Miten tutustua ihmiseen, joka ei edes katso päin?
On kysymys mieheni ja minun yhteisestä tutusta. Miten lähestyä ihmistä, joka ei puhu minulle mitään, eikä edes katso päin, jos ollaan jossain samassa tilassa yhdessä. En tiedä onko tässä mitään tolkkua, tai miten ylipäänsä mietin tällaista. Tästä ihmisestä tulee vaan sellainen olo, että hän ikäänkuin torjuu minut täydellisesti, saattaa esim jutella mieheni kanssa, mutta ei edes vilkaise minuun missään vaiheessa. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Onko jollain kokemusta vastaavasta?
Kommentit (69)
Ehkä olet niin mitäänsanomaton, että sitä ei vaan kiinnosta edes yrittää.
Joo en kyllä osaa sanoa mikä on ongelmana. Jätän varmaan vastedes väliin tilaisuudet joihin tiedän tämän naisen tulevan, koska en kestä sitä kiusallista oloa joka minulle tulee kun kohtaan hänet. Miehelleni puhuin asiasta ja tämäkin ihmettelee miksi tämä nainen ei ikäänkuin "huomaa" minua, eikä keksi syytä tällaiselle käytökselle. Heitti että ehkä se nainen ajattelee olevansa jotenkin parempi kuin minä? Mietin vaan että millä perusteella? Entistä vähemmän tekee mieli yrittää tutustua häneen. AP
Mä myönnän, että käyttäydyn varmasti erästä mieheni kaverin vaimoa kohtaan näin. Ko ihmisestä tulee vain olo, että on joku helvetin kilpailu koko ajan menossa (lastenkasvatuksessa, koulutuksessa, elämässä ylipäätään) ja pikku hiljaa hahmotin, että kaikkia sanomaani irvitään eteenpäin.
Koska en halua rajoittaa mieheni ystävyyttä, on minulle ihan ok, että tulevat meille kyläilemään ja yritän käyttäytyä asiallisesti mutta spontaani haluni keskustella on kyllä aika minimissä.
Jos se on ihastunut mieheesi tai jotain? Mulle tulee se ekana mieleen. Ellei sitten ole aivan käytöstavaton mulkero. Tai ollut joskus ihatunut. Nyt ei osaa suhtautua sinuun.
17 jatkaa...
Ja mielestäni siis on kyseessä puhtaasti, että ihmisellä on mennyt puolustautumismekanismi päälle, kun käyttäytyy noin. Voihan olla, että joku sinussa provosoi hänet käyttäytymään näin tai kyseessä voi olla sinusta riippumaton tekijä - esim. muistutat ihmistyyppiä, jonka kanssa hän ei tule toimeen ja on siis valmiiksi kuin siili, piikit pystyssä.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 22:57"]
Jos se on ihastunut mieheesi tai jotain? Mulle tulee se ekana mieleen. Ellei sitten ole aivan käytöstavaton mulkero. Tai ollut joskus ihatunut. Nyt ei osaa suhtautua sinuun.
[/quote]
On mulla käynyt sekin mielessä, ja aluksi kysyinkin mieheltäni onko hänellä ollut jotain peliä tämän naisen kanssa aiemmin, mutta vastasi että ei. Jotain outoa tässä kyllä on, enkä ymmärrä mitä... AP
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:27"]
Toiset vaan on hyvin ujoja ja arkoja, ennenkuin tutustuu paremmin. Jos olet kovaääninen ja jotenkin feikki, ni tuskin suhun haluaa edes tutustua. Vaikka olettekin naimisissa, on ihmisellä oikeus valita ystävänsä, niin hänellä kuin sinulla.
[/quote]
En ymmärrä miten tuo viimeinen lause estää tervehtimisen ym sen tasoisen (ei ystävyyttä) kanssakäymisen? Tai edes kovaäänisyys (tai feikkiys. Eihän sitä tarvitse ylin ystävä olla.)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 22:57"]
[/quote]
On mulla käynyt sekin mielessä, ja aluksi kysyinkin mieheltäni onko hänellä ollut jotain peliä tämän naisen kanssa aiemmin, mutta vastasi että ei. Jotain outoa tässä kyllä on, enkä ymmärrä mitä... AP
[/quote]
Jospa mies ei ole tiennyt että nainen on ihastunut. Ei sitä aina kerro, kuten tiedämme :/
Kana?