Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa joulu kahdestaan eikä miestä kiinnosta :(

Vierailija
14.12.2020 |

Nyt kun on tämä korona, niin ollaan päätetty olla joulu ihan vain kahdestaan. Mulle tämä on tässä tilanteessa ihan hyvä vaihtoehto ja mielikuvissani kahdenkeskeinen joulu voisi olla ihan mukava...hyvää ruokaa, kynttilöitä ja kuusi.

Mutta miestä ei tunnu kiinnostavan joulu nyt sitten ollenkaan! Tuntuu että hän on kuin pikkulapsi, jolle minun pitäisi järjestää joulu. Olen yrittänyt kysellä mitä voitaisiin syödä jouluna tai onko jotain erityistä mitä haluaisi, mutta mies sivuttaa kysymykset. Olen nyt sitten yksin hankkinut/hankkimassa jouluruokia ja alkaa itseänikin jo masentaa koko juttu, kun pelkään että pahimmillaan mies ei aio aattonakaaan osallistua joulunviettoon ja sillätavalla sitten menee oma joulunikin ankeaksi.

Kommentit (309)

Vierailija
221/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo siitä seuraa kun seurustelee vain seurustelemisen ilosta, ilman aitoa kemiaa ja kumppanuutta. Kunhan on vaan joku, ettei tarvitse yksin olla!

Vierailija
222/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille tärkeintä on krääsä, tuhlaaminen, krääsä, tuhlaaminen, maapallon tuhoaminen ja krääsä.

Miehille riittää hyvä ruoka ja oikea tunnelma.

Kumpi on tervehenkisempää? 

No ei uskoisi, sen verran laiskoja miehet ovat kokkaamaan.

Ai ruokien ottaminen pakkauksista ja kinkun laittaminen uuniin on kokkaamista? 

Tarkoitit siis hyvällä ruualla eineksiä ja miten sattuu paistettua kinkkua. No, kai nyt joku voi noita pitää hyvänä ruokana.

Sinäkö siis valmistat itse sillit, savukalat, mädin ja smetanan? 

Niitä laatikoita saa edelleen ihan muiltakin valmistajilta kuin niiltä einesmerkeiltä. 

Lasimestarin sillin teen itse ja smetanaa käytän sienisalaattiin, jonka myöskin teen itse. Savukala on meillä kesäruoka. Graavilohen teen itse, tietenkin. Valmistatko sinä itse ollenkaan ruokaa?

Sitten on turha valittaakaan siitä keittiössä orjana olemisesta. 

Omia valintoja. 

En minä siitä olekaan valittanut. Sitten suuttuisin, jos mies ei suostuisi keskustelemaan joulun ruuista ja tekisin turhaan ruokia, jotka jäisi syömättä. Miehen pitää tietää, haluaako hän lanttulaatikkoa vai jotain muuta sen sijaan tänä vuonna. Itse en aloittajana tekisi miehelle mitään erikseen ja sanoisin, että kaupasta löytyy tarvikkeet, hae sieltä.

Sinähän niistä silleistäsi päätät. 

Niin päätänkin, mitä sitten? Itselleni minä sitä teen, koska tykkään siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suunnittelemista niissä jouluruoissa on? Kysyn ihan tosissani 

No vaikka määrä ja laatu vai mitä luulet?

Voi luoja. Kahden ihmisen ruokia mietitään viikkoja? Miten sulta onnistuu normaali kaupassakäynti? 

Jos käyn yksin kaupassa, niin toki kysyn mieheltä mitä hänelle pitää tuoda. Joulu nyt ainakin minulle vuoden isoin juhla, mutta jos mies haluaa viettää sen syöden hernekeittoa purkista tai kylmää maksalaatikkoa, niin sen kun hankkii ne itse.

Teilläkö ei oikeasti ole vakiintuneita jouluruokia? Todellako? 

On toki, mutta kummallakin on ne lempparit, joita täytyy ehdottomasti olla. Sen lisäksi on ruokia, joita ilmankin pärjää oikein hyvin. Jos miestä ei joulu kiinnostaisi, niin miksi näkisin vaivaa niiden ruokien eteen, joita vain mies syö?

