Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tutustua ihmiseen, joka ei edes katso päin?

Vierailija
04.05.2014 |

On kysymys mieheni ja minun yhteisestä tutusta. Miten lähestyä ihmistä, joka ei puhu minulle mitään, eikä edes katso päin, jos ollaan jossain samassa tilassa yhdessä. En tiedä onko tässä mitään tolkkua, tai miten ylipäänsä mietin tällaista. Tästä ihmisestä tulee vaan sellainen olo, että hän ikäänkuin torjuu minut täydellisesti, saattaa esim jutella mieheni kanssa, mutta ei edes vilkaise minuun missään vaiheessa. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Onko jollain kokemusta vastaavasta?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:04"]

On kysymys mieheni ja minun yhteisestä tutusta. Miten lähestyä ihmistä, joka ei puhu minulle mitään, eikä edes katso päin, jos ollaan jossain samassa tilassa yhdessä. En tiedä onko tässä mitään tolkkua, tai miten ylipäänsä mietin tällaista. Tästä ihmisestä tulee vaan sellainen olo, että hän ikäänkuin torjuu minut täydellisesti, saattaa esim jutella mieheni kanssa, mutta ei edes vilkaise minuun missään vaiheessa. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Onko jollain kokemusta vastaavasta?

[/quote]Ei ihmekään jos torjuu sinut. Kuka sinuun muka haluaisi tutustua?

Vierailija
42/69 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 00:14"]

Jos onkin niin, että sen naisen miesystävä on ihastunut sinuun?

Tai on vain maininnut, että ompa mukavan oloinen tämä rva x.

Voisi olla riittävä syy valikoivaan karsastukseen.

[/quote]

Tämä voisi olla syy, mutta kun nainen käyttäytyi kuin olisin ollut ilmaa jo ennen kuin tapasin ensimmäisen (ja ainoan) kerran hänen miesystävänsä, joka muuten oli tosi mukava. En itseasiassa edes tiedä seurusteleeko vielä saman tyypin kanssa, koska tästäkin on jo aikaa. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysyisi naiselta itseltään suoraan? Parhaimmassa tapauksessa nainen ymmärtää käyttäytyneensä töykeästi ja muuttaa sitä tai sitten kertoo syyn käytökselleen ja voitte puhua siitä ja puhdistaa ilmaa. Pahimmassa tapauksessa nainen kieltää käytöksensä (mutta kuitenkin luultavasti mielessään miettii, että voisiko käyttäytyä mukavammin), jolloin voi sanoa vain kuvitelleesi jutun ja sitten voitte yhdessä nauraa sille. Molemmissa tapauksissa ilma puhdistuisi. Toisaalta, jos nainen on ihan oikeasti ilkeä ja ottanut sinut silmätikukseen, häneen tuskin voi mitenkään vaikuttaa, mutta silloinhan sinä et menetä mitään. Ethän halua olla kiusaajan kaveri?

Vierailija
44/69 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 00:10"]

Vinkkejä prinsessa-syndroomaisten nolaamiseen?

[/quote]

Menee kaikesta huolimatta väkisin juttelemaan sille? :D

Vierailija
45/69 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 00:23"]

Mikset kysyisi naiselta itseltään suoraan? Parhaimmassa tapauksessa nainen ymmärtää käyttäytyneensä töykeästi ja muuttaa sitä tai sitten kertoo syyn käytökselleen ja voitte puhua siitä ja puhdistaa ilmaa. Pahimmassa tapauksessa nainen kieltää käytöksensä (mutta kuitenkin luultavasti mielessään miettii, että voisiko käyttäytyä mukavammin), jolloin voi sanoa vain kuvitelleesi jutun ja sitten voitte yhdessä nauraa sille. Molemmissa tapauksissa ilma puhdistuisi. Toisaalta, jos nainen on ihan oikeasti ilkeä ja ottanut sinut silmätikukseen, häneen tuskin voi mitenkään vaikuttaa, mutta silloinhan sinä et menetä mitään. Ethän halua olla kiusaajan kaveri?

[/quote]

En ole ap ja tässä oli pointteja, mutta en tajua sitä, että jos nainen kieltää tapahtuneen, niin minä sanoisin kuvitelleeni koko jutun, koska varmasti en olisi. Ja molemmat tietäis sen. Antais sellaisen altavastaaja-asetelman sanoa silleen. Ehkä naisen olisi sen jälkeen mahdotonta olla noteeraamatta mua, mutta minua aina korpeaisi se, että minä jouduin sanomaan, että "vika" oli minussa, kun se ei selvästi ole.  En haluaisi olla sillä tavalla puhdistetussa ilmassa, ei se olisi kovin puhdasta mulle. Parempi tuo, että mies miettii nyt joko etäisyys naiseen tai esittelee ap:n naiselle.

Vierailija
46/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisikaan tutustua tuollaiseen ihmiseen. Pitäköön itsensä.

Vierailija
47/69 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 07:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 00:23"]

[/quote]

En ole ap ja tässä oli pointteja, mutta en tajua sitä, että jos nainen kieltää tapahtuneen, niin minä sanoisin kuvitelleeni koko jutun, koska varmasti en olisi. Ja molemmat tietäis sen. Antais sellaisen altavastaaja-asetelman sanoa silleen. Ehkä naisen olisi sen jälkeen mahdotonta olla noteeraamatta mua, mutta minua aina korpeaisi se, että minä jouduin sanomaan, että "vika" oli minussa, kun se ei selvästi ole.  En haluaisi olla sillä tavalla puhdistetussa ilmassa, ei se olisi kovin puhdasta mulle. Parempi tuo, että mies miettii nyt joko etäisyys naiseen tai esittelee ap:n naiselle.

[/quote]

En voisi kuvitella suoranaisesti ottavani asiaa puheeksi naisen kanssa, koska hän tosiaan voisi kieltää kaiken ja sitten minulle tulisi entistä tyhmempi. Jotain tekisi mieli kyllä tehdä tai sanoa, ikäänkuin "näpäyttääkseni" häntä. En tiedä mitä se voisi olla... Jotain joka osoittaiis hänelle että en ole ilmaa, enkä sulata sitä että minua kohdellaan sellaisena. Joltain yhteiseltä kaverilta tekisi mieli kysyä, että onko ihan yleistä häneltä tällainen käytös. Mutta sittenkin saatan kuulostaa vainoharhaiselta, koska tämä koko juttu on niin epämääräinen. Tiedän kuitenkin että tämän naisen käytös minua kohtaan ei ole mitenkään hyvien tapojen mukaista. AP

Vierailija
48/69 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sitten minulle tulisi entistä tyhmempi olo, piti sanoa.

Vierailija
49/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäisi väkisin tutustua häneen? Mun mielestä tollainen on ihan tahallaan dissaamista, ettei edes katso sinuun päin vaikka miehellesi juttelee.

Vierailija
50/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en minäkään väkisin haluaisi tutustua, kun tulee sellainen olo etten minä voisi toista vähempää kiinnostaa. Se on vaan vähän kiusallista kun yhteisessä kaveriporukassa kaikki muut kuitenkin tuntee toisensa, ja ollaan kyllä monta kertaa nähty ja vietetty aikaa yhdessä. Kertaakaan hän ei ole minulle mitään jutellut. Itse olen pari kertaa jotain yrittänyt, mutta aika lyhyeksi on keskustelut jäänyt. Miehelleni hän kyllä juttelee oikein mielellään, ja oikeastaan kaikille muillekin. Kyseessä on niin siis toinen nainen. AP

Vierailija
51/69 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:46"]

Käske miehesi esitellä sinut naiselle ja ottaa mukaan keskusteluun. Perus käytöstavat???

[/quote]

Tässä aika oleellinen pointti. Miksei miehesi ole tehnyt sitä?

Vierailija
52/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi ja miehen kaks siskoa on just tollasia. Puhuvat kyllä jonkin verran, mutta eivät katso koskaan silmiin. Todella häiritsevää jos mennään kylään ja toiset ei katso päinkään.

Heillä on tosin muutenkin todella heikot sosiaaliset taidot, eivät juuri poistu kotoaan mihinkään ja se valitettavasti näkyy kommunikointitaidoissa.

Vierailija
53/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa vain olla ujo tai ei tiedä onko sopivaa puhua sinulle. Etenkin jos on sellaista ihmistyyppiä, joka ei luonnostaan aisti tilannekohtaista viestimisen säännöstöä ja pitäytyy viestinnän osalta siinä minimissä minkä ymmärtää.

Sitten tietysti voi muuten vain olla epäsanavalmis tyyppi, joka epäilee ettei teillä todennäköisesti olisi yhteisiä puheenaiheita, ja yrittää siksi olla häiritsemättä.

Moikkaa häntä tms. niin ottaa sinut osaksi tiedostettua tilannetta. Sen pidemmälle ei välttämättä tarvitsekaan tutustua. Jos pysyy sinun tuttavapiirissä niin tutustuminen tapahtuu pikkuhiljaa omalla vauhdilla.

Vierailija
54/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku diagnoosi ko. ihmisellä?

Vierailija
55/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan on hyvin ujoja ja arkoja, ennenkuin tutustuu paremmin. Jos olet kovaääninen ja jotenkin feikki, ni tuskin suhun haluaa edes tutustua. Vaikka olettekin naimisissa, on ihmisellä oikeus valita ystävänsä, niin hänellä kuin sinulla.

Vierailija
56/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa itseäni tuputtaa mihinkään enkä roikkua toisen perässä. Jos toinen ei anna mitään itsestään eikä edes yritä tutustua niin en minä itseäni väkisin ole tutustumassa.

Vierailija
57/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne vaan, kun minulle tulee aina vähän paha mieli kun joudun tämän ihmisen kanssa viettämään aikaa samassa porukassa, koska epäilen että hän juurikin tahalleen dissaa minua. Mutta ymmärrän senkin, että saatan kuvitella koko jutun. Hämää vaan kun en oikein keksi syytä tälle "ongelmalle", koska olen mielestäni itse aika helposti lähestyttävä, lähtökohtaisesti kaikille ystävällinen ja avoin. En ole ollenkaan kovaääninen tai feikkikään. -AP

Vierailija
58/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Jos tapaan miespuolisen kaverin hänen vaimonsa kanssa, niin aivan varmasti olen erityisen ystävällinen hänen vaimolleen. 

Vierailija
59/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:15"]

Niin en minäkään väkisin haluaisi tutustua, kun tulee sellainen olo etten minä voisi toista vähempää kiinnostaa. Se on vaan vähän kiusallista kun yhteisessä kaveriporukassa kaikki muut kuitenkin tuntee toisensa, ja ollaan kyllä monta kertaa nähty ja vietetty aikaa yhdessä. Kertaakaan hän ei ole minulle mitään jutellut. Itse olen pari kertaa jotain yrittänyt, mutta aika lyhyeksi on keskustelut jäänyt. Miehelleni hän kyllä juttelee oikein mielellään, ja oikeastaan kaikille muillekin. Kyseessä on niin siis toinen nainen. AP

[/quote]

No olisikohan syy juuri tämä viimeisessä lauseessa mainittu. Ei varmaan ole helppo lähestyä sinua luontevasti.

Vierailija
60/69 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:15"]

[/quote]

No olisikohan syy juuri tämä viimeisessä lauseessa mainittu. Ei varmaan ole helppo lähestyä sinua luontevasti.

[/quote]

Miksi ei? Olenko jotenkin tyhmä kun en ymmärrä? -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän