Jotkut lähettävät laskun sähköpostilla. Kuka seuraa sähköpostia? Meinasi jäädä lasku maksamatta, kun en huomannut
Ihan törkeää. Laskujen kuuluu tulla kirjepostissa.
Kommentit (47)
Minun DNAn s-posti-lasku menee melkein aina roskaposti-kansioon. Sieltä sitä ei aina huomaa ja säilyykin vain kuukauden 😖!
Olenkin monta kertaa vaatinut DNAta käyttämään parempaa s-postia mutta eivät korjaa asiaa 🤬! Minun itseni kai pitäisi merkitä DNAn s-posti "luotettavaksi", mikä on liikaa vaadittu tuolta spämmi-lingolta 💩! Muiden postit tulevat kyllä normaalisti.
Myös kun esimerkiksi vanhempasi kuolee, niin edunvalvonta lähettää ainoastaan omaposti-linkin, jossa ei lue aihetta. Itse poistin roskapostin mukana epähuomiossa.
Ei tarvi seurata kun kännykkä ilmoittaa uusista posteista
Vierailija kirjoitti:
Tilasin dna:lta uuden liittymän, no eiköhän olleet laittaneet sen laskun sähköpostiin, eikä siihen samaan e-laskuun johon kaikki muut maksut menee. Hyvä että tekstarina tuli ilmoitus sitten jälkeenpäin, että "emme ole saanut maksusuoritusta laskulle 467.2x367.äö maksa heti tai saat turpaas"...
Minulta kysyivät liittymään avatessa, että sopiiko lähettää lasku sähköpostiin. Oletan sinultakin kysytyn ja olet sähköpostisi heille antanut.
Laskuttajana voin kertoa että laitettinpa niitä laskuja mitä kautta tahansa, niin aina on niitä joille ei kelpaa. Jotkut ei käy koskaan postilaatikollaan, toiset ei katso sähköpostejaan, jotkut ei verkkopankkiaan eikä varsinkaan sitä omapostia. Meiltähän laskut ohjautuu asiakkaan tekemien sopimusten mukaan, me emme valitse että lähetetäänpä tämän tyypin lasku tällä kertaa näin. Hoitakaa ihmiset itse asianne kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vielä pahempi on omaposti. Sinne kun yritys laittaa laskun, niin takuulla myöhästyy maksu, koska en käytä tuota paikkaa IKINÄ. Hiton harmittavaa, että sen erehdyksessä otin joskus käyttöön.
Mäkin kirjauduin joskus omapostiin seuratakseni minulle tulevaa lähetystä. En milloinkaan ole antanut minkäänlaista suostumusta sinne laskujen vastaanottamiseen. Ja ei p*rk*, sinne nyt menee laskuja. Aivan syvältä!
Kai sitä nyt laskun saaja pystyy aika hyvin päättelemään koska on tulossa s-posti lasku? Ei minullekaan normaalisti tule sinne laskuja mutta välillä kun ostanut jotain erikoisempaa, olen kyllä aina tiennyt että lasku tulee sähköpostiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä sähköpostia seurattua tulee, mutta mulla ainakin käy (tai kävi) niin, että jos en heti maksanut kun sen postin avasin, niin se lasku sitten hautautui sinne muun sähköpostin sekaan ja unohtui.
Miksi tehdä tänään, minkä voi unohtaa huomenna? Kun tunnet itsesi, niin hoida samantien ja jatka seuraavaan asiaan. Laskun maksaminen vie vajaan kaksi minuuttia.
Aina ei sillä hetkellä ole sitä kahta minuuttia. Ehtii vain lukaista viestit, mutta ei ehdi menemään verkkopankkiin jne. Itse asiassa silloin kun olin menossa laskua ekan kerran maksamaan oli nordealla taas kerran yksi monista huoltokatkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä sähköpostia seurattua tulee, mutta mulla ainakin käy (tai kävi) niin, että jos en heti maksanut kun sen postin avasin, niin se lasku sitten hautautui sinne muun sähköpostin sekaan ja unohtui.
Miksi tehdä tänään, minkä voi unohtaa huomenna? Kun tunnet itsesi, niin hoida samantien ja jatka seuraavaan asiaan. Laskun maksaminen vie vajaan kaksi minuuttia.
Aina ei sillä hetkellä ole sitä kahta minuuttia. Ehtii vain lukaista viestit, mutta ei ehdi menemään verkkopankkiin jne. Itse asiassa silloin kun olin menossa laskua ekan kerran maksamaan oli nordealla taas kerran yksi monista huoltokatkoista.
Laita kalenterimuistutus seuraavaan sopivaan hetkeen.
Joskus spostiin tulevissa laskuissa on ekaksi jotain yleistä liirumlaarumia ja sitten vasta lasku tai lasku on liitetiedostona. Onneksi korkeintaan muutama vuodessa.
Huom! Itse hyväksyt sähköpostilaskun tilauksessasi
Vierailija kirjoitti:
Vielä pahempi on omaposti. Sinne kun yritys laittaa laskun, niin takuulla myöhästyy maksu, koska en käytä tuota paikkaa IKINÄ. Hiton harmittavaa, että sen erehdyksessä otin joskus käyttöön.
Mikä on Omaposti? Olen 32v enkä ole tuosta kuullutkaan. Ei kai kukaan tuollaiseen voi laittaa laskua ilman että asiakas suostunut siihen?
Tuli lasku remppafirmalta sähköpostiin, vaikka en ollut suostunut sähköpostilaskuun.
Selitys: jos on sähköposti siihen laitetaan.
:+(
Sähköpostilaskut on kyllä sieltä ja syvältä ja samaa mieltä on kaikki joiden kanssa olen aiheesta puhunut. Niiden kanssa tulee toimeen juuri ja juuri jos heti maksaa, muuten ne hautautuu sinne kaiken hyödyttömän joukkoon ja unohtuu. Montakohan kymppiä on mennyt hukkaan, kun on unohtunut maksaa ja tulee muistutus ja 5e lisämaksu
🙄 Otan kaikki laskut e-laskuna jotka vaan voi, jotkut tulee paperillakin vielä ja ne muistaa himpun paremmin, kun laittaa vaikka jääkaapin oveen esille.
Vierailija kirjoitti:
Sen köytön voi myös lopetaa,tollo.
Vierailija kirjoitti:
Laskuttajana voin kertoa että laitettinpa niitä laskuja mitä kautta tahansa, niin aina on niitä joille ei kelpaa. Jotkut ei käy koskaan postilaatikollaan, toiset ei katso sähköpostejaan, jotkut ei verkkopankkiaan eikä varsinkaan sitä omapostia. Meiltähän laskut ohjautuu asiakkaan tekemien sopimusten mukaan, me emme valitse että lähetetäänpä tämän tyypin lasku tällä kertaa näin. Hoitakaa ihmiset itse asianne kuntoon.
No ei ole aina asiakkaasta todellakaan kiinni. Minulle tuli pitkään DNA:n lasku aina s-postiin, mutta lakkasi sitten vain tulemasta yhtenä kuukautena (ei ollut roskapostissakaan, tarkistan aina). Kävin sitten maksamassa siellä DNA:n sivuilla (Minun palveluni). Näin jatkui muutamia kuukausia. Sitten lasku alkoi taas tulla s-postiin ja yhtenä kuukautena tuli sen lisäksi paperinen lasku postiluukusta. :D Mutta ainakin toistaiseksi vain tuon yhden ainoan kerran, eli nyt on tullut taas kuukausia ainoastaan s-postiin.
Eipä tämä minua sen kummemmin häiritse, mutta hieman olen ihmetellyt.
Parempi katsoa säännöllisin väliajoin sähköpostia kuin kurkistaa postiluukkuun, jossa on vanhentunut lasku.
Posti on surkea.
E-laskut. Köyhän ainakin on tarkistettava nettipankin tiedot, että rahojen riittävyys selvillä. On joskus yläraja liian alhaalla.
En ota käyttöön OMAPOSTIA. Lähes kaikki säännölliset laskut tulevat E-laskuna ja g mailiin ilmoitus , että sinulle on tullut automaattisesti hyväksytty lasku. Osan olen laitanut itse hyväksyttäväksi ja senkin g mail ilmoittaa. S-pankin mobiilissa kaikki näkyy superselvästi. Meillä on useita vakuutuslaskuja , parin auton vakuutukset joita laitetaan seisontaan tilanteen mukaan, puhelin ym wifilaskut, kauppakassipalvelut ect. Kaikki toimii kuin junanvessa. Ei tarvitse kuin vilasta , että on ok. Niin, ja olen 77v , joten kait se nuoriltakin onnistuu.
Hei vajaa! Ei se laskuttaja tee sitä laskun ohjausta verkkopankkiin vaan sinä itse. Turha tulla muita syyttämään omista tolloiluistasi.