Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa joulu kahdestaan eikä miestä kiinnosta :(

Vierailija
14.12.2020 |

Nyt kun on tämä korona, niin ollaan päätetty olla joulu ihan vain kahdestaan. Mulle tämä on tässä tilanteessa ihan hyvä vaihtoehto ja mielikuvissani kahdenkeskeinen joulu voisi olla ihan mukava...hyvää ruokaa, kynttilöitä ja kuusi.

Mutta miestä ei tunnu kiinnostavan joulu nyt sitten ollenkaan! Tuntuu että hän on kuin pikkulapsi, jolle minun pitäisi järjestää joulu. Olen yrittänyt kysellä mitä voitaisiin syödä jouluna tai onko jotain erityistä mitä haluaisi, mutta mies sivuttaa kysymykset. Olen nyt sitten yksin hankkinut/hankkimassa jouluruokia ja alkaa itseänikin jo masentaa koko juttu, kun pelkään että pahimmillaan mies ei aio aattonakaaan osallistua joulunviettoon ja sillätavalla sitten menee oma joulunikin ankeaksi.

Kommentit (309)

Vierailija
181/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä meni vähän eri tavalla, vaimo tiedusteli mitä tehdään jouluna ruoaksi ja siis osallistun ruoanlaittoon kyllä. Sanoin että kunhan kinkkua ja perinteiset laatikot saan niin hyvä. Noh, nyt tulee kalaa ja ei yhtäkään laatikkoa.

Jos kerran osallistut ruuanlaittoon, miksi niitä laatikoita ei tule? Kaupastakin saa valmiina jos laiskottaa.

Vierailija
182/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jota joulu kiinnostaa, tekee sen. Kahdelle ihmiselle sapuskan järjestäminen ei ole todellakaan niin iso homma etteikö siitä selviäisi. Minusta ainakin olis mukava saada puuhata kaikki itsenäisesti, kysymättä keltään mitään. Joulun järjestely on itsessään isompi osa joulua kuin varsinainen aatto ja joulupäivä. Jos toinen ei järjestelystä nauti, niin antaa hänen olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suunnittelemista niissä jouluruoissa on? Kysyn ihan tosissani 

No vaikka määrä ja laatu vai mitä luulet?

Voi luoja. Kahden ihmisen ruokia mietitään viikkoja? Miten sulta onnistuu normaali kaupassakäynti? 

Jos käyn yksin kaupassa, niin toki kysyn mieheltä mitä hänelle pitää tuoda. Joulu nyt ainakin minulle vuoden isoin juhla, mutta jos mies haluaa viettää sen syöden hernekeittoa purkista tai kylmää maksalaatikkoa, niin sen kun hankkii ne itse.

Teilläkö ei oikeasti ole vakiintuneita jouluruokia? Todellako? 

On toki, mutta kummallakin on ne lempparit, joita täytyy ehdottomasti olla. Sen lisäksi on ruokia, joita ilmankin pärjää oikein hyvin. Jos miestä ei joulu kiinnostaisi, niin miksi näkisin vaivaa niiden ruokien eteen, joita vain mies syö?

Miksi olet miehesi kanssa, jos pelkkä ruokien ostaminen on teille sotaa? 

Ei ole, koska kaikki jouluun liittyvä suunnitellaan yhdessä. Tämä joulu on poikkeuksellinen entisiin verrattuna, joten suunniteltavaakin on enemmän.

Ja palataan taas siihen kysymykseen, teilläkö ei ole vakiintuneita jouluruokia?

Kaikesta saa ihan saatanan vaikeaa, jos haluaa. Tuossakin ajassa, minkä olet nyt maannut palstalla, olisit jo kirjoittanut sen kauppalappusi. 

Kopsasin tähän aiemman viestini, josta asia jo selvisi:

On toki, mutta kummallakin on ne lempparit, joita täytyy ehdottomasti olla. Sen lisäksi on ruokia, joita ilmankin pärjää oikein hyvin. Jos miestä ei joulu kiinnostaisi, niin miksi näkisin vaivaa niiden ruokien eteen, joita vain mies syö?

Montako viikkoa olette nyt jouluruokia suunnitelleet? 

Viime viikolla oli puhetta, kun selvisi miten joulunvietto muuttuu aikaisemmista vuosista. Olin jo tehnyt suunnitelmia, mutta niitä piti muuttaa. Vaikeahan tätä on sellaisen ymmärtää, joka viettää joulut yksin tai menee joka vuosi valmiiseen pöytään muiden passattavaksi.

Siis jouluna teillä mies ja sinä? Kaksi aikuista? Mitä ihmeen vaikeutta siinä on? Meillä nyt 10. joulu miehen kanssa kahdestaan ja ihan helppoa se on. Kysyn mitä hän haluaa ja lisään listaan omat herkkuni+ruokatarvikkeet ja tilaan netistä kaikki kotiin tuotuna. Lahjoja ei osteta, se on sovittu jo ajat sitten. Jouluvalot mies viritti, minä laitoin jotain koristeita, ensi viikolla laitan jotain ehkä lisää. Leivon ensi viikolla jotain, jos huvittaa. Jos en jaksa, en leivo. 

Kaikkein helpoin joulu on kahden aikuisen joulu. Yksinäisenkin jouluna saattaa olla se ahdistus yksin olosta ja sukulaisjoulu se vasta stressaavaa onkin kun pitää ottaa ison porukan toiveet huomioon. 

Vierailija
184/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on käyty jouluna ravintolassa syömässä ne jouluruuat, nyt ne tilataan kotiin.

Toiset tykkää laittaa ruokaa, minä en erityisemmin välitä. 

Vierailija
185/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se AP:n mainitsema riski on oikeasti olemassa, että mies ei halua oikeasti osallistua joulun viettoon mitenkään. Ja hänellä on siihen täysi oikeus. Niinpä kannattaa tehdä vain sellaisia valmisteuja, joiden tekeminen ei aiheuta mitään pettymystä AP:lle jos tämä riski toteutuu.

Minä ainakin rajoittaisin valmistelut omiin vaatteisiin, kirjoihin ja suklaaseen. Aattona kysyisin mennäänkö kauppaan yhdessä.

Vierailija
186/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka määrä ja laatu vai mitä luulet?

Voi luoja. Kahden ihmisen ruokia mietitään viikkoja? Miten sulta onnistuu normaali kaupassakäynti? 

Jos käyn yksin kaupassa, niin toki kysyn mieheltä mitä hänelle pitää tuoda. Joulu nyt ainakin minulle vuoden isoin juhla, mutta jos mies haluaa viettää sen syöden hernekeittoa purkista tai kylmää maksalaatikkoa, niin sen kun hankkii ne itse.

Teilläkö ei oikeasti ole vakiintuneita jouluruokia? Todellako? 

Miksi olet miehesi kanssa, jos pelkkä ruokien ostaminen on teille sotaa? 

Ei ole, koska kaikki jouluun liittyvä suunnitellaan yhdessä. Tämä joulu on poikkeuksellinen entisiin verrattuna, joten suunniteltavaakin on enemmän.

Ja palataan taas siihen kysymykseen, teilläkö ei ole vakiintuneita jouluruokia?

Kaikesta saa ihan saatanan vaikeaa, jos haluaa. Tuossakin ajassa, minkä olet nyt maannut palstalla, olisit jo kirjoittanut sen kauppalappusi. 

Kopsasin tähän aiemman viestini, josta asia jo selvisi:

Montako viikkoa olette nyt jouluruokia suunnitelleet? 

Viime viikolla oli puhetta, kun selvisi miten joulunvietto muuttuu aikaisemmista vuosista. Olin jo tehnyt suunnitelmia, mutta niitä piti muuttaa. Vaikeahan tätä on sellaisen ymmärtää, joka viettää joulut yksin tai menee joka vuosi valmiiseen pöytään muiden passattavaksi.

Siis jouluna teillä mies ja sinä? Kaksi aikuista? Mitä ihmeen vaikeutta siinä on? Meillä nyt 10. joulu miehen kanssa kahdestaan ja ihan helppoa se on. Kysyn mitä hän haluaa ja lisään listaan omat herkkuni+ruokatarvikkeet ja tilaan netistä kaikki kotiin tuotuna. Lahjoja ei osteta, se on sovittu jo ajat sitten. Jouluvalot mies viritti, minä laitoin jotain koristeita, ensi viikolla laitan jotain ehkä lisää. Leivon ensi viikolla jotain, jos huvittaa. Jos en jaksa, en leivo. 

Kaikkein helpoin joulu on kahden aikuisen joulu. Yksinäisenkin jouluna saattaa olla se ahdistus yksin olosta ja sukulaisjoulu se vasta stressaavaa onkin kun pitää ottaa ison porukan toiveet huomioon. 

Vaikeus on siinä, että mies aikoi käydä katsomassa vanhempiaan aattona. Hän joko syö siellä tai ei. Jos syö, niin olen tehnyt osan ruuista turhaan ja jos en tee eikä syö, niin sitten jotain puuttuu. En ole tuollainen superkokki, joka hetkessä tempaisee ties mitä esiin vaan minulla täytyy olla suunnitelma mitä teen ja kuinka paljon. En halua tehdä turhaa työtä. Toki minä teen omat herkkuni, mutta mies ei kaikesta niistä tykkää. Minun vikani on siinä, että olen liian kiltti.

Vierailija
187/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siinä nyt on suunnittelemista! Joo, voitais syödä kolme päivää aamusta iltaan laatikoita, kinkkua, rosollia ja paistia, mutta MINÄ EN HALUA, ja siksi suunnittelen. Nuo perinteisetkin kuuluu meidän joulupöytään, mutta ihan max aattona ja kerran joulupäivänä ja rääppeitä muiden aterioiden lisukkeena, mutta todellakin haluan syödä joulunpyhinä muutakin. Hyvin tuntuu miehellekin kelpaavan joulusta toiseen, koskaan ei ole vielä kieltäytynyt tai kiukunnut, että haluaa syödä vain kinkkua.

Tuossahan nyt ei ole yhtään mitään suunnittelemista. Kaupatkin on auki vuoden jokaisena päivänä 

Joulunpyhinä kauppaan miettimään, mitä tekisi ruuaksi? Toki, jos haluaa joulun olevan vain arkivapaa. Kas kun et ehdottanut, että jouluna on hyvää aikaa pestä uuni ja vessa.

Voi miettiä myös kotona ennenkuin menee kauppaan. Minusta ei ole ihan normaalia jos ruoan miettiminen vie viikon tai useita päiviä. 

Vierailija
188/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siinä nyt on suunnittelemista! Joo, voitais syödä kolme päivää aamusta iltaan laatikoita, kinkkua, rosollia ja paistia, mutta MINÄ EN HALUA, ja siksi suunnittelen. Nuo perinteisetkin kuuluu meidän joulupöytään, mutta ihan max aattona ja kerran joulupäivänä ja rääppeitä muiden aterioiden lisukkeena, mutta todellakin haluan syödä joulunpyhinä muutakin. Hyvin tuntuu miehellekin kelpaavan joulusta toiseen, koskaan ei ole vielä kieltäytynyt tai kiukunnut, että haluaa syödä vain kinkkua.

Tuossahan nyt ei ole yhtään mitään suunnittelemista. Kaupatkin on auki vuoden jokaisena päivänä 

Joulunpyhinä kauppaan miettimään, mitä tekisi ruuaksi? Toki, jos haluaa joulun olevan vain arkivapaa. Kas kun et ehdottanut, että jouluna on hyvää aikaa pestä uuni ja vessa.

Voi miettiä myös kotona ennenkuin menee kauppaan. Minusta ei ole ihan normaalia jos ruoan miettiminen vie viikon tai useita päiviä. 

Toki, jos haluaa joulunpyhinä miettiä mitä tekee ruuaksi, mennä kauppaan ja keksiä jotain muuta tilalle, kun hyllyillä onkin tyhjää. Ihan kiva jouluhomma.

Vierailija
189/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama suunnittelu kuin missä tahansa muussakin ruuassa. Minä ainakin pyrin välttämään ruokahävikkiä ja usein tekemään ruokaa mikä maistuu kaikille. Eli ensin kysytään onko mielipiteitä jouluruuasta. Itse haluan rosollia ja porkkanalaatikkoa, muilla ei niin väliä. Jos toiset ei aio syödä lanttulaatikkoa tai kinkkua, en niitä osta. Jos he haluavat lihapullia, niin ostan niihin ainekset. Noin viiden minuutin keskustelu, johon oletan meillä miehen ja lapsen osallistuvan kuten normaalit ihmiset. Vastaus voi olla, että me ollaan kaikki ruokaisia tee niinkuin itse haluat, mutta "ihan sama" passiivisagressiivinen mutina ei ole mielestäni kunnioittavaa.

Sitten mietin mitkä haluan laittaa itse, kysyn mieheltä ja lapselta haluavatko kokata jotain, lapsi usein haluaa leipoa yhdessä. Sitten mietin koska haluan tilata seuraavaksi tai käydä kaupassa. Yleensä noin kerran viikossa. Sitten katson jääkaapin ja kuivakaapin läpi mitä on jo kaapissa. Mietin aamu-, ilta- ja välipalat sekä lounaat, koska loma-aika. Samalla olen naputellut ostoslistan ja sitten joko tilaan tai lähden kauppaan. Jouluna haluan syödä vähän eri ruokia kuin arkena, niin ei valmiista viime viikon listasta ole hyötyä, toki siellä on ne perustarpeet katettuna. Mutta kyllä tuohon normaalistikin saa tunnin pari kulutettua.

Tässäkin tapauksessa, se että aloittajan mies olisi normaalin ihmisen tapaan keskustellut vaimonsa kanssa tunnin verran joulusta, olisi piristänyt ihmisen mieltä ja heillä olisi varmaan ollut paljon mukavampi joulunodotus. Vaikka miestä ei joulu kiinnostaisi pätkääkään, luulisi että oma vaimo kiinnostaa. Eikö täällä palstalla kirjoittajat koskaan puhu puolisoilleen? Ostavat vaan omat ruokansa ja elävät omaa elämäänsä, sattumalta saman katon alla.

Jos kaupassa käynnistäkin saa tällaisen romaanin aikaiseksi, niin ymmärrän että elämä on muutenkin kuluttavaa. Jaksuja 

Ihan mielenkiinnosta miten sinä käyt kaupassa tuon helpommin? Jos minä menen kauppaan ilman listaa, niin joudun käymään siellä joka päivä, ei näin korona-aikana fiksua. Ostaisin mitä sattuu herkkuja, ei hyväksi keskivartalolle. Ja varmaan puolet menisi roskiin, ei hyväksi kukkarolle tai planeetalle. Samoin aikaa sen 1-2h viikossa sijaan menisi joka päivä vähintään 30min (10min kaupalle, 10min kaupassa, 10min kotiin). Minulle huomattavasti vähemmän stressaavaa, toki jokainen tavallaan.

Sivusta...onko sulla ADHD? 

Ei ainakaan diagnoosia, en tiedä miten liittyy kaupassa käyntiin, useimmat tuntemani ihmiset tekevät kauppalistan ja käyvät kaupassa harvemmin, varsinkin nykyään.

Lähisukulaisellani on ADHD ja hänen kaupparessunsa kuulostavat samanlaisilta. Ostaa mitä sattuu, osa tarpeellisista jää ostamatta, ostaa tarpeetonta ja osaa ostaa liikaa tai liian vähän. Sen vuoksi kyselin. 

Mun kauppareissuni menee seuraavasti:

1. Ennen kauppaan lähtöä vilkaisen pikaisesti, mitä kotona on. Jotta en osta turhaan sellaista, mitä mulla jo on. 

2. Kaupassa otan ostoskärryt ja menen ensimmäisenä hevi-osastolle. Valitsen ensin sipulit. Keltasipulia ja valkosipulia pitää olla aina. Sitten valinnan mukaan ostan joko puna-, hopea- tai makeaa sipulia. Sen jälkeen katson, mitä juureksia tarvitsen. Porkkanaa menee aika paljon, perunaakin jonkin verran. Joskus ostan lanttua tai muita juureksia. Sitten kasvikset. Kurkkua, tomaattia, paprikaa, salaattia, tuoretta chiliä, inkivääriä, jotain kaalia jne. Sitten yrtit. Persiljaa kuluu aina, samoin basilikaa ja tilliä. Lopuksi katson hedelmät ja marjat. 

3. Seuraavaksi maito-osastolle. Maitoa, purkki kermaviiliä, purkki rahkaa, purkki maustamatonta gurttia sekä pari purkkia kermaa. Juustoista pala parmesania tai pecorinoa. Lisäksi kananmunia. 

4. Seuraavaksi liha- ja kalaosastoille. Pyrin siihen, että ei syödä kahta kertaa viikossa samaa. Siispä yhdeksi päiväksi jotain broileria, toiseksi sianlihaa, kolmanneksi nautaa, neljänneksi vaikka jotain makkaraa , viidenneksi voin ottaa jotain jauhelihaa. Kuudenneksi lohta, seitsemänneksi sitten valinnan mukaan jotain muuta kalaa. Lisäksi jotain leikkeleitä leivän päälle. 

5. Sitten kuivatarvikkeet eli tarpeen mukaan jauhoja, pastaa, riisiä, nuudeleita, quinoaa jne. 

6. Seuraavaksi rasvat eli voita ja tarpeen mukaan öljyjä. 

7. Sitten leivät. 

7. Lopuksi pakasteet, jos tarvitsee.

8. Sitten kassalle maksamaan ja kotiin. 

Kotona teen viikon mittaan ruokaa niistä raaka-aineista, joita mulla on. En lähde hakemaan jotain yksittäistä puuttuvaa raaka-ainetta vaan sovellan. En myöskään lähde mielitekojen perässä uudelleen kauppaan. Jos kotona huomaan, ettei mulla ollutkaan tummaa suklaata, voin tehdä meksikolaista ruokaa muutenkin kuin just mole-kastikkeessa. Esim teen jotain salsakastiketta. Jauhelihasta voin tehdä mieleni mukaan joko perinteistä suomalaista ruokaa (perunaa/perunamuusia sekä lihapullia, jauhelihastiketta jne), jotain italialaista (lasagnea, spagetti bolognesea jne), jotain texmexiä (esim tacoja, toritlloita tms), marokkolaisen lihapullataginen tai vaikka aasialaisittain maustetun nuudeli-lihapullabowlin. Mulle siis käytettävissä olevat raaka-aineet ovat perusta sille, mitä laitan ruuaksi. 

Vierailija
190/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää miten ihmiset päätyy parisuhteisiin ihmisten kanssa, joilla ei ole kykyä normaaliin kommunikointiin. Minä olen seurustellut muutaman kerran ja kerran ollut kämppiksinä, eikä missään näissä ole ollut tuollaista käytöstä. Vaikka kämppäkaverin puolelta en siitä olisi loukkaantunutkaan.

Minulla sattui silloin sukujoulu (4 sukulaista) siirtymään töiden takia 27. päivään. Kämppis ei välittänyt joulusta ja oli alunperinkin aikonut olla kotona. Kerroin hänelle sitten, että joulu on meillä siirretty eteenpäin pari päivää. Harmittelin ja kysyin hänen joulusuunnitelmista. Hän kertoi olevansa aattoaamun töissä ja sen jälkeen vain kotona. Kysyin, että söisikö hän minun kanssa sitten töiden jälkeen joululounaan, minä voin laittaa. Suunnittelimme sitten yhdessä mitä ruokia voisi olla ja monelta syödään ja mitä tehdään sen jälkeen. Meillä oli todella mukava aatto ihan kaksin, vaikka toinen ei edes joulusta välittänyt. Tiedän, ettei hän vieläkään juhlista joulua mitenkään, mutta vietti mielellään sen illan minun kanssa, kun se piristi minua.

Vierailija
191/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tämän ketjun myötä miksi joulu on monessa taloudessa täyttä tuskaa. Järjetön määrä ääneensanomattomia lapsuudesta asti juontavia odotuksia ja traumoja jotka kulminoituu aattoon. Kun minä en taaskaan saanut kinkkua! :( Kun tuo ei leiki sitä leiki min kansa joulua vaikka niin kovasti toivoisin! :( Kun tuo ei tajunnut hakea joulukuusta vaikka meidän suvussa miehet on sen aina hakeneet! :( Olen vihjaillut jo kuukauden että haluan sen Chanelin hajuveden ja sain flanelipyjaman! :( Onpa vaimo laiska kun ei laita joulua niinkuin kotiäitinä ollut äitini! :( Minusta ei kukaan välitä ja läheiseni ovat ihan tyhmiä!

Vierailija
192/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pelkää joulustressiä. Jos hänkin lupaa tehdä jotain, keksit sitten päivä päivältä lisää juttuja ja lopulta mennään niin isoilla kierroksilla että jouluaattona väärän merkkinen glögi saa sinut romahtamaan itkuun.

Haha, mieshän siinä saa itkupotkuraivarin kun huomaa, että glögi onkin alkoholitonta.

Vierailija
193/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä täällä kai monikaan niitä viikkoja suunnittele. Moni on tarttunut täällä tuohon suunnittelu sanaan, ihan kuin se tarkkoitaisi jotain kolmenkymmenen sivun presentaatiota joulusta. Minä olen suunnitellut miehen kanssa meidän joulun, siihen meni eilinen kahvihetki. Aiheet oli kutakuinkin, koristeellaanko, missäköhän meidän kuusi on, kutsutaanko ketään, kysy vegaanilta tuoko omia ruokia vai yritänkö minä hankkia, kumpi paketoi lahjat, mitä syödään ja ostetaanko konvehteja.

Mutta olisi ketuttanut, jos miehen osallistuminen olisi ollut asian sivuuttaminen ja suorien kysymysten välttely.

Vierailija
194/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä täällä kai monikaan niitä viikkoja suunnittele. Moni on tarttunut täällä tuohon suunnittelu sanaan, ihan kuin se tarkkoitaisi jotain kolmenkymmenen sivun presentaatiota joulusta. Minä olen suunnitellut miehen kanssa meidän joulun, siihen meni eilinen kahvihetki. Aiheet oli kutakuinkin, koristeellaanko, missäköhän meidän kuusi on, kutsutaanko ketään, kysy vegaanilta tuoko omia ruokia vai yritänkö minä hankkia, kumpi paketoi lahjat, mitä syödään ja ostetaanko konvehteja.

Mutta olisi ketuttanut, jos miehen osallistuminen olisi ollut asian sivuuttaminen ja suorien kysymysten välttely.

Ap oli kuitenkin saanut mieheltään suoria vastauksia, mitä mies haluaa. Nythän ei ollut kyse siitä, ettei mies olisi sanonut yhtään mitään vaan mies oli nimenomaan luetellut, mitä ap laittaisi kauppalistaansa. 

Vierailija
195/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille tärkeintä on krääsä, tuhlaaminen, krääsä, tuhlaaminen, maapallon tuhoaminen ja krääsä.

Miehille riittää hyvä ruoka ja oikea tunnelma.

Kumpi on tervehenkisempää? 

Vierailija
196/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy nro 50000002 miksi en halua miestä. Haluan olla jouluna Taivaallisissa fiiliksissä ja Pyhässä hengessä, nauttia kaikesta ja tunnelmoida. Jos ukko on eri sfääreissä lässähtää koko joulun taika itseltä🌟🎄✨

Mahtavaa luettavaa näin miehenä - taas väistin yhden luodin! Kiitos, pidä toi!

Todellakin pidän! Lapsiperheessä ei kaivata Joka Ikisen Joulun Ankeuttajaa. Ihmistä, joka ei halua antaa edes sitä hyvää mieltä toisille, olemalla hengessä mukana. Ihmistä, jonka jokaisesta ilmeestä ja eleestä paistaa joulun halveksunta.

Ei, emme vaatineet apua jouluvalmisteluihin tai häirinneet herraa muullakaan tavalla, siitähän se sota olisi syttynyt. Yksi pieni pyyntö oli vain: Älä pilaa meidän joulua!

Silti se AINA onnistui tuhoamaan joulufiiliksen. Ihan vaan olemalla nyrpeä. Liian monta joulua näyttelin, että kaikki on hyvin. Enää ei tarvitse.

Joten älkää sanoko ap.lle: tee joulu vain itselle, äläkä välitä ankeuttajasta. Ei se mene niin, pelkkä ankeuttajan läsnäolo pilaa joulutunnelman! Negatiiviset energiat vaistoaa erityisesti jouluna.

Vierailija
197/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille tärkeintä on krääsä, tuhlaaminen, krääsä, tuhlaaminen, maapallon tuhoaminen ja krääsä.

No ei uskoisi, sen verran laiskoja miehet ovat kokkaamaan.

Vierailija
198/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tuntemani mies ei oikein perusta noista jouluvalmisteluista, mutta fiilistelee kumminkin sitten h-hetkenä. Kahden hengen joulun saa kasaan yhdellä kauppareissulla, jonka voitte yhdessä tehdä vaikka aattoaamuna.

Aloittajan kannattaisi satsata omaan joulunodotukseen jossain kodin ulkopuolella, katsella jouluikkunoita ja hommata nätti mekko.

Hieno ominaisuus ihmisessä kuin ihmisessä sukupuoleen katsomatta että ei perusta valmisteluista mutta nauttii toki muiden asian eteen tekemän työn tuloksista.

Vierailija
199/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ruokien ottaminen pakkauksista ja kinkun laittaminen uuniin on kokkaamista? 

Vierailija
200/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ruokien ottaminen pakkauksista ja kinkun laittaminen uuniin on kokkaamista? 

Tarkoitit siis hyvällä ruualla eineksiä ja miten sattuu paistettua kinkkua. No, kai nyt joku voi noita pitää hyvänä ruokana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi