Nykyajan 3-kymppiset ovat kesimäärin lapsellisempia
kuin ennen. Tämän olen töissäni todennut ja todeksi havainnut. Toki fiksuja ja aikuismaisiakin löytyy ja johtuu varmasti siitä että ovat perheellisiä. Mun työpaikalla on paljon kolmekymppisiä ja kaikki lapsettomat sellaiset ovat melko lapsellisia vielä...onko aina ollut näin vai tyhmistyykö vaan ihmiset eli ei olekaan iästä kiinni?
t.39v
Kommentit (28)
Lapsellisuuden kestää vielä ei pinnallisuutta,sitä inhoan ihmisessä yli kaiken ja valitettavasti ne 3-kymppiset sinkkunaiset tuppaavat olemaan aika pinnallisia.
t. 3 lapsen lapsellinen ja elämäniloinen äitee
Itse olin parikymppisenä samaa tasoa eli elämän kohokohdat olivat biletys, vaatteet, tukka, kynnet, viina, miesseikkaulut jne...luojan kiitos nyt 35-vuotiaana olen saanut elämääni muuta sisältöä esim perheen myötä!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:50"]
Lapsellisuuden kestää vielä ei pinnallisuutta,sitä inhoan ihmisessä yli kaiken ja valitettavasti ne 3-kymppiset sinkkunaiset tuppaavat olemaan aika pinnallisia.
[/quote]
Lasten hankkiminen on pinnallinen ja ilmeinen tapa lötää mkitystä elämäänsä. Vanhempien jutut yövalvomissta, eskariin menemisistä ja ylioppilasjuhlien järjestämisestä ovat puheenaiheina hyvin pinnallisia. Mitään todellisia ajatuksia näillä vanhemmilla ei useinkaan ole.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:50"]
t. 3 lapsen lapsellinen ja elämäniloinen äitee
[/quote]
Mutta mistä tiedät, kuka on oikeasti pinnallinen ja kuka ei? Ei se, että tykkää puhua ulkonäköasioihin liittyvistä asioista tee ketään pinnalliseksi. Toisia nyt vaan kiinnostaa laittaa itseään aivan samalla tavalla kuin toisia kiinnostaa vaikkapa virkkaaminen. Se on pinnallista, jos ei vielä kolmekymppisenäkään tajua, että rumatkin ihmiset voivat olla ihan potentiaalisia mukavia seurustelukumppaneita. Ja harva tuskin haukkuu rumia ihmisiä työpaikoillaan. Lukuunottamatta tietysti nämä viisikymppiset matamit, jotka jaksavat muistuttaa työpaikan laihoja laihuudestaan joka kerta, kun pullaa tarjotaan.
No selvähän se on, kun lapsia hankitaan yhä myöhemmin ja näin oikeasti aikuistuminen myös siirtyy myöhemmäksi.
Nykyään naisilla on aiempaa paremmin mahdollisuus vaikuttaa omaan elämäänsä, pitää harrastuksia, päättää perustaako perheen, edetä urallaan ym. Siksi uskon, että koska saa viettää omanlaistaan elämää, moni on elämäniloinen, hassutteleva ym. Vielä vanhempanakin, huom. Aiemmin naiset olivat totisempia ja sielut "kuolleempia".
Vanha sanalasku jo sanoo "kyllä lapsi vanhempansa kasvattaa" ja se on niin totta. Lapsen myötä asioihin joutuu ottamaan aivan uuden asenteen ja silloin ihmisestä tulee vasta aikuinen kun kasvattaa itse lasta.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 20:11"]
Lapsia hankkivat ihmiset käyttäytyvät lapsellisesti. He pakenevat aikuisen elämän vaatimuksia lapsen maailmaan omien lastens avulla. Lasten hankkiminen on taantumista tasolle, jossa ei tarvitse vaivata päätään merkityksen etsimisellä, omaehtoisuudella tai vapaudella.
[/quote]
Missä vaiheessa sulla on elämän merkityksen etsiminen menossa?