Miten tutustua ihmiseen, joka ei edes katso päin?
On kysymys mieheni ja minun yhteisestä tutusta. Miten lähestyä ihmistä, joka ei puhu minulle mitään, eikä edes katso päin, jos ollaan jossain samassa tilassa yhdessä. En tiedä onko tässä mitään tolkkua, tai miten ylipäänsä mietin tällaista. Tästä ihmisestä tulee vaan sellainen olo, että hän ikäänkuin torjuu minut täydellisesti, saattaa esim jutella mieheni kanssa, mutta ei edes vilkaise minuun missään vaiheessa. En tiedä mitä pitäisi ajatella. Onko jollain kokemusta vastaavasta?
Kommentit (69)
Mullaki vois tulla tahtomattaan tollaista käytöstä, jos tuntisin miehesi paremmin ja sinua en. Jotenkin ujostelisin ja olisin epävarma enkä siksi niin noteeraisi sinua. Itsetunto mullaki aika huono ja siitä tuo epävarmuus ja alemmuuden tunne. Minua on tuntemattomat luullu ylpeäksi juurikin tän takia, etten "muka ole huomaavinani" heitä. Huomaan vain ne tutut ihmiset ja olen reipas ja iloinen yms, vaikka ujostelen samalla niitä tuntemattomia enkä edes katso päin. Jos katsoisin, ujous iskisi vielä enemmän päälle, enkä olisikaan sitten niin reipas, puhelias ja iloinen. Ja muutenkin ujous ja arkuus tai se että jännitän kun on vieraampia ihmisiä, näkyy juurikin niin, että hösötän ja puhua pulputan. Tosin en niille vieraille, mutta tutummille ihmisille. Vieraat suljen jotenkin pois tilanteesta.. näin ei toki aina, mutta tällaisia tilanteita on/on ollut elämässäni. Jotkut on sanoneet jälkeenpäin että kuvitteli mut alkuun ylpeäksi, ettei mua kiinnostaisi ne ja niiden seura.. päinvastoin, olin arka ja epävarma ja siksi käytös sellaista torjuvaa.
Haluaa pitää suhteen etäisenä, sillä monilla on ikäviä kokemuksia mieskaverin uuden naisen mustasukkaisuudesta? Parempi pysyä hieman etäämmällä, ettei tule noloja kohtauksia.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:27"]
Toiset vaan on hyvin ujoja ja arkoja, ennenkuin tutustuu paremmin.
[/quote]
Ujouden ja arkuuden kyllä erottaa välinpitämättömyydestä. Ujo ja arka on yleensä ystävällisen oloinen, muta tämä ap:n kuvaama tapaus tuntuu haluavan pitää ap:n kaukana.
[/quote]
Juuri niin. Ja välinpitämättömyyttäkin pahempaa on se, jos nainen tahallaan pitää katsekontaktin poissa, eli tarkoituksella vielä ei ota kontaktia vaan haluaa toisen olevan ilmaa. En nyt sano, että tässä näin olisi, mutta tiedän sellaistakin olevan.
Miksi kysyt täällä, kun olet jo selkeästi päättänyt syyn miksi nainen on tuollainen (ihastunut mieheesi). Jos hän on ihastunut, niin miksi haluaisit tutustua? Mitä haluat, että sinulle vastataan? "Hitsi mikä b*tch, miten kehtaakin!" tai "Aikamoinen lehmä, ei kande edes yrittää tutustua"? Mitä siis haet takaa tälla keskustelulla?
Voin hyvin kuvitella monienkin ajattelevan minun olevan itsevarma, koska osaan peittää epävarmuuteni melko hyvin, mutta usein se ilmenee juuri tuolla tavoin, kuin aikaisemmassani viestissä kirjoitin. Oletko aivan varma, että tunnette naisen niin hyvin, että tiedätte ettei hän ole yhtään epävarma itsestään?
Toisaalta, jos miehesikin on sitä mieltä, että nainen on sinua kohtaan töykeä, niin miksi ihmeessä haluat tutustua häneen? Eikö olisi helpompi vain antaa olla?
33
Ja se ei tosiaankaan tee ihmisestä itsevarmaa, jos on ulkoisesti kaunis! Mua on kauniiksi sanottu ja silti olen epävarma, niin ulkonäön suhteen kuin muutenkin Pidän itseäni muita huonompana yleisesti ottaen. Ei itse aina tajua, että onkin kaunis muiden silmissä, jos on tosi itsekriittinen.. tämä siis ap:lle, kun totes, että tuskin nainen epävarma on, kun on niin kauniskin. ja pöh. t.44
Olen niin samaa miletä nro 33 kanssa, t.44 ja 48
Mies voi jatkossa ottaa ap:n kainaloonsa eikä enää anna tämän naisen ignoorata häntä. Tai jotain vastaavaa. Eiköhän ala nainen huomata, että ap:kin on olemassa!
Käske miehesi esitellä sinut naiselle ja ottaa mukaan keskusteluun. Perus käytöstavat???
Tämä on ihan mielenkiintoinen aihe. Mietin tässä itsekin, että voiko olla niin että sittenkin viestin itsestäni jotain mitä en huomaa. Enhän vaan itse vaikuta ylpeältä tai siltä että minua ei kiinnostaisi muut? Mutta kun ei... Viimeksi kun näin tämän naisen, yritin muutamaan kertaan aloittaa keskustelua, mutta se on vaikeaa kun toinen ei oikeasti katso sinuun ollenkaan, ja saattaa jopa lähtee pois huoneesta kun tulet sinne. Se on tosi kiusallista ja outoa, ja myös vierasta minulle. En muista koskaan kohdanneeni tällaista. Tämä nainen esiintyy myös paljon ihan ammattinsa puolesta, joten en kovin ujonakaan häntä pitäisi. AP
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:44"]
Miksi kysyt täällä, kun olet jo selkeästi päättänyt syyn miksi nainen on tuollainen (ihastunut mieheesi). Jos hän on ihastunut, niin miksi haluaisit tutustua? Mitä haluat, että sinulle vastataan? "Hitsi mikä b*tch, miten kehtaakin!" tai "Aikamoinen lehmä, ei kande edes yrittää tutustua"? Mitä siis haet takaa tälla keskustelulla?
Voin hyvin kuvitella monienkin ajattelevan minun olevan itsevarma, koska osaan peittää epävarmuuteni melko hyvin, mutta usein se ilmenee juuri tuolla tavoin, kuin aikaisemmassani viestissä kirjoitin. Oletko aivan varma, että tunnette naisen niin hyvin, että tiedätte ettei hän ole yhtään epävarma itsestään?
Toisaalta, jos miehesikin on sitä mieltä, että nainen on sinua kohtaan töykeä, niin miksi ihmeessä haluat tutustua häneen? Eikö olisi helpompi vain antaa olla?
33
[/quote]
Käytöstapoihin kuuluu, että ei olla jääräpäisesti katsomatta. Se on eri asia kuin ujous. Tässä ketjussa ei ole selvästi kyse vain arkuudesta, ujoudesta ja vetäytyvyydestä, senhän ap toi jo esiin. Naisella on joku muu syy ettei nyt käytöstapojenkaan takia toimi niin kuin pitäisi. Älkää ottako itseenne ujot ja arat!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 23:51"]
33
[/quote]
Käytöstapoihin kuuluu, että ei olla jääräpäisesti katsomatta. Se on eri asia kuin ujous. Tässä ketjussa ei ole selvästi kyse vain arkuudesta, ujoudesta ja vetäytyvyydestä, senhän ap toi jo esiin. Naisella on joku muu syy ettei nyt käytöstapojenkaan takia toimi niin kuin pitäisi. Älkää ottako itseenne ujot ja arat!
[/quote]
En tiedä, mitä tarkoitat "jääräpäisesti katsomatta olemisella", mutta kyllä minä juuri toimisin ujona sillä tavoin, että en katsoisi jotain henkilöä, joka saa minut tuntemaan oloni epävarmaksi, ollenkaan. En vain yksinkertaisesti uskaltaisi (enkä todellakaan syytä tätä hypoteettista henkilöä, oma häpeänihän se on), vaikka kuinka epäkohteliasta se nyt sitten vaan olisi. Mutta toki yrittäisin vaihtaa sanan tai pari, jos tämä henkilö tulisi minulle varta vasten juttelemaan ja kysymään minusta. En kuitenkaan halua vaikuttaa töykeältä. Joskus olen saanut kuulla, että vaikutan ylimieliseltä, kun en oikein puhu ja katso ja ota kontaktia ihmisiin ja se tuntuu pahalta, sillä syy siihen on ainoastaan epävarmuuteni.
33
Miten sä 33 oikein peität sen epävarmuutesi hyvin, jos sä et osaa katsoa toisia päin? Kirjoitat että olet epävarma, mutta peität sen hyvin.
No JOS ap:n miehen tuttukin olisi epävarma niin ei ainakaan näyttäisi osaavan peittää sitä ollenkaan. Ei ap vaadi ketjussa kaikkia olemaan suvereeneja ja rentoja seuraihmisiä, vaan sanomaan "hei".
Se kai onnistuu sultakin, kun peität sun omaa epävarmuuttasi?
Kuullostaa prinsessa-syndroomalta. Nainen kuvittelee olevansa maailman napa eikä jaksa vaivautua sinun vuoksesi. Nolaa se jotenkin tai jotain.
[/quote]
Tämä taitaa olla lähellä totuutta. Jos olisi naisen epävarmuudesta ja ujoudesta kysymys, niin luulisi että miehenikin, joka tuntee hänet vähän paremmin, olisi ennemmin huomannut sen kuin ajatellut ensimmäiseksi että tämä nainen varmaan pitää itseään minua parempana... Enpä tiedä, nyt olen miettinyt tätä asiaa liikaa, kun aloin miettiä että miksköhän se mies sanoikin juuri noin... AP
Kirjoitinkin näköjään viestiäni päällekkäin sinun kanssasi, eli en lukenut viimeistä kommenttiasi ensin 33.
55
Kuullostaa prinsessa-syndroomalta. Nainen kuvittelee olevansa maailman napa eikä jaksa vaivautua sinun vuoksesi. Nolaa se jotenkin tai jotain.
[/quote]
Mulla on tällainen työkaveri. Huoh.
Vinkkejä prinsessa-syndroomaisten nolaamiseen?
55, en peitä mitään tietoisesti, mutta jotkut ystäväni ovat sanoneet, että heidän oli vaikea uskoa minun olevan epävarma ja että ennen ystävyyttämme, kun emme tunteneet vielä kovin hyvin, he pitivät minua ylimielisen oloisena (mitä en siis tosiaankaan ole, koen huonommuutta lähes aina, en ikinä ylemmyyttä ketään kohtaan). Joten mitään epävarmuuden "peittämisstrategiaa" minulla ei ole. :D
Enkä sano, ettei voisi olla mahdollista, että kyseinen nainen vain pitää itseään parempana ja että hänen arvolleen ei sovi jutella ap:lle, varmasti sellaisiakin ihmisiä löytyy. Halusin vain tuoda toisen puolen asiaan ja kertoa, että kaikki ei välttämättä ignooraa ilkeyttään.
33
Jos onkin niin, että sen naisen miesystävä on ihastunut sinuun?
Tai on vain maininnut, että ompa mukavan oloinen tämä rva x.
Voisi olla riittävä syy valikoivaan karsastukseen.
33
[/quote]
Ei vaan mielestäni se on tosi kaukaa haettua, mutta toki sekin ON mahdollista. Minusta olisi ollut kiva tutustua naiseen edes jollain tasolla, koska meillä on niin paljon yhteisiä kavereita ja tapaamme kuitenkin pakostikin aina välillä jossain. Nyt tilanne on niin kiusallinen, että tutustumisesta ei varmaan tule enää mitään. Olen varma että naisella on jotain minua vastaan, mutta mitä ja miksi, sitä en tiedä. AP
Mulle on käynyt noin yhden nuoren miehen kanssa aikanaan, taisi olla hiukan ehkä ujokin, mutta oli jotenkin huolellisesti reagoimatta minuun mitenkään. Muutaman kerran vietettiin iltaa samassa pienessä seurassa, ja olihan se aikas ahdistavaa.
Mietin sitä, että näissä tilanteissa jonkun olisi pitänyt ottaa asiakseen esitellä meidät, ja kun sitä ei ole tehty, kumpikaan ei osaa aloittaa. Normaalistihan tämä kuilu ylitetään lähettämällä etäisen myönteisiä eleitä, kunnes ne alkavat vahvistaa toisiaan, ja aletaan jutella. Mutta jos toinen on sosiaalisilta kyvyiltään rajoittunut ja katselee huolellisesti aina ihan eri suuntaan että mikään vilkuilu ei voi tuottaa tulosta, tai on mitään antipatiaa liikkeellä, tilanne tyssää kunnes se on niin nolo, että on todella vaikeaa murtaa muuri ja se on tehtävä väkisin. Ja minä olen kuitenkin yleisesti ottaen sosiaalinen ihminen...
Ehkä niitä esittelytaitoja olisi hyvä kerrata itsekunkin. Muistelen näistä tilanteista, että erityisen helposti tämä jännitteinen tilanne syntyy, jos kahdella oudokilla on jonkinlaista syytä huolestua asemastaan yhdistävän tekijän elämässä. Eli ollaan valmiiksi aavistuksen mustasukkaisia yhteisestä ystävästä tms.