Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sakke kuvasi pysäyttävän videon Hurstin leipä­jonosta

Himasraportti 2.0
13.12.2020 |

Sakke kuvasi pysäyttävän videon Hurstin leipä­jonosta – useita satoja metrejä keskellä Kalliota

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007680087.html

Onko tämä se Kokoomuksen hypettämä Toivon polku?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko touhu pitäisi kieltää. Siis ruuan jakaminen. Suomessa on sosiaaliturva joka turvaa kaikille ruuan ja asunnon ja vaatetuksen.

Vahvasti samaa mieltä. 

Just näin.

Vierailija
22/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ollut leipäjonossa vapaaehtoisena ja siellä hommia paiski lähinnä työttömät, eläkeläiset ja vähän nuhjuisen näköiset ihmiset.

Koskaan ei ole ylempää keskiluokkaa olevia ihmisiä näkynyt missään vapaaehtoistyössä, mitä olen tehnyt. Mistähän tämä johtuu; antavatko varakkaat ihmiset ennemmin rahaa kuin aikaa vai ajattelevatko työnsä olevan niin tärkeää, ettei vapaaehtoisuus tule mieleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko tosissamme te olette katkeria niille, jotka joutuvat turvautumaan almuihin eivätkä voi elättää itseään?

Huhhuh.

Vierailija
24/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheiden määrä jonoissa räjähtänyt koronan myötä. Mutta meillä halutaan mieluummin tukea Afrikan ja Italian nälkäänäkeviä.

Vierailija
25/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Olen joskus ollut leipäjonossa vapaaehtoisena ja siellä hommia paiski lähinnä työttömät, eläkeläiset ja vähän nuhjuisen näköiset ihmiset.

Koskaan ei ole ylempää keskiluokkaa olevia ihmisiä näkynyt missään vapaaehtoistyössä, mitä olen tehnyt. Mistähän tämä johtuu; antavatko varakkaat ihmiset ennemmin rahaa kuin aikaa vai ajattelevatko työnsä olevan niin tärkeää, ettei vapaaehtoisuus tule mieleen?

Ne työttömät ja muut osaavat samaistua ja haluavat auttaa.

Ylempi luokka katsoo nenänvarttaan pitkin kun "heidän verorahoillaan kustannetaan tämmöstä".

Vierailija
26/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää kun ylipäänsä asioita ilmaiseksi kerjäävät ihmiset. Leipäjono, joulupata ja mitä noita nyt on. Ihmisten pitäisi hoitaa asiansa sitä mukaa, että olisivat kykeneviä huolehtimaan itsestään.

No tuossakin jutussa sanotaan, että tukipäivinä ja niiden jälkeen on ihmisiä vähemmän jonossa. Kyllä ne köyhätkin mieluummin tulevat toimeen omillaan ja monille on tosi rankka paikka joutua turvautumaan leipäjonoon. Kukaan ei kerjää huvikseen. Näillä köyhemmillä on myös empatiaa toisia kohtaan ja auttavat kanssaihmisiä minkä kykenevät, jakavat omastaan, joka on täysin vieras ajatus niille jotka pitävät omista eduistaan kiinni kynsin hampain ja tuntevat olevansa muiden yläpuolella kun eivät ole ikinä joutuneet turvautumaan muiden apuun.

Et ole varmaan ikinä esim sairastunut tai tullut irtisanotuksi, niin että joudut hätään toimeentulosi kanssa?

Tämä ei pidä paikkansa alkuunkaan. Onhan tästä monia esimerkkejä. 

Jaettiinko esim. keskitysleireillä leipäpala lähimmäiselle? Ei todellakaan.

Nämä jyrää alleen kaiken, jos vaan tilanne sitä vaatii. 

Vierailija
27/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää kun ylipäänsä asioita ilmaiseksi kerjäävät ihmiset. Leipäjono, joulupata ja mitä noita nyt on. Ihmisten pitäisi hoitaa asiansa sitä mukaa, että olisivat kykeneviä huolehtimaan itsestään.

No tuossakin jutussa sanotaan, että tukipäivinä ja niiden jälkeen on ihmisiä vähemmän jonossa. Kyllä ne köyhätkin mieluummin tulevat toimeen omillaan ja monille on tosi rankka paikka joutua turvautumaan leipäjonoon. Kukaan ei kerjää huvikseen. Näillä köyhemmillä on myös empatiaa toisia kohtaan ja auttavat kanssaihmisiä minkä kykenevät, jakavat omastaan, joka on täysin vieras ajatus niille jotka pitävät omista eduistaan kiinni kynsin hampain ja tuntevat olevansa muiden yläpuolella kun eivät ole ikinä joutuneet turvautumaan muiden apuun.

Et ole varmaan ikinä esim sairastunut tai tullut irtisanotuksi, niin että joudut hätään toimeentulosi kanssa?

Tämä ei pidä paikkansa alkuunkaan. Onhan tästä monia esimerkkejä. 

Jaettiinko esim. keskitysleireillä leipäpala lähimmäiselle? Ei todellakaan.

Nämä jyrää alleen kaiken, jos vaan tilanne sitä vaatii. 

Minä tiedän monia jotka myös kk-leirillä auttoivat toisiaan. Mutta te vihaatte heitä.

Vierailija
28/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko tosissamme te olette katkeria niille, jotka joutuvat turvautumaan almuihin eivätkä voi elättää itseään?

Huhhuh.

Kyllä. Tämä vaan kertoo vars ylemmän luokan ikuisesta ahneudesta että se leipäpalanen on jotenkin siltä rikkaalta pois.

Vierailija
29/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokka käy töissä. Ei ole aikaa olla keskellä arkipäivää jakamassa mitään kasseja kenellekään. Rahaa lahjoitan säännöllisesti, mutta käytännls vain lapsille suunnattuihin järjestöille kotimaahan.

Vierailija
30/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne työttömät ja muut osaavat samaistua ja haluavat auttaa.

Ylempi luokka katsoo nenänvarttaan pitkin kun "heidän verorahoillaan kustannetaan tämmöstä".

Oltiin kuule ihan töissä mistä saa palkkaa ja mistä maksan ne verot. Ei anna työnantaja vapaata siksi aikaa, että tulisin jakamaan leipää.

Vierailija
31/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mummo (oma asunto, eläke noin 2000 e/kk) viettää aikaansa leipäjonoissa, koska on ylimääräistä aikaa ja jo kahdesti kuukaudessa käytynä säästää satasen verran. Jauhot, makaroni jne. säilyy kyllä ja sillä säästetyllä rahalla voi ostaa herkkuja, joita ei muuten kaupasta nappaisi mukaan.

Vierailija
32/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh.

En ole katkera vaan haluaisin auttaa noita jonottajia ottamaan itseään niskasta kiinni. Ottamaan oma elämä haltuun ja lopettamaan tuo irvokas näytelmä.

Kauppoja pitäisi velvoittaa myymän tuotteensa kaupassa,  eikä jakamaan niitä ilmaiseksi. Kaupoille pitäisi määrätä joku vero näistä ruuista mitä eivät myy.

Vierailija
33/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin mummo (oma asunto, eläke noin 2000 e/kk) viettää aikaansa leipäjonoissa, koska on ylimääräistä aikaa ja jo kahdesti kuukaudessa käytynä säästää satasen verran. Jauhot, makaroni jne. säilyy kyllä ja sillä säästetyllä rahalla voi ostaa herkkuja, joita ei muuten kaupasta nappaisi mukaan.

Ja sen sun naapurin takia kaikki loputkin jonottajat tienaa hyvin ja seisoskelee tuolla kylmässä huvikseen? 

Hyvinpä tunnut tietävän naapurisi eläkkeen.....ettei vaan juttusi ollutkin peräisin Mikä Mikä -maasta?

Vierailija
34/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta monta ihmistä, joka hakee näistä jakeluista ruokaa vaikka tarvetta ei ole ollenkaan. Olen joskus sitä ihmetellyt, mutta ei ole minun työ arvostella ketään.

Vierailija
35/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropas miten vaikka vakavasti sairastunut tai vammautunut pystyy hoitamaan asiansa niin, että hän on kykenevä huolehtimaan itsestään?

Vierailija
36/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ihminen kuole nälkään. Elämä on valintoja ja se mihin rahansa käyttää. Viina, tupakka, ripsienpidennykset ja muut tällaiset ovat kalliita.

Vierailija
37/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh.

En ole katkera vaan haluaisin auttaa noita jonottajia ottamaan itseään niskasta kiinni. Ottamaan oma elämä haltuun ja lopettamaan tuo irvokas näytelmä.

Kauppoja pitäisi velvoittaa myymän tuotteensa kaupassa,  eikä jakamaan niitä ilmaiseksi. Kaupoille pitäisi määrätä joku vero näistä ruuista mitä eivät myy.

Luomalla työpaikkoja autat useimpia ottamaan itseään niskasta kiinni. Siitä voit aloittaa, tule kertomaan, miten onnistuit, kun Suomen hallituskaan ei siihen kykene.

Vierailija
38/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinut saa sitten aikanaan kärrätä vanhain/hoitokodin sijaan suoraan krematorioon?

Vierailija
39/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropas miten vaikka vakavasti sairastunut tai vammautunut pystyy hoitamaan asiansa niin, että hän on kykenevä huolehtimaan itsestään?

Kunnan sosiaalipalvelu hoitaa tällaisten ihmisten asiat.

Vierailija
40/78 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko touhu pitäisi kieltää. Siis ruuan jakaminen. Suomessa on sosiaaliturva joka turvaa kaikille ruuan ja asunnon ja vaatetuksen.

Vahvasti samaa mieltä. 

Kunnes tarvitset itse apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi