Ootko koskaan lahjoittanut hyväntekeväisyyteen?
Niin yllä kysymys. Ite oon kerran spr:lle ja kerran joulukeräykseen. Nyt en enää koska oon käytännössä tuloton.
Kommentit (46)
Maksan nimenomaan luotettaville organisaatioille joilla on tilintarkastettu tulos ja tase ja jotka todistetusti saavat eniten apua perille.
Tällä hetkellä säännöllisesti Unicef ja SPR
En koskaan anna harrastelijoille joilta saattaa jakse loppua yhtäkkiä, enkä velijouluille joiden motiivit voi olla miitä tahansa. Enkä kirkoille jotka ovat kiinnostuneempia saarnaamisesta kuin vilpittömästä auttamisesta.
Pelastusarmeijalle lahjoitan joulupatakeräyksiin, kolehtiin voin laittaa, jos kohteena on suomalainen kohde. Sitten olen antanut juopolle muutaman euron, kun kertoi sen verran puuttuvan pullosta (mielestäni täsmähyväntekeväisyyttä).
Yleensä joulun alla lahjoitan itselleni tärkeisiin kohteisiin (esim. Naisten Pankkiin, joka menee naisten ja tyttöjen koulutukseen, luonnolle, eläimille tai sairaille lapsille). Tänä vuonna nämä joulurahat meni jo suoraan perheelle, jolle järjestettiin pienkeräys.
Mä en mitään muuta inhoa niin paljon kuin telkkarissa nykyään jatkuvasti pyöriviä kerjäysmainoksia. Anna ja lahjoita sinne, tänne ja tuonne niin suurinpiirtein elämäsi ja sielusi pelastuu. Ja paskat. Kyseiset kampanjat kääntyvät varsin pian itseään vastaan ärsyttävyydellään ja liiallisella toistollaan.
Asun Ranskassa ja lahjoittamalla hyväntekeväisyyteen vältän saman summan maksamisen veroina, joten joka vuosi tulee tehtyä lahjoitus. Olen laittanut lääkärit yli rajojen järjestölle, kansainväliselle kehitysvammaisten etujärjestölle ja luonnonsuojeluun 50 000 euroa vuosi.
Jatkuvasti. Vien tavaraa Konttiin. Mulla uudenveroista ja laatua, ei mitään roinaa. Tua tavara muuttuu rahaksi. Viimeksi kiittivät että on kuin uutta. Olen työtön mutten rahaton. Ikää on niin karsinut pois kaiken mistä vaan voin luopua.