Eno rakensi 4v lapselle oman nukkekodin kalusteita myöten, mutta lasta ei kiinnostanut
Heti ensimmäiseksi tiedoksi että lapsi on sairaalassa ja ainoa mahdollisuus oli antaa lahja nyt, ennen leikkauksia ja niistä toipumisia.
Lasta ei kiinnostanut yhtään. Oli vaan kiukkuinen kun pyydettiin kiittämään lahjasta ja käski minun, enon ja isänsä mennä pois. Hetken päästä kurkkasin niin oli pelaamassa älypuhelimellaan.
Mitä olen tehnyt väärin? Olisin ollut ikionnellinen tuollaisesta lahjasta.
Kommentit (25)
Pelaako liikaa puhelimella? Jos pelaa niin ei ihme ettei muu kiinnosta.
Kyseessä on 4-vuotias. Kiukku voi johtua mistä vaan ja saattaa myöhemmin kiinnostua lelusta.
4-vuotiaalla oma älypuhelin? Paska provo.
Miksi tuon ikäisellä on puhelin :D
Mutta silti se on tietysti niin, että lapsi on armoton, koska ei osaa vielä välttämättä kovin pienenä teeskennellä ilahtunutta jos ei jostakin kauheasti kiinnostu.
Tulee mieleen se Babe-leffan kohtaus :(
Ehkä häntä harmittaa sairaalassa oleminen. Voi olla että myöhemmin alkaa kiinnostaa. Olen monta kertaa huomannut kuinka lapsi/lapset eivät ensi alkuun varsinkaan noin pieninä perusta hienoistakaan leluista mutta myöhemmin ovat alkaneetkin leikkiä niillä. Jonkinlainen käänteisilmiö sille, että hetken leikitään jollain uudella jutulla ja kohta se jo hylätään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä tapahtui?
Miksi 4v:llä on älypuhelin? Laitan kyllä joskus lastenohjelmia yle areenasta tai youtubesta televisioruudulle, mutta 4v lapselleni en anna puhelinta käteen, josta selailisi itsenäisesti. Ehkä itse olen sitten aivan käpyvanhempi, kun kuvittelin, että vähän vanhemmat lapset pelailevat puhelimellaan. Mutta siis, olisikohan tuo puhelin syynä ettei lelut kiinnosta?
MIKSI 4 VUOTIAALLA ON ÄLYPUHELIN?
Älypuhelin pois heti käytöstä. Ei lapsi tartte puhelinta kuin vasta myöhemmin kouluikäisenä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuon ikäisellä on puhelin :D
Mutta silti se on tietysti niin, että lapsi on armoton, koska ei osaa vielä välttämättä kovin pienenä teeskennellä ilahtunutta jos ei jostakin kauheasti kiinnostu.
No hän varmaan tekstailee viestejä :D. Tottakai hän osaa lukea ja kirjoitella. On niin varhaiskypsä, että nukkekoti ei kiinnosta.
Sinähän olet kasvattanut lapsesi hyvin. Häntä ei kiinnosta materia. Edes sairaalassa ollessaan häntä ei kiinnosta hieno nukketalo.
Kysyn kyllä samaa, että miksi tuonikäisellä on oma puhelin omassa käytössään? Voihan lapsella olla puhelin, mutta aikuinen pitää siitä huolta ja määrittelee, että koska sitä käytetään.
Vanhemmat ovat nykyään niin uusavuttomia etteivät osaa lapsilleen järjestää mielikuvitusta kehittävää tekemistä. Älypuhelimet, telkkarit ja tietokone passivoi ja lopulta lapsi ei osaa tehdä mitään ilman niitä tai edes leikkiä itsekseen. Seurustelin kerran miehen kanssa joka aina antoi lapselle kouraan tabletin tai pisti tietokoneen ääreen katsomaan YouTube-videoita jos piti lapsi saada pois jaloista. :(
Paskasta provosta unohtui korona. Edes lasta ei voi mennä vierailemaan 3 ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä tapahtui?
Ukkeli teki vaivalla omin käsin hienon nukkekodin ja lahjan saanut tyttö itki, että se oli vääränlainen :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä tapahtui?
Ukkeli teki vaivalla omin käsin hienon nukkekodin ja lahjan saanut tyttö itki, että se oli vääränlainen :(
Eikö se ollut niin että se tyttö halusi jonkun minkä oli nähnyt mainoksessa?
No varmaan mietti tulevaa sairaalassaoloa ja leikkausta. Ei minua aikuaistakaan kiinnostaisi lahjat kun miettisin tulevaa ja selviäisinikö elossa. Sitä paitsi 4v voi olla liian pieni nukkekotiin, ehkä muutaman vuodne päästä innostuu.
En lapsena (tai aikuisenakaan) tykännyt ollenkaan sukulaisten tekemistä leluista tai käsitöistä. Vain kaupan tai oman vanhemman tekemänä olisi käynyt paremmin.
Olen oppinut, että oma nukkekoti ei kiinnosta. Sen sijaan kaikkien muiden nukkekodit vetää puoleensa ja niillä haluttaisiin leikkiä etenkin, kun se kielletään.
Nyt on kyllä paska provo. Keksi parempi.