Miksi olet miehesi kanssa, jos pelkkä ruokien ostaminen on teille sotaa? 

Ei ole, koska kaikki jouluun liittyvä suunnitellaan yhdessä. Tämä joulu on poikkeuksellinen entisiin verrattuna, joten suunniteltavaakin on enemmän.

Ja palataan taas siihen kysymykseen, teilläkö ei ole vakiintuneita jouluruokia?

Kaikesta saa ihan saatanan vaikeaa, jos haluaa. Tuossakin ajassa, minkä olet nyt maannut palstalla, olisit jo kirjoittanut sen kauppalappusi. 

Kopsasin tähän aiemman viestini, josta asia jo selvisi:

On toki, mutta kummallakin on ne lempparit, joita täytyy ehdottomasti olla. Sen lisäksi on ruokia, joita ilmankin pärjää oikein hyvin. Jos miestä ei joulu kiinnostaisi, niin miksi näkisin vaivaa niiden ruokien eteen, joita vain mies syö?

Montako viikkoa olette nyt jouluruokia suunnitelleet? 

Viime viikolla oli puhetta, kun selvisi miten joulunvietto muuttuu aikaisemmista vuosista. Olin jo tehnyt suunnitelmia, mutta niitä piti muuttaa. Vaikeahan tätä on sellaisen ymmärtää, joka viettää joulut yksin tai menee joka vuosi valmiiseen pöytään muiden passattavaksi.

Ohi aiheen, en tajua kenelle on vasta viime viikolla selvinnyt että korona on ollut kohta vuoden liikenteessä eikä mitään sukujoulua tule. Siltä pohjalta ymmärrän että suunniteltavaa riittää jos reagointiaika on sellaiset puoli vuotta.

Kuinka moni on kieltänyt muualla opiskelevia lapsia tulemasta kotiin jouluksi? Tai edes samassa kaupungissa asuvia? En usko, että kovinkaan moni vanhempi on tehnyt noin jo viime kesänä vaan on menty päivä kerrallaan.

Vierailija
224/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä meni vähän eri tavalla, vaimo tiedusteli mitä tehdään jouluna ruoaksi ja siis osallistun ruoanlaittoon kyllä. Sanoin että kunhan kinkkua ja perinteiset laatikot saan niin hyvä. Noh, nyt tulee kalaa ja ei yhtäkään laatikkoa.

No mitä vaimo vastasi siihen kun kysyit miksei laatikoita? Tai tarkoittaako vaimo että sinä valmistat laatikot ja kinkun hän nuo muut?

Kuulemma voisin savustaa kalan ja valmistaa jälkiruoan ja hän hoitaa muita juttuja. Saan kuulemma ostaa kyllä "jotta loppuu turha nalkuttaminen" ja valmistaa ne mutta yhteiseenkin ruoanlaittoon olisi syytä kuulemma osallistua.

Sano pliis että vastasit että paistat kinkun ja teet laatikot ja se siitä, se on sitä teidän yhteiseen päivälliseen osallistumista. Piste.

Vierailija
225/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille tärkeintä on krääsä, tuhlaaminen, krääsä, tuhlaaminen, maapallon tuhoaminen ja krääsä.

Tarkoitit siis hyvällä ruualla eineksiä ja miten sattuu paistettua kinkkua. No, kai nyt joku voi noita pitää hyvänä ruokana.

Niitä laatikoita saa edelleen ihan muiltakin valmistajilta kuin niiltä einesmerkeiltä. 

Lasimestarin sillin teen itse ja smetanaa käytän sienisalaattiin, jonka myöskin teen itse. Savukala on meillä kesäruoka. Graavilohen teen itse, tietenkin. Valmistatko sinä itse ollenkaan ruokaa?

Omia valintoja. 

En minä siitä olekaan valittanut. Sitten suuttuisin, jos mies ei suostuisi keskustelemaan joulun ruuista ja tekisin turhaan ruokia, jotka jäisi syömättä. Miehen pitää tietää, haluaako hän lanttulaatikkoa vai jotain muuta sen sijaan tänä vuonna. Itse en aloittajana tekisi miehelle mitään erikseen ja sanoisin, että kaupasta löytyy tarvikkeet, hae sieltä.

Eli miehesi mielipide onkin merkityksetön. 

Vierailija
226/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Kahden ihmisen ruokia mietitään viikkoja? Miten sulta onnistuu normaali kaupassakäynti? 

Jos käyn yksin kaupassa, niin toki kysyn mieheltä mitä hänelle pitää tuoda. Joulu nyt ainakin minulle vuoden isoin juhla, mutta jos mies haluaa viettää sen syöden hernekeittoa purkista tai kylmää maksalaatikkoa, niin sen kun hankkii ne itse.

Ei ole, koska kaikki jouluun liittyvä suunnitellaan yhdessä. Tämä joulu on poikkeuksellinen entisiin verrattuna, joten suunniteltavaakin on enemmän.

Kaikesta saa ihan saatanan vaikeaa, jos haluaa. Tuossakin ajassa, minkä olet nyt maannut palstalla, olisit jo kirjoittanut sen kauppalappusi. 

Viime viikolla oli puhetta, kun selvisi miten joulunvietto muuttuu aikaisemmista vuosista. Olin jo tehnyt suunnitelmia, mutta niitä piti muuttaa. Vaikeahan tätä on sellaisen ymmärtää, joka viettää joulut yksin tai menee joka vuosi valmiiseen pöytään muiden passattavaksi.

Eli et ole suunnitellut vielä yhtään mitään, mutta aloittajan mies on paska. Ok. 

Minulla joulu on ihan samanlainen joka vuosi, eikä sitä suunnitella viikkoa.

Ongelmansa kullakin. 

Kyllä minä sen ymmärrän oikein hyvin, että yksineläjän on helppo elää kuten itse haluaa, kun ei tarvitse ottaa ketään toista tai toisia huomioon.

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta kyllä mun mielestä on aika eri asia, onko jouluna kahdestaan puolison kanssa vai onko mukana - kuten yleensä - omat vanhemmat, lapset perheineen ja lapsenlapset. Ei meillä ainakaan ole tarvetta toisillemme järjestää joulua. Kumpikin osaa kyllä ottaa jääkaapista mitä haluaa ja kumpikin osaa myös laittaa ruokaa niin, ettei nälkään kuole. Mä en aio tänä vuonna laittaa keittiöön jouluverhoja enkä kotiin mitään muitakaan joulukoristeita. Harkinnassa on hankitaanko edes joulukuusta. 

:( Kannattaa kokeilla nauttia elämästä myös itseään varten. Tehdä kivoja asioita vain tekemisen vuoksi, ei siksi että tekee vain muille.

Vierailija
227/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole suunnitellut vielä yhtään mitään, mutta aloittajan mies on paska. Ok. 

Minulla joulu on ihan samanlainen joka vuosi, eikä sitä suunnitella viikkoa.

Ongelmansa kullakin. 

Kyllä minä sen ymmärrän oikein hyvin, että yksineläjän on helppo elää kuten itse haluaa, kun ei tarvitse ottaa ketään toista tai toisia huomioon.

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta kyllä mun mielestä on aika eri asia, onko jouluna kahdestaan puolison kanssa vai onko mukana - kuten yleensä - omat vanhemmat, lapset perheineen ja lapsenlapset. Ei meillä ainakaan ole tarvetta toisillemme järjestää joulua. Kumpikin osaa kyllä ottaa jääkaapista mitä haluaa ja kumpikin osaa myös laittaa ruokaa niin, ettei nälkään kuole. Mä en aio tänä vuonna laittaa keittiöön jouluverhoja enkä kotiin mitään muitakaan joulukoristeita. Harkinnassa on hankitaanko edes joulukuusta. 

:( Kannattaa kokeilla nauttia elämästä myös itseään varten. Tehdä kivoja asioita vain tekemisen vuoksi, ei siksi että tekee vain muille.

Mä osaan nauttia elämästäni muulloinkin kuin jouluna. Sitäpaitsi ihan kivaa on mun mielestä jouluna lukea kirjaa tai katsoa Netflixiltä jotain sekä syödä vaikka suklaata ja juoda glögiä. 

Vierailija
228/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivakka kirjoitti:

2vko ennen joulua alataa paasaan jostain jouluruuista... Sit täälä kanalalllinen porukkaa miettii miksei miestä kiinnosta ja miten saisi kostettua miehelle ku on niiiiiin lapsellinen. Onneksi maailmassa on ihmisiä, jotka kykenee keskusteleen keskenään eikä hae mistään vauvapalstalta kostotaktiikoita joiltaki elämäänsä kyllästyneiltä sinkkumammoilta jotka on "omasta halusta sinkkuja, kun hyviä miehiä ei ole".

En ole nähnyt täällä yhtään kostoehdotusta. Onko se sinusta kosto että vietetään mukavaa aikaa ja luodaan tunnelma edes itselle jos toista ei kiinnosta? Alan ymmärtää APn ongelman jos kiukuttelijapuolisot ottaa henkilökohtaisena loukkauksena ja kostona sen etteivät saa muitakin vedettyä ikäviin tunnelmiin.

Vierailija
229/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia valintoja. 

Eli miehesi mielipide onkin merkityksetön. 

Mies ei tykkää lasimestarin sillistä, minä tykkään, mutta en pakota miestä syömään sitä. Mitä sinä oikein ajat takaa? En nyt saa selville. Mies saa kertoa, jos hän haluaa jotain tiettyä jouluksi.

Vierailija
230/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rivakka kirjoitti:

2vko ennen joulua alataa paasaan jostain jouluruuista... Sit täälä kanalalllinen porukkaa miettii miksei miestä kiinnosta ja miten saisi kostettua miehelle ku on niiiiiin lapsellinen. Onneksi maailmassa on ihmisiä, jotka kykenee keskusteleen keskenään eikä hae mistään vauvapalstalta kostotaktiikoita joiltaki elämäänsä kyllästyneiltä sinkkumammoilta jotka on "omasta halusta sinkkuja, kun hyviä miehiä ei ole".

En ole nähnyt täällä yhtään kostoehdotusta. Onko se sinusta kosto että vietetään mukavaa aikaa ja luodaan tunnelma edes itselle jos toista ei kiinnosta? Alan ymmärtää APn ongelman jos kiukuttelijapuolisot ottaa henkilökohtaisena loukkauksena ja kostona sen etteivät saa muitakin vedettyä ikäviin tunnelmiin.

Ketjussa on monta vastausta, joissa aloittajaa kehoitetaan syömään ja tekemään vain itselleen ruokia.

Mitä se mielestäsi muuta on? -eri 

Vierailija
231/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rivakka kirjoitti:

Ketjussa on monta vastausta, joissa aloittajaa kehoitetaan syömään ja tekemään vain itselleen ruokia.

Ja yhdessä kommentissa kehotettiin jättämään jauheliha pois ostoksista, vaikka mies oli nimenomaan sitä ehdottanut, kun ap oli kysynyt, mitä hankitaan jouluksi. Eli ihan pelkkää ilkeyttään jättäisi sen pois. 

Vierailija
232/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusjuttuhan siis tässä on aika yleinen: mies on tylsä laiska ankeuttaja jonka tarpeiden täyttymys on telkkarin edessä löhöäminen kaljatölkki kädessä. Aina samaa rataa, arjet pyhät. Juhlat kyllä otetaan vastaan jos nainen kaiken sen heille tekee. Mutta itsellä ei minkäänlaista panostusta. Kyllä se naisena välillä itkettää, vaikka kuinka koettaisi tunnelmaa joskus piristää, puoliso ei vaan herää koomastaan.

Eikähän sellainen nyt mistään ole kotoisin että valmisteluissa jättää toisen kaikesta ilman. Ei siitä oma joulumieli ainakaan kohene. Huoh.

Niin, ja naiset on kuin pikkulapsia, jotka hipelöi niitä glitterpalloja viikkokaupalla, silittelee jouluverhojaan, siivoaa maanisesti jalkalistojen takusetkin, miettivät jouluruokia VIIKKOKAUPALLA, uhriutuvat, askartelevat joulukrääsäänsä, imuroivat ullakon verkkovarastotkin,  marttyroivat , tuhoavat maapalloa krääsällään ja kaikki tämä sen yhden illan takia.

Sitten mussutetaan av-palstalla kuinka on taas raadettu ja sitä ja tätä ja mies pilasi joulun.

Kummallakohan on terveempi asenne, teillä naisilla vai sillä miehellä joka laittaa kinkun uuniin ja nauttii rauhasta. 

Jotku naiset. Täällä on yksi nainen, joka ei tee yhtäkään jouluruokaa, no asunto olisi kiva kyllä siivota niin, että olisi mukava sitten palata kotiin joulunvietosta. Kuusenkin laitan pystyyn jos jaksan ja sen koristeluun menee n. 15 minuuttia, enkä suunnittele kuuseni koristamista millään tavalla etukäteen.

Stressaan kyllä silti vähän joulua ja ehkä vähän nolottaa, kun en tosiaan ole mikään ruuanlaittaja, että voisin auttaa ihmisiä, joiden luokse olen menossa jouluksi.

Tsemppiä sulle! En ole itsekään ollut mikään Joulun Luoja mutta kun päätin että haluan omankin joulun niin pyöräytin haluamani ruoat internetin avulla jo pakkaseen ja oli jopa yllättävän helppoa kun englantilainen hedelmäkakku ei ollut listalla. ;) Oli vaan jäänyt väärä kuva marttyyrikokeilta jotka haluaa kaiken olevan täydellisesti.

Avuksi voi usein olla viemällä jotain toivottua mukana, kattamalla, asettelemalla, tiskaamalla tms tilanteen mukaan. Jos pääkokki on yksin keittiönsä hoitavaa laatua niin parempi pysyä poissa jaloista tai olla ottamatta itseensä jos oikoo tekemisiäsi tai vähän naureskelee.

Kaikki "pyöräytin pakkaseen" tyypit... No, kertokaa toki. Skippaan juttunne. 

Helppojen laatikoiden tekeminen pakkaseen onkin sellainen suoritus että kannattaa saada alemmuuskompleksi jo pelkästä sen kuulemisesta että joku pystyy niitä pakkaseen tekemään. 😂

Googlaa reseptit -> tilaa netistä juureksia, korppujauhoja, kananmunia ja siirappia -> kuori juurekset -> keitä ne -> soseuta ne -> työnnä sörsseli uuniin -> työnnä sörsseli pakkaseen.

Jotkut vaan on hankkinut itselleen loisteliaan sädekehän sillä että osaa keittää juureksia ja laittaa uunin päälle. Ja toiset rypee huonommuuden tunteessa ja nihilismissä kun ”ei osaa laittaa joulua”.

Vierailija
233/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rivakka kirjoitti:

Jos ap tekee jouluksi yhdet ruuat, niin miksi hänen pitää tehdä lisäksi toiset, kun aikuinen mies nirsoilee? Tuplatyö ihan turhan takia. Kai mies osaa itse käydä kaupassa ja tehdä mistä itse tykkää?

Vierailija
234/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusjuttuhan siis tässä on aika yleinen: mies on tylsä laiska ankeuttaja jonka tarpeiden täyttymys on telkkarin edessä löhöäminen kaljatölkki kädessä. Aina samaa rataa, arjet pyhät. Juhlat kyllä otetaan vastaan jos nainen kaiken sen heille tekee. Mutta itsellä ei minkäänlaista panostusta. Kyllä se naisena välillä itkettää, vaikka kuinka koettaisi tunnelmaa joskus piristää, puoliso ei vaan herää koomastaan.

Eikähän sellainen nyt mistään ole kotoisin että valmisteluissa jättää toisen kaikesta ilman. Ei siitä oma joulumieli ainakaan kohene. Huoh.

Niin, ja naiset on kuin pikkulapsia, jotka hipelöi niitä glitterpalloja viikkokaupalla, silittelee jouluverhojaan, siivoaa maanisesti jalkalistojen takusetkin, miettivät jouluruokia VIIKKOKAUPALLA, uhriutuvat, askartelevat joulukrääsäänsä, imuroivat ullakon verkkovarastotkin,  marttyroivat , tuhoavat maapalloa krääsällään ja kaikki tämä sen yhden illan takia.

Sitten mussutetaan av-palstalla kuinka on taas raadettu ja sitä ja tätä ja mies pilasi joulun.

Kummallakohan on terveempi asenne, teillä naisilla vai sillä miehellä joka laittaa kinkun uuniin ja nauttii rauhasta. 

Jotku naiset. Täällä on yksi nainen, joka ei tee yhtäkään jouluruokaa, no asunto olisi kiva kyllä siivota niin, että olisi mukava sitten palata kotiin joulunvietosta. Kuusenkin laitan pystyyn jos jaksan ja sen koristeluun menee n. 15 minuuttia, enkä suunnittele kuuseni koristamista millään tavalla etukäteen.

Stressaan kyllä silti vähän joulua ja ehkä vähän nolottaa, kun en tosiaan ole mikään ruuanlaittaja, että voisin auttaa ihmisiä, joiden luokse olen menossa jouluksi.

Tsemppiä sulle! En ole itsekään ollut mikään Joulun Luoja mutta kun päätin että haluan omankin joulun niin pyöräytin haluamani ruoat internetin avulla jo pakkaseen ja oli jopa yllättävän helppoa kun englantilainen hedelmäkakku ei ollut listalla. ;) Oli vaan jäänyt väärä kuva marttyyrikokeilta jotka haluaa kaiken olevan täydellisesti.

Avuksi voi usein olla viemällä jotain toivottua mukana, kattamalla, asettelemalla, tiskaamalla tms tilanteen mukaan. Jos pääkokki on yksin keittiönsä hoitavaa laatua niin parempi pysyä poissa jaloista tai olla ottamatta itseensä jos oikoo tekemisiäsi tai vähän naureskelee.

Kaikki "pyöräytin pakkaseen" tyypit... No, kertokaa toki. Skippaan juttunne. 

Helppojen laatikoiden tekeminen pakkaseen onkin sellainen suoritus että kannattaa saada alemmuuskompleksi jo pelkästä sen kuulemisesta että joku pystyy niitä pakkaseen tekemään. 😂

Googlaa reseptit -> tilaa netistä juureksia, korppujauhoja, kananmunia ja siirappia -> kuori juurekset -> keitä ne -> soseuta ne -> työnnä sörsseli uuniin -> työnnä sörsseli pakkaseen.

Jotkut vaan on hankkinut itselleen loisteliaan sädekehän sillä että osaa keittää juureksia ja laittaa uunin päälle. Ja toiset rypee huonommuuden tunteessa ja nihilismissä kun ”ei osaa laittaa joulua”.

Aijai, reseptithän oli ihan turhia, kun ohjeet pitää osata itse soveltaa ja keksiä, mitkä maut sopivat yhteen.

Vierailija
235/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rivakka kirjoitti:

Jos ap tekee jouluksi yhdet ruuat, niin miksi hänen pitää tehdä lisäksi toiset, kun aikuinen mies nirsoilee? Tuplatyö ihan turhan takia. Kai mies osaa itse käydä kaupassa ja tehdä mistä itse tykkää?

Teet ihan omia paskapäätelmiäsi. Aloittajakin on kadonnut trolliketjustaan jo aikaa sitten. 

236/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuossa tilanteessa tekisin ne jouluvalmistelut ja ruoat, mitä itse haluan. Siis jos kerran toinen ei välitä osallistua suunnitteluun. Ehkä hän innostuu vähän enemmän joulun ollessa lähempänä?

Monet viettävät joulun (ja kaikki juhlapyhät) yksin. Siinä on se hyvä puoli, ettei kukaan ole ankeuttamassa tunnelmaa. 

Vierailija
237/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rivakka kirjoitti:

Teet ihan omia paskapäätelmiäsi. Aloittajakin on kadonnut trolliketjustaan jo aikaa sitten. 

Juuri näin! Ap ei missään vaiheessa kirjoittanut, että hänen miehelleen ei kelpaisi jouluruuat. Mies vaan ei koe tarvetta jouluruuille vaan ihan tavalliset ruuatkin kelpaavat hänelle. Ap:n miehelle on siis ihan sama, mitä jouluna syödään. Kaikki käy. 

Vierailija
238/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jouluna teillä mies ja sinä? Kaksi aikuista? Mitä ihmeen vaikeutta siinä on? Meillä nyt 10. joulu miehen kanssa kahdestaan ja ihan helppoa se on. Kysyn mitä hän haluaa ja lisään listaan omat herkkuni+ruokatarvikkeet ja tilaan netistä kaikki kotiin tuotuna. Lahjoja ei osteta, se on sovittu jo ajat sitten. Jouluvalot mies viritti, minä laitoin jotain koristeita, ensi viikolla laitan jotain ehkä lisää. Leivon ensi viikolla jotain, jos huvittaa. Jos en jaksa, en leivo. 

Kaikkein helpoin joulu on kahden aikuisen joulu. Yksinäisenkin jouluna saattaa olla se ahdistus yksin olosta ja sukulaisjoulu se vasta stressaavaa onkin kun pitää ottaa ison porukan toiveet huomioon. 

Vaikeus on siinä, että mies aikoi käydä katsomassa vanhempiaan aattona. Hän joko syö siellä tai ei. Jos syö, niin olen tehnyt osan ruuista turhaan ja jos en tee eikä syö, niin sitten jotain puuttuu. En ole tuollainen superkokki, joka hetkessä tempaisee ties mitä esiin vaan minulla täytyy olla suunnitelma mitä teen ja kuinka paljon. En halua tehdä turhaa työtä. Toki minä teen omat herkkuni, mutta mies ei kaikesta niistä tykkää. Minun vikani on siinä, että olen liian kiltti.

Jos et ole jo vanhainkodissa niin voisi olla aika tehdä omille ongelmille, kuten halulle olla kynnysmatto jotain. Kukaan ei tule tarjoamaan sinulle sädekehää siitä että mietit muiden tarpeita enemmän kuin he itse.

Kuinka vaikeaa voi olla keskustella läpi ettet halua tehdä ruokaa jos mies jättää sen syömättä?!

Kirjoita vaikka lapulle ja lue se miehellesi: teen tässä jouluksi näitä perinteisiä herkkuja joista pidän, sinähän syöt aattona vanhemmillasi? ... Ai et tiedä vielä syötkö siellä? Viitsisitkö selvittää tänä vuonna jo ennen joulua syötkö siellä ja jos ruokaa ei ole tarjolla niin huolehtia että haet kaupasta / tulet kauppaan mukaan / tulet lisäämään tilaukseen mitä tarvitsen kun muuten jää sitten yli kun ei syödä samoja ruokia.

Vierailija
239/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa voi joskus tuntea itsensä yksinäisemmäksi kuin sinkkuna.

No, onneksi et ole vielä tehnyt niitä jouluvalmisteluja. Nyt on vielä mahdollista tehdä omasta joulusta sopivanlainen ilman miehen osallistumista. Aika moni työikäinen on jouluna töissä, ei sitä kuvittelemaansa täydellistä joulua ole joka joulu muillakaan.

Vierailija
240/309 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta jengi saa ongelmia aikaiseksi. Eiköhän ap ja kundikaveri käy josssin vaiheessa ennen aattoa kaupassa ja siellä varmaan selviää mitä kukakin haluaa ja sitten se laitetaan kärryyn...niin kuin muinakin kertoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän