Kävimme uudessa kahvilassa ja aloin yhtäkkiä hävetä miestäni kun tämä vaikutti niin juntilta.
"Hirveän kallista.. mitä tuokin on?"
"Justokakkua. Ja smoothieta"
"Saako täältä normaalia kahvia yhtään?"
" No saa! tottakai!"
Hitto että hävetti, ukko seisoi siinä pipo silmillä kädet taskuissa ja valitti kovaan ääneen kuin olisi jostain luolasta sinne kahvilaan tipahtanut. Lopulta päätti että juo kahvin kotona. Itse join latteni niin nopeasti kuin pystyin koska tuntui, että myyjätytöt tirskui meille.
Olemme olleet 11 vuotta yhdessä ja tuntuu että miehestä on viime aikoina tullut joku natiseva vanhus, kaikki on kallista ja joka ruoka on outoa. Edes farkkuja ei saa enää jalkaan vaan verkkareissa/toppahousuissa ja lenkkareissa menee joka paikkaan.
Kommentit (35)
Aloittaja vois kirjoittaa nyt, miten miehen olisi pitänyt käyttäytyä jotta hän olisi tuntenut itsensä ylpeäksi miehensä käytöksestä?
Minäkään en osaisi nykyään tilata edes kahvilassa enää mitään kun kaikelle on joku hieno nimitys ja laatuja on sataa erilaista. Sitten vielä se jengi mitä niissä käy kun katsovat kieroon kun haluankin vaan mustan kahvin, en frappee, moccaziinoo tai lattee.
En kehtaa edes mennä subiin syömään kun se tilaus tuntuu niin monimutkaiselta.
Ja kyllä, kyllä ne kahviloiden einekset on kalliita.
N33
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mun mieheltä. Se osaa halutessaan käyttäytyä ja pukeutua mutta haukkuu mua aina "prinsessaksi" ja "hienostelijaksi" kun tykkään laittautua ja käyttäytyä kauniisti. Välillä sitten tahallaan haluaa ärsyttää mua tuollaisella aloituksessa kuvatulla junttilarppauksessa.
Juotko myös lattea?
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en osaisi nykyään tilata edes kahvilassa enää mitään kun kaikelle on joku hieno nimitys ja laatuja on sataa erilaista. Sitten vielä se jengi mitä niissä käy kun katsovat kieroon kun haluankin vaan mustan kahvin, en frappee, moccaziinoo tai lattee.
En kehtaa edes mennä subiin syömään kun se tilaus tuntuu niin monimutkaiselta.
Ja kyllä, kyllä ne kahviloiden einekset on kalliita.N33
Jep, taidanpa itsekin olla nolo, kun en edes sen kummemmin ala pohtimaan sitä erikoiskahvilistaa, kun ei ne nimet juuri kerro mulle mitään. Sanon siinä kassalla vakiona, että tavallinen pieni kahvi. N32
Yhden baarissa juodun kahvikupin hinnalla saa kaupasta kahvipaketin, josta keittää kotona noin 50-55 kupillista kahvia. Taitaa katetta, tai niinkuin Aki-keisari sanoo, voittoa, tulla enemmän kuin tuplaten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mun mieheltä. Se osaa halutessaan käyttäytyä ja pukeutua mutta haukkuu mua aina "prinsessaksi" ja "hienostelijaksi" kun tykkään laittautua ja käyttäytyä kauniisti. Välillä sitten tahallaan haluaa ärsyttää mua tuollaisella aloituksessa kuvatulla junttilarppauksessa.
Juotko myös lattea?
Juodaan molemmat. Silti kuulemma yritän hienostella.
Onhan tuo aika syvältä kun noiden lattejen hinnalla saa jo kahvipaketin kaupasta ja sillä moccamasteri laulaa jo monta päivää saati sitten jos on joku jenni mukana joka vetää herkkupeppuna leivosta kuin leipää. En kyllä ihan ymmärrä mikä niissä farkuissa on niin ihmeellistä verrattuna verkkareihin.
Nyt tajuan kahvilatreffien idean: karsia tuommoiset pois heti kättelyssä. En kestäis tuota häpeää.
N35
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ex ja syy miksi on ex: 45 täytettyään ei halunnut/ jaksanut enää käydä bändikeikoilla, ulkona syömässä, kahviloissa. Ruuankin olisi aina pitänyt olla jauhelihakastiketta ja perunaa, esim. sushia ei suotunut maistamaan. Ja aina samat pieruverkkarit päällä! Pappaantui ihan järkyttävästi.
Jos on yli 40 ja käy "bändikeikoilla", niin on kyllä jäänyt aikuistuminen välistä. Jazzia tai klassista voi käydä kuuntelemassa, mutta eihän ketään normaalia aikuista kiinnosta mikään kehäraakkien heilunta, jonka aikana he toistelevat niitä tekstejä, jotka kirjoittivat teininä. Tai sitten uusien teinibändien kuuntelu. No, ehkä jotain Bob Dylania tai Tom Waitsia kehtaisi käydä kuuntelemassa...
Loput valitukset ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään latteja ja kahviloita tarvita!
Abc on olemassa.
:D
Vierailija kirjoitti:
Perseestä tämmöiset "kahvilat" jossa teinit yrittävät vain nolata asiakkaan.
Kahvi kahvina, mustana tai maidolla.
Kyllä nyt asiakaspalvelijoiden pitäisi osata olla tirskumatta vaikka olisi minkälainen juntti asiakkaana.
Pysyttelen itse kaukana kaikista trendikahviloista juuri tuon pelon takia, että siellä kassaneidit tirskuu jos teet jotain noloa.
Perseestä tämmöiset "kahvilat", joissa asiakkaiden pitäisi pukeutua kuin parempaankin juhlaan.
Ap on oman elämänsä Hyasintti Ämpäri, sukunimi tosin lausutaan "Kukkakimppu".
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ex ja syy miksi on ex: 45 täytettyään ei halunnut/ jaksanut enää käydä bändikeikoilla, ulkona syömässä, kahviloissa. Ruuankin olisi aina pitänyt olla jauhelihakastiketta ja perunaa, esim. sushia ei suotunut maistamaan. Ja aina samat pieruverkkarit päällä! Pappaantui ihan järkyttävästi.
Olen huomannut itselläni samoja oireita. En tosin yhtään ihmettele. Lähes 20 vuotta kun on ollut tyttöystävä/vaimo valittamassa, jos aikoi johonkin keikalle lähteä tai tuhlata rahaa ravintolaan. Häneltä sitä on saanut vinoilua kuunnella, jos on kotona tai kauppareissulla viihtynyt farkuissa ja vähän siistimmässä paidassa. Olen jäykistellyt. No kun hänellä tuli 40 mittariin, niin nyt onkin yht'äkkiä keikat ja festarit niin kivoja eikä sitä yhteistä aikaakaan niin tarvita. Kahvittelu ja ulkonasyöminenkin on kivaa ja koko ajan pitää shoppailla uusia vaatteita. Mummosta kuoriutui teini ja nyt minä olen se vaari.
Asiallisia kommentteja mieheltä. Itsekin usein ihmettelen hintatasoa ja sitä miksei normaalia kahvia löydy listalta. Sen olen kyllä oppinut että americano tarpeeksi lähellä joten tilaan sitä.
t. DI, KTM, Ranskassa asunut jne. juntti