Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hel#etti olen unohtanut maksaa ellos tiliä!

Vierailija
14.12.2020 |

Olin juuri menossa tarkastamaan kuukauden saldon mutta tuli teksti että en pääse sinne tms. Että pitää soittaa jonnekin.
Tarkastin verkkopankista ja olen unohtanut maksaa erät!! Marraskuun alussa olen maksanut eli se on mennyt lokakuun laskulle ja marras- sekä joulukuu ilmeisesti maksamatta.
Nyt maksoin äsken erän (maksan aina vähän ylimääräistä) ja toivon että se riittää.

Tuntuu etten pääse eroon siitä tilistä ikinä kun on ihan järkyttävät korot. Jos lyhennän 40 eurolla niin tili lyhenee noin 20 eurolla jos silläkään kuussa.

Harmittaa että olen koko tilin sinne aikoinaan avannut.

Vaikken tilaa sieltä mitään niin 250€ tulee joka vuosi korkoa.

Ehkä kerta pari vuoteen olen sieltä jotain joutunut tiukassa rahatilanteessa tilaamaan (lapsille kenkiä) mutta olen välttänyt tilaamasta sieltä enää mitään ja kertaostosummat pieniä. Nyt olen saanut saldon hilattua onneksi noin 800 euroon.

Täytyy ensi vuonna koittaa lyhentää 100 eurolla joka kuukausi mutten tiedä pystynkö siihen ihan aina. Jos ne ei veloita koko summaa kerralla nyt...

Tyhmyydestä sakotetaan, tiedän.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuollainen tili oikein on?

Vierailija
2/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas? Onko tämä sadas aloitus sinulta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuollainen tili oikein on?

No se on Ellos-tili. Ellokselta ostetaan tavaraa tilille.

Vierailija
4/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Mulla on vähän sama tilanne Nordean luottokortin kanssa. Teen jatkuvasti ylimääräisiä lyhennyksiä sinne, kun haluan päästä siitä eroon. Pikkuhiljaa. Ja hienosti olet saanut jo lyhennettyä. Ehkä kannattaa ajastaa ne lyhennykset, että menee joku tietty summa samana päivänä joka kk.

Vierailija
5/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten olet onnistunut päätymään tuohon tilanteeseen alunperinkään? Ostellut yli varojesi velaksi ja nyt ihmettelet kun korot on korkeat? Kannattaa selvittää, saisiko jostain muualta halvempaa luottoa ja maksaa tuo laina kokonaan pois, eihän tuommoisessa ole mitään järkeä. Ilmeisesti se lainasumma on ollut melkoinen, jos maksettavaa on edelleen 800 euroa ja vuoteen et ole tilannut juuri mitään? Jatkossa sitten elät varojesi mukaan, joka kuukausi säästöön edes vähän niin riittää sitten rahaa ostaa lapselle kengät kun on tarvetta. Jos oot tt-tuella niin säästöt käteisenä.

Vierailija
6/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti köyhyys korreloi vahvasti tyhmyyden kanssa.

Vaiko toisin päin?

Vierailija
7/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Mulla on vähän sama tilanne Nordean luottokortin kanssa. Teen jatkuvasti ylimääräisiä lyhennyksiä sinne, kun haluan päästä siitä eroon. Pikkuhiljaa. Ja hienosti olet saanut jo lyhennettyä. Ehkä kannattaa ajastaa ne lyhennykset, että menee joku tietty summa samana päivänä joka kk.

Teen näin jos vaan ei tule koko summaa kerralla nyt maksettavaksi.

Iso osa laskuista minulla onkin näin. En tajua miksen ole ellosta laittanut suoraveloitukseen?

Ap

Vierailija
8/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti irtisanotaan, eli koko loppusumma peritään saan tien.

Vierailija
9/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas? Onko tämä sadas aloitus sinulta

Pyörin kohtuu paljon tällä palstalla eikä omaan silmään ole kyllä osunut yhtään ellos-aloitusta.

Ja ihan eka aloitukseni tästä aiheesta.

Ap

Vierailija
10/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meet nyt heti sinne sivuille ja maksa ajantasamaksuna, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
11/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnilla rojua Ellokselta? Wtf. Sulla on shoppailuongelma.

Vierailija
12/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tuosta mitään kovin vakavaa koituu, kerta vain n. kuukauden verran olit myöhässä.

Itsellänikin oli kesällä Telian osamaksu 3 kk maksamatta, kun en löytänyt niitä laskuja.

Ensimmäinen oli tullut paperisena kotiin, mutta seuraavat eivät tulleet kirjeenä, ei omapostiin, ei sähköpostiin eikä telian normisivuille laskuihin vaan jonnekin telia rahoitussivulle. Lopulta kun virheen huomasin ja laskun löysin, niin maksoin kerralla neljän kuukauden maksut ja kävin vielä konttorilla kysymässä, että onko siellä jotain rästejä, mutta kaikki on kuulemma kunnossa.

Vierailija
13/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pankistasi, saatko kulutusluottoa maksaaksesi loppusumman. Tai jos sinulla on useampi vastaava luotto niin yhdistä ne niin, että maksat vain yhtä lainaa. Tuommoisissa ellostileissä on ihan kohtuuttomat korot ja niitä ei kyllä pitäisi käyttää jos ei pysty nopeasti maksamaan takaisin, koska se tulee todella kalliiksi pitemmän päälle. Ja lainoille maksusuunnitelma, jota pystyt noudattamaan, että saat ne joskus pois. Ei ole normaalia, että on tuommoisia satojen tai tuhansien eurojen kulutusluottoja johonkin vaatekauppaan.

Vierailija
14/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joskus vain ihan poikkeuksellisti olet kerran pari vuoteen joutunut pakosta sieltä ostamaan lapsille kengät...

800€

Minkälaisia kenkiä teillä oikein käytetään ??

Vierailija
15/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten olet onnistunut päätymään tuohon tilanteeseen alunperinkään? Ostellut yli varojesi velaksi ja nyt ihmettelet kun korot on korkeat? Kannattaa selvittää, saisiko jostain muualta halvempaa luottoa ja maksaa tuo laina kokonaan pois, eihän tuommoisessa ole mitään järkeä. Ilmeisesti se lainasumma on ollut melkoinen, jos maksettavaa on edelleen 800 euroa ja vuoteen et ole tilannut juuri mitään? Jatkossa sitten elät varojesi mukaan, joka kuukausi säästöön edes vähän niin riittää sitten rahaa ostaa lapselle kengät kun on tarvetta. Jos oot tt-tuella niin säästöt käteisenä.

Pikku-hiljaa saldo kasvanut.

Liian lyhytnäköisesti tilannut.

Jossain vaiheessa olin kotihoidontuella niin silloin tuli sieltä tilattua.

Ei se velka hirveästi lyhene kun korkoa tosiaan sen 250 euroa joka vuosi vaikkei tilaisi mitään. Minimierä on muistaakseni ollut 37 euroa ja olen 45 eurolla joka kuukausi lyhentänyt. Itse velka lyhenee siis noin 25 euroa kuussa.

Toisaalta olisi hyvä jos se tulisi kerralla maksettavaksi niin pääsisi siitäkin eroon. Kuukauden kärvistelisi sitten vaan ja keittelisi kaurapuuroa mutta sittenpä olisi maksettu.

Ap

Vierailija
16/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnilla rojua Ellokselta? Wtf. Sulla on shoppailuongelma.

Joskus varmaan olikin.

Enää en osta kun tarpeeseen. Välillä on tarvetta ostaa enemmän niin silloin olen välillä "joutunut" tilaamaan ellokselta luotolla mutten onneksi tuollaiseen tilanteeseen ole enää hetkeen joutunut.

Tili on ollut minulla 7 vuotta siis ja suurimmat velat tein 5 vuoden aikana.

Nyt olen tässä pari vuotta harjoitellut järkevää kulutusta ja huomannut että vähemmälläkin pärjää.

Ap

Vierailija
17/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meet nyt heti sinne sivuille ja maksa ajantasamaksuna, ei mitään ongelmaa.

Maksoinkin.

Sinne omille sivuille en pääse.

Ap

Vierailija
18/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se velka hirveästi lyhene kun korkoa tosiaan sen 250 euroa joka vuosi vaikkei tilaisi mitään. Minimierä on muistaakseni ollut 37 euroa ja olen 45 eurolla joka kuukausi lyhentänyt. Itse velka lyhenee siis noin 25 euroa kuussa.

Toisaalta olisi hyvä jos se tulisi kerralla maksettavaksi niin pääsisi siitäkin eroon. Kuukauden kärvistelisi sitten vaan ja keittelisi kaurapuuroa mutta sittenpä olisi maksettu.

Ap

Saathan sä sen heti maksaa, joten siitä vaan, maksa pois ja kärvistele se kuukausi ja sitten oot Ellos-velaton!

Tuossa on ihan järkky korko, sun kannattaa kyllä vähimmillään kysyä esim omasta pankista joustoluottoa tuolle summalle ja maksaa tuo heti pois (ja sen pankin laina myös mahd.nopeasti!) sitten säästyneillä korkorahoilla voit ostaa ihan ilman luottoa kevätkengät lapsille.

Vierailija
19/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pankeista tänä päivänä enää mitään luottoa saa. Ei takaajilla ainakaan, pitää olla jotain vakuutta. Koitin saada 5000 euron lainan takaajalla, ei onnistunut.

Vierailija
20/25 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tee tuo kaurapuurohomma vapaaehtoisesti jos vaan voit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi