Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilman miestä synnyttäneitä?

Vierailija
06.05.2014 |

Onko täällä ketään joka on "joutunut" synnyttämään ilman miestä, siis niin että olisi halunnut miehen mukaan mutta mies ei päässyt/ehtinyt? Miltä se tuntui? Otitko jonkun muun mukaan vai menitkö ihan yksin? Jäikö miestä kaivelemaan ettei nähnyt lapsensa syntymää?

Mietityttää kun mies työmatkalla ja nyt vähän näyttää että joudun synnyttämään yksin..

Esikoisen syntymässä mies oli mukana enkä osaa kuvitella asiaa toisin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ehtinyt mukaan. Olisihan se halunnut, mutta ei tuo ole mitään katkeraa asiasta kuitenkaan koskaan sanonut. Kolmas lapsi oli kyseessä.

Minua ei miehen poissaolo haitannut. Mulla on synnytykset menneet aina niin hyvin, että oli oikeastaan ihan kiva, että sain olla omineni, ei tarvinut miehestä siinä ärsyyntyä, kun eihän sillä siellä mitään tekemistä oikein ole.

Vierailija
2/5 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt 3 lasta yksin. Ensimmäiseen mies ei ehtinyt mukaan, tuli paikalle vasta lapsen jo synnyttyä. Ja toisissa hän oli kotona lasten kanssa kun menin synnyttämään.

En varsinaisesti osannut edes kaivata miestä tai ketään muutakaan tukihenkilöä paikalle. Johtuu varmaan siitäkin, että synnytykset ovat olleet suht nopeita, joten ei ole ollut paljoa sellaista odotteluaikaa, vaan pikemminkin on ollut intensiivistä synnytyskipua ja toimintaa :)

Olen myös synnyttänyt yhden lapsen nyt myöhemmin niin, että mies oli paikalla ja olihan se ihan kivaa kun hän oli siinä, mutta en sitä pidä ehdottoman tärkeänän. Ei hän juuri osannut eikä voinut mitään tehdä, jossain vaiheessa hän jopa ärsytti tyhmine kysymyksineen :)

Tärkeimpänä pidän hyvää kätilöä ja muuta hoitohenkilökuntaa. Jos heidän kanssaan synkkaa hyvin, se on jo iso apu synnytyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt ilman että mies oli paikalla, ja tosi hyvin meni. Ei miehellä olisi ollut siinä mitään virkaa kuitenkaan. En myöskään ehtinyt pyytää ketään muutakaan kaveriksi. Jos oma äiti olisi asunut lähempänä, olisin voinut ottaa hänet mukaan. Juttuseuraksi.

Kumpaakaan ei ole tämä asia harmittanut. Se synnytys on yksi ohimenevä hetki elämässä, jota on turha liikaa painottaa ja glorifioida. Paljon tärkeämpää on se, että mieheni on lasten elämässä aidosti läsnä nyt kun he jo jotain tajuavat.

Vierailija
4/5 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinen lapsi syntyi yksin. Oli sellainen no tuleeko se vai eikö se tule -tilanne muutaman päivän. Sitten miehen oli pakko hoitaa yksi asia, ja eikös lapsi sitten juuri silloin päättänyt syntyä. No, asia ei koskaan ole ollut mikään harmin aihe. Ihan samalla tavalla hän on isä ,molemmille. Ja synnytys on naiselle luonnollinen asia ja siinä ei ole pääasiana se että onko mies paikalla vai ei.

Vierailija
5/5 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli työmatkalla ulkomailla ja lapsi syntyi ennen aikojaan. Eipä tuo haitannut, ei tilanteessa olisi miehelle ollut oikein mitään roolia. En ole luonteeltani sellainen että hakisin tukea muista ihmisistä, tuskin synnytys olisi ollut mitenkään erilainen tilanne tuon osalta.

Ilmeisesti harmitti ettei päässyt paikalle näkemään ainokaisensa syntymää. Ei olla edes koskaan keskusteltu asiasta sen kummemmin. Se nyt vain meni näin .