Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miksi Suomessa siedetään huonoa käytöstä?
Kommentit (3)
Suomi jakaa Japanin kanssa ns. "meiwaku"-kulttuurin, eli muiden asioihin puuttuminen koetaan "häiriöksi" ja siksi esim. bussissa katsellaan ikkunasta ulos, jos joku alkaa riehumaan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Suomalaisiin on jostain aikojen alusta tarttunut herraviha ja hyvä käytös lasketaan kuuluvaksi herrankekkuloille. Ja sitähän suomalainen pelkää kuin ruttoa. Juro ja karski käytös metsien miesten malliin on hyväksyttävää. Jos vaatii asiallista ja hyvää käytöstä, saa äkkiä kuulla olevansa joku paskapää herrankekkula.
Alue: Aihe vapaa
No jaa... Enemmänkin tässä junttilassa vähän turhan moni huutelee "hyvien tapojen" perään vaikka eipä niiden puute nyt mikään yleinen ilmiö ole...