2viikkonen vauva tärisee tosi usein, onko normaalia?
Eka lapsi mulla.
Vaikuttaa joltain pakkoliikkeen tai kouristuksen tapaiselta, pelottaa =( Tekee monta kertaa päivässä nykyään tota. Kaveri sanoi että pissatessa saattaa lapsi "täristä", mutta oon nyt tarkkaillu vauvaa ja ei liity pissaamiseen nuo "kohtaukset" =( Ens viikolla neuvola mutta ei jaksais oottaa sinne asti
Kommentit (68)
Meidän pariviikoisella oli tollasia tärinöitä. Ottivat osastolle ja tutkivat kaiken mahdollisen koska kyse oli noin pienestä vauvