Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootko koskaan lahjoittanut hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
13.12.2020 |

Niin yllä kysymys. Ite oon kerran spr:lle ja kerran joulukeräykseen. Nyt en enää koska oon käytännössä tuloton.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi johonkin joulukeräykseen, parhaina kahteenkin.

Spr Konttiin oon vienyt vaatteita ja muuta tavaraa, samoin Help Centeriin ukrainalaisille jonne myös ruokatarvikkeita.

Vierailija
22/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi lahjoitti aikoinaan Ugandaan 200milj, Ugandan pressa osti rahoilla uuden jetin itselleen. Ruotsi sai selville mihin lahjoitus meni ja lopetti Ugandan avustamisen, tästä Ugandan pressa hermostui ja haukkui Ruotsin nihlisti valtioksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan ainoastaan eläinsuojelutyölle. Tänä vuonna olen ostanut kissanruokaa ja muuta tarvikkeita  n 200€.

Vierailija
24/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeijan keräykseen.

Vierailija
25/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope:lle vien usein tavaraa.

Rahaa en lahjoita mihinkään, koska ne päätyy kumminkin johtajien taskuihin.

Vierailija
26/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ EN OLE MIKÄÄN HYVÄNTEKIJÄ! OLEN VAASASTA!

Vierailija
27/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastakaa lapset ry on kylmäverinen huijarijärjestö kavalluksia väärennettyjä lausuntoja viranomaisille laittomien huostisten järjestelyitä talousrikoksia ym huom älä anna rahaa tälläiselle järjestölle

Lisätietoja

https://pelastakaalapset.blogspot.com/

Vierailija
28/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuukausilahjioittaja sos -lapsikylälle.

Lisäksi oon antanut 1000 e kertalahjoituksen Kirkon Ulkomaanavulle, Naisten Pankille

Lisäksi lahjoitan joka kerta 20e jos puhelimeen pyyntö kilahtaa ja lahjoituksen voi tehdä vastaamalla viestiin Auta

Vierailija
29/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ukrainalaisille ja paikalliselle kissatalolle. Itselläni ei ole mitenkään suuria tuloja, pari sataa yli köyhyysrajan joten sen enempää on vaikea lahjoittaa, itse en ole saanut yhtään mitään  apua mistään. En sitten tiedä kelle ne avut menee, toivottavasti edes joku oikeasti tarvitseva saa, paikkakunnallani ei ole edes ruokajonoa.

Vierailija
30/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan ympäristöjärjestöille ja muuhun hyväntekeväisyyteen, joka yrittää vähentää esim. köyhyyttä, esim. Punaisen ristin ja Pelastusarmeijan keräyksiin annan rahaa useamman kerran vuodessa. En tiedä paljonko annan yhteensä rahaa pois vuoden aikana, ehkä 200-300 e. En tienaa paljoa, mutta hyväntekemisestä tulee hyvä olo enkä tarvitse itse paljon.

Vierailija
31/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut 90-luvulta lähtien kahden eläinsuojelujärjestön jäsenmaksut, joita pidän lahjoituksina. Nyt, kun on aikaa ja teen käsitöitä mielelläni, olen kutonut lasten vaatteita ja vienyt ne SPR:n Konttiin. Tänäkin vuonna monta pussillista.

Vierailija
32/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään menee kuukaudessa vajaa 50 e viidelle eri järjestölle, lapsille, luonnosuojeluun, hätäapuun ja ruoka-apuun. Useina kuukausina teen muitakin pienehköjä lahjoituksia (10-20e) eri kohteisiin. Olen kolmekymppinen työkyvyttömyyseläkeläinen ja yritän parhaani mukaan edistää yhteiskunnan/maapallon hyvinvointia, kun en siihen töitä tekemällä kykene.

Vierailija
33/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliselle koiratarhalle , kodittomille koirille lahjoitan.

En yhdellekkään muulle taholle  euroakaan

Vierailija
34/46 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan välillä, jos on ylimääräistä. Nyt ei enää ole ollut.

Vierailija
35/46 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi tietää, meneekö oikeasti sille kohteelle vai pelkästään sille taholle, joka rahan kerää?

Vierailija
36/46 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää, meneekö oikeasti sille kohteelle vai pelkästään sille taholle, joka rahan kerää?

Aivan. Siksi minäkin autan vain henkilökohtaisesti tuntemaani erittäin vähävaraista henkilöä, esim. viemällä hänelle silloin tällöin pari kassillista ruokatarpeita.

Vierailija
37/46 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu tuloton pitkään, niin en oo vähään aikaan lahjoitellu. Viimeksi lahjoitin Ukrainaan signmyrocket-sivun kautta.

Vierailija
38/46 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantoeläinten turvakoti Tuulispäälle 20€/kk ja eläinsuojelujärjestöjen keräyksiin muutaman kerran vuodessa. Animalian jäsen olen ollut n. 30 vuotta. 

Vierailija
39/46 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin kerran Unicefin kautta 10e tekstiviestillä, tv:ssä mainostivat joulun alla, silloin oli joku luonnonkatastrofi ollut jossain. Tuli halu auttaa.

Mitä seurasi?

Vuosittain 4-6 kirjettä kymmenen vuoden ajan, jossa kerjäsivät lisää rahaa.

Kirjoitin useamman kerran Unicefille, että älkää lähettäkö noita kirjeitä. Että tuntuu pahalta, kun postituskulut jo niistä kerjuukirjeistä ovat suuremmat kuin sen yhden kerran laittamani avustus.

Omat tuloni ovat epäsäännölliset ja useimmiten pienet. Koen kuitenkin, että pitää auttaa toisia ihmisiä. Tein sen ratkaisun, että olen auttanut lähipiirissä (ei sukulaisia) olevia vanhuksia kauppa-asioissa, tuttujen tuttuja muutoissa, ja joskus olen antanut esim. työttömyystuen saamista odottavaa, akuutissa rahapulassa olevaa tuttavaa antamalla suoraan käteistä. Eräänlaista hyväntekeväisyyttä, siis. Toimin myös kansalaisjärjestössä aktiivisesti, eli teen ilmaistyötä, joskin sitä en laske hyväntekeväisyydeksi, kun järjestö ei ole SPR tai vastaava.

Vierailija
40/46 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sey Tassunauha auttaa kissoja. Ojenna sinäkin auttava tassusi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi