Miksi meidän pitää pestä käsiä, THL? Siksikö että tuntuu että jotain tehdään?
Koska niin THL:n kuin Ruotsinkin vastaavan viranomaisen mukaan korona ei vaikuta tarttuvan pinnoilta. Itse asiassa Ruotsin terveysviranomaisten mukaan yhtään tällaista tapausta ei tiedetä.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/AlR3dx/varfor-ska-vi-t…
Visiirin hyöty on myös nolla.
Kommentit (18)
Siks ku sun käet haisee vitu pahalle :D:DD:
ap varmaan syö ilomielin ruokaa, jonkan tekijä ei pese käsiään vessassa käynnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
ap varmaan syö ilomielin ruokaa, jonkan tekijä ei pese käsiään vessassa käynnin jälkeen.
Nyt on siis kyse koronasta.
Ai että normaalisti sä et pesisi käsiä?
Kunpa tietäis. Me emme pese sen useammin tai muissa tilanteissa kuin tavallisestikaan eli joka kerta ennen ruoanlaittoa tai ruokailua, joka kerta vessassa käynnin jälkeen. Tai jos on saanut jotain tahmeaa tai muuta likaa käsiinsä. Emme myöskään lotraa käsidesin kanssa.
Tjaa a. Mummini opetti pesemään käteni aina kun tulen ulkoa sisälle joten niin olen tehnyt jo siitä asti joten koronaan ei ainakaan oma käsieni pesu liity mitenkään.
Pesen tietenkin käteni myös vessakäynnin jne jälkeen
Tukahduttaminen on ainoa oikea tie.
Sille tielle on käännyttävä lopulta kuitenkin.
🇫🇮🇫🇮🇫🇮
Kun sä voit saada käsiisi sitä virusta vaikka ilmasta, jos vieruskaveri aivastaa. Ja kun kosket naamaasi kuitenkin, saat sen viruksen.
Käsien pesu estää hyvin myös tavallista influenssaa, mikä auttaa pitämään turhat sairastavat poissa sairaaloista.
Olen aika monelta tuttavalta kuullut, että tämä syksy on ensimäinen, kun päiväkodissa ja koulussa olevat lapset eivät ole jatkuvasti flunssassa tai vatsataudeissa.
Joten ihan vaikka siksi. Vältetään niitä turhia testejäkin näin, kun ihmiset eivät sairastele muutakaan.
Arkijärjellä varustettu kirjoitti:
Kunpa tietäis. Me emme pese sen useammin tai muissa tilanteissa kuin tavallisestikaan eli joka kerta ennen ruoanlaittoa tai ruokailua, joka kerta vessassa käynnin jälkeen. Tai jos on saanut jotain tahmeaa tai muuta likaa käsiinsä. Emme myöskään lotraa käsidesin kanssa.
Ette pese käsiä kun tulette kaupoista? Hyi.
On suomalaiset sitten vinkeetä porukkaa. Suihkussa kyllä pitää rampata 2-3 kertaa joka päivä mutta käsiähän ei jumankaveta pestä koskaan! Ni! Stna.
Siis päiväkodissa olen oppinut, että aina
- vessassa
- kotiin tullessa ulkoa
- ennen ruokalua
AINA pestään kädet.
En myöskään paljain käsin ikinä ole koskenut bussin kaiteita tai kahvoja. Jos olen, niin käsidesiä tai ekstravarovaisuutta naaman koskemisen suhteen.
Toki muutenkin, mutta mua huolestuttaa, jos ihmiset ovat nyt vasta alkaneet pestä käsiä.
Ei ihme, että flunssat leviää.
Ihan turhaan lääkäritkin pesee käsiään. Suoraan leikkaussaliin vaan! Vai onko lääkärit sun mielestä saastaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kyse on perushygieniasta.
Naulan kantaan.
Myös maskisuositukset ovat suurimmaksi osaksi THL:n painostuksen alla suosittelemaa puuhastelua, josta ei ole mitään hyötyä. Poislukien ahtaat, huonosti ilmastoidut paikat, joissa saman henkilön kanssa ollaan tekemisissä pitkään. Lisäksi ihmiset näyttävät käyttävän lähes pelkästään tehottomia kertakäyttömaskeja. Jos olisi tarkoitus suojella ihmisiä, niin ainakin vanhuksille suositeltaisiin tehokkaampia, myös maskin pitäjää suojaavia maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kyse on perushygieniasta.
Eipäs kun THL:n ja koronaohjeista.
Ei yhtään tunnettua tapausta.
Vierailija kirjoitti:
Naulan kantaan.
Myös maskisuositukset ovat suurimmaksi osaksi THL:n painostuksen alla suosittelemaa puuhastelua, josta ei ole mitään hyötyä. Poislukien ahtaat, huonosti ilmastoidut paikat, joissa saman henkilön kanssa ollaan tekemisissä pitkään. Lisäksi ihmiset näyttävät käyttävän lähes pelkästään tehottomia kertakäyttömaskeja. Jos olisi tarkoitus suojella ihmisiä, niin ainakin vanhuksille suositeltaisiin tehokkaampia, myös maskin pitäjää suojaavia maskeja.
Toinen on tosiaan maskisuositus kaupoissa. Korona vaatii pidemmän altistusajan. Tuskin yhtään tapausta koko maassa. Silti hyvistä maskeista on hyötyä kun altistus on pidempi.
Influenssaviruksestakin oli joku tutkimus että vain n. 4% tartunnoista tulee pinnoilta.