Oonko ainoo ketä ei kiinnosta merkkivaatteet?
Siis plääh, ei vois vähempää kiinostaa kun työpaikan naiset aloittaa huokailut Guccien ja muiden merkkivaatteiden perään.
Olenko ainoa, ketä ei kiinosta kalliit merkkivaatteet, kengät ja laukut? Itse ostan vaatteeni lähinnä H&M, Seppälä -linjalta ja kirpparilta.
Jotenkin on vaan tosi usein olo töissä, että en kuulu porukkaan.
Kommentit (30)
Mua ei kans kiinnosta, eikä tarvikaan kiinnostaa, koska mulla on hyvä tyylitaju, värisilmä yms. Eli mun ei tarvi turvautua kalliisiin merkkivaatteisiiin, kun loihdin halvemmista niin nättejä kokonaisuuksia että saan kehuja vaatteista koko ajan. Monet merkkivatteet on minusta jopa rumia, esim. ne Burberryn ruutuhuivit ja -laukut, ne Luis Vuittonin kalsarikuosisilta näyttävät ruskeat käsilaukut yms.
Ei kiinnosta yhtään, eikä koko tuttavapiirissäni ole ketään, joka höpöttäisi tuollaisia. Lucky me :) Mut hyvä, jos jotkut noita ostaa, sillä laillahan se yhteiskunta pyörii.
Joo, ei kyllä muakaan kiinnosta. Vaatetyylini on täysin erilainen kuin mitä noissa merkkiputiikeissa myydään. En osta vaatteita sen mukaan, mitä lapussa lukee vaan mikä sopii omaan tyyliini (toki saa vinkata jos joku Gucci tms. myy goottivaatteita...ja gootiksi ei riitä se, että vaatekappale on musta).
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 00:21"]
minä ja tuttavani saamme ainakin nautintoa siitä kun ostetaan laatua, ja laatu maksaa
[/quote]
Joopa joo, samaa paskaa Michael Kors ja kumppanit suoltavat kuin edullisemmat kanssasisarensa. Ero on vain siinä, että toiset käyttävät mainontaan sen parisataa miljoonaa vuodessa ja toiset eivät. Jos todella haluaisitte laatua, niin kipaisisitte uutta jakkua etsiessänne oman luottoräätälinne luo. Mutta kun ette te mene, koska ei teitä oikeasti laatu kiinnosta. Teitä kiinnostaa ensisijaisesti näkyvä merkki, joka mielestänne nostaa teidät siihen statukseen, johon kuvittelette kuuluvanne.
Mua kiinnosti joskus mutta kun totuus on että nyt 23-vuotiaana omistan yhdet farkut ja kahdet kengät ja rahatilanne on kuranen opiskelijana niin saan pelkästään syyhyn kun luokkakaverit retostelee merkkitavaroillaan iphoneilla ja kuteillaan, ties mitä vuittonia tms. Ja mä just neuloin mun 7 euron arvoisten farkkujen rikkoutuneen vyölenksun takas paikalleen. Vuiska veis multa kuukausien ruokarahat. Hrr...
Et ole :D
Mä en edes merkeistä tiedä mitään. Jos joku minulta jostakin merkistä kysyy, saakin sitten sen perään selittää onko kyseessä vaate, laukku vai kengät tmv :)
No mutta, automerkeistä tiedän jotakin, puhelinten valmistajat tiedän jne :D
Meinasin sanoa että ei kiinnosta mutta tajusin, että sellaisissa tapauksissa joissa laadussa on todella eroa ja väliä vertailen merkkejä tarkastikin. Niinpä minulta löytyy Norrønan ja Yonexin vaatteita sekä Li-Ningin ja Black Diamondin kenkiä.
Merkki on merkki, se ei takaa laatua, mutta voi merkkituote joskus hyväkin olla. Varmuudella se takaa vain kalliin hinnan, useimmissa tapauksissa.
Minä ostan Sievin kenkiä, koska ne tehdään Suomessa. Ostan myös Lee Cooperin farkkuja Prismasta, koska osa niistä tehdään Keiteleellä. Osa niistäkin tehdään Virossa, eli pitää olla tarkkana. Mutta ainakin kahdet mulla nyt käytössä olevat ovat "Made in Finland". Ostan myös pienten valmistajien sukkia, joita yllättäen saa paljonkin Suomessa tehtyjä ihan kohtuuhintaan, samoin sukkahousuja. Toreilla on joskus jotain pieniä paitavalmistajia edustamassa, ostan heiltä jos sopivia löytyy ja ehdin katselemaan. Nämä ovat toistaiseksi olleetkin hyvää laatua.
Neuleet teen itse ja koetan valita kotimaisia lankoja. Mutta näissä teen poikkeuksiakin, sillä langoissa löytyy hyviä myös Euroopassa tehtyjä. Ommella en osaa, mutta tavoitteeni olisi oppia ainakin helppoja tunikoita, hameita tms. vielä lähiaikoina tekemään.
Nyt on haaveena teetättää seuraavat kävelykengät tulevalle kesälle itse, kun tähän kaupunkiin on tullut sellainen yritys, joka valmistaa kenkiä. Menen heti seuraavan tilipäivän jälkeen kysymään hintoja.
Meidän perheessä ei merkkien perässä juosta. Tarjoustalonkin vaatteet kelpaat.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 00:27"]
Ihmettelen tätä merkkituotevastustusta. Lienee lähinnä kateutta? Jopa minun mieheni ymmärtää kalliiden vaatteiden ja asusteiden päälle, ja tuo minulle usein merkkiasusteen kuten laukkuja, kenkiä, huiveja, lompakoita, matkakasseja, tottakai kun haluaa yllättää vaimonsa kun tulee töistä kotiin. Joskus jopa pari kertaa viikossa. Hän varaa ja maksaa kaikki matkat, ottaen huomioon minun merkkiostostoiveeni paikan päällä tottakai. Enkä ole häntä kouluttanut vaan ihan omatoimisesti tekee tätä.
Kaikki muutkin tuttavani harrastaa mm. laukkuja ja käymme usein ulkoiluttamassa niitä yhdessä, samalla otamme lasilliset kuohuvaa jossain kivassa keskustapaikassa ja käymme katsomassa mitä uutta olisi taas tarjolla. Se on kiva arjen katkaiseva tapahtuma, ja suosittelen teillekin :)
Minusta "merkki vastaisuudessa" ei ole mitään kummallista. Tai ainakin itse olen sitä mieltä, että mieluummin tyylikäs kuin merkikäs. on huvittavaa, kun joku kuvittelee olevansa erinomaisen tyylikäs jos tai kun on kova tarve tuoda esiin, että minkä merkkisiä vaatteita käyttää. Tyyli on ikuista muodit vaihtlee. En pidä kertakäyttökulttuurista.