Eno rakensi 4v lapselle oman nukkekodin kalusteita myöten, mutta lasta ei kiinnostanut
Heti ensimmäiseksi tiedoksi että lapsi on sairaalassa ja ainoa mahdollisuus oli antaa lahja nyt, ennen leikkauksia ja niistä toipumisia.
Lasta ei kiinnostanut yhtään. Oli vaan kiukkuinen kun pyydettiin kiittämään lahjasta ja käski minun, enon ja isänsä mennä pois. Hetken päästä kurkkasin niin oli pelaamassa älypuhelimellaan.
Mitä olen tehnyt väärin? Olisin ollut ikionnellinen tuollaisesta lahjasta.
Kommentit (25)
Hei ap, antakaa lapsen olla nyt ihan rauhassa siitä joululahjasta. Olin mahdollisesti saman ikäinen , kun minulle oli tehty nuken kehto petivaatteineen joulupukin säkkiin. Muistan evästi kun itkin valtavasti ja menin eri huoneeseen vaikka kaikki oli ihan ihanasti. En enää muista miksi itkin. Kehto oli unelma myöhemmin. Sairaalaassa olo on nyt lapselle vähän stressin paikka ,vaikkei näyttäisi siltä.
Kun on taas kunnossa ja kotona, palatkaa sit vasta siihen nukketalojuttuun.
Ei meidänkään tytöt välittäneet nukkekodista 4-vuotiaina, pari vuotta myöhemmin leikkivät sillä aktiivisesti.
Ei 4v. ja paljon vanhemmatkaan lapset osaa vielä olla kiitollisia ja kohteliaita, vaikka miten olisi kasvatettu hyvin ja opetettu. Noin pienellä vielä ne omat tunteet menee kaiken yli. Ei se monelle aikuisellekaan ole helppoa jos saa jonkun ei mielensä mukaisen lahjan. Toki taas jos tulee mieluinen lahja niin sitten usein aikuisetkin osaa kiittää. ;)
Olet antanut hänelle älypuhelimen. Tietenkään sitä ei enää mikään muu kiinnosta. Huonoa kasvatusta.