AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Tietääkö kukaan antaako loput amk:t tällä viikolla tulokset?
Onko kukaan saanut vielä mitään tuloksia Laureasta?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä tullut. Toivotaan että ennen juhannusta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan antaako loput amk:t tällä viikolla tulokset?
Ei tiedä. Jos tulee tällä viikolla niin se on ma, ti tai ke. Torstaina juhannusaatonaatto, sitten perjantaina juhannusaatto ja viikonloppuisin eivät kerro
Vierailija kirjoitti:
Ei tietääkseni, mihin alaan hait? 🙂
Toivon tuloksia tietoon tänään. Iski kamala jännitusvatsaoireilu nyt aamusta, ihan kuralla 😬 oireilen vatsalla aina liiasta stressistä ja jännityksestä 😅
Voi kai ne torstainakin tulla, mitä se haittaa jos perjantaina on juhannus. Toivotaan, että tulisi jo aikaisemmin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
It-tradenomi monimuoto.
Minäkin heräsin tänään jo aamukuudelta odotetaan tuloksia. Hullua tämä on!
On aikaisempina vuosina tullut vielä juhannuksen jälkeen tuloksia?
Voihan ne tulla juhannuksen jälkeenkin. Viimeistään 9.7 pitää tulla joten onhan oppilaitoksilla vielä aikaa.
Mullahan ei ole vastattu mihinkään vielä. Oulu kätilö, Savonia, Turku ja Jamk sh. Näistä hän käsittääkseni on osasta tieto jo tullut?
Olen ei-ensikertalaisena. Yo-jonossa olin varasijalla 3 Savoniaan ja Jamkiin ennenkuin nekin tiedot hävisivät... Mistähän on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
It-tradenomi monimuoto.
Itaelläni sosionomi-puoli, ei siis kilpailla samasta paikasta. Tsemppiä 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
It-tradenomi monimuoto.
Itaelläni sosionomi-puoli, ei siis kilpailla samasta paikasta. Tsemppiä 🙂
Itselläni*
Kauanko aikaa on toimittaa todistukset korkeakouluun jos tulee valituksi?
Vierailija kirjoitti:
Äitini sanoi tänään, että kannattaa varmaan jo ruveta muita opintoja kattoo, että 13 varasijalta sh Tampereelle ei varmaan nouse enää. Missä kannustus?
Äitisi on realisti. Ethän kuitenkaan ole enää mikän pikkulapsi.
Ei ole ainakaan itselle vielä tullut tuloksia Laureasta eikä Metropoliasta..
Vierailija kirjoitti:
Mullahan ei ole vastattu mihinkään vielä. Oulu kätilö, Savonia, Turku ja Jamk sh. Näistä hän käsittääkseni on osasta tieto jo tullut?
Olen ei-ensikertalaisena. Yo-jonossa olin varasijalla 3 Savoniaan ja Jamkiin ennenkuin nekin tiedot hävisivät... Mistähän on kyse?
Olisko varasijat hävinneet, jos kaikki yo-todistuksella päässeet on ottaneet paikan vastaan?🤔
Täällä odotellaan myös kuumeisesti Laurean tuloksia (estenomi)! En vielä edes olisi odottanut tuloksia tulevaksi, mutta kun moni on saanut niitä jo viime viikolla, niin kyllähän niitä itsekin jo kovasti odottaa😬
Muita ei ensikertalaisia jotka sai hyvät pisteet ~80 kokeesta mutta ei mitään jakoa sisäänpääsyn suhteen? Mua ei ees harmita koska koe meni musta ihan hyvin, nää pisterajat on ihan älyttömän korkeat…
Sain paikan mun viidennestä hakutoiveesta ja nyt mietin että otanko sen vastaan vaikka se ei oo mun nro 1 - on siis sairaanhoitaja ja olisin kuitenkin enemmän halunnut terveydenhoitajaksi. Vielä on tuloksia julkistamatta mutta syön hattuni jos pääsen terkaksi näillä pisteillä… Sairaanhoitajasta voi toki jatkokouluttautua terkaksi.
Onko mitään estettä sille että ottaa paikan vastaan ja hakee kuitenkin uudestaan syksyllä? Ensikertalaisuuttahan minulla ei enää ole kuitenkaan.
Aina voi olla mahdollista, että pääset. Mutta kannattaa olla realisti, ettei sitten jää märehtimään kovin pitkäksi aikaa. Uusi haku alkaa taas syksyllä syyskuussa amk-opintoihin joka tapauksessa. Kannattaa suunnata katsetta jo sinne tai miettiä plan 2 vaihtoehtoa. Miettiminen ei maksa mitään ja aina pitää olla varasuunnitelma. Tyhjän päällä junnaaminen ei edsitä kenenkään elämää.