole, eli niitä ei voi arvioida tai niistä olla mitään mieltä luonnollisestikaan.

Vierailija
38/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luki niitä ilmoituksia, jäi ihan oikeasti sanattomana tuijottamaan.

Voiko joku olla näin sekaisin ja onko tämä siis joku viestintäalan tyyppi? Ei voi olla totta, että joku alan ammattilainen olisi näin totaalisen kamala.

Vierailija
39/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt selvä, etteivät vaalimainokset kuulu perheilmoituksiin. Ei se yhteiskunta niin toimi, että kun haluaa lukea kastettujen nimiä, joutuu aamukahvilla vaalihyökkäyksen kohteeksi. Mitäs jos kaikki persut ja vihertallarit alkaisivat runoilla perheilmot täyteen?

Ko. henkilölle oli tarjottu samaan hintaan mahdollisuutta laittaa ilmoituksensa vaaliosastolle, muttei suostunut. Turha sitten valittaa. Mutta tulihan tästäkin ilmaista julkisuutta. Runojen perusteella tulee keisari ilman vaatteita ja tyhjät tynnyrit kolisevat eniten -sananlaskut mieleen.

Vierailija
40/51 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 10:21"]

Tämä Lisa/Liisa vaihtaa nimeä kuin paitaa. Tänään Aamulehdessä oli allekirjoituksena Lisa Sonni-Ahtisaari.

[/quote]

Taitaa olla vauva-av:n vakkari. Eikös täällä? eilen tai toissapäivänä ollut ketju, jossa selitettiin, että nimi Sounio on alunperin ollut Sonni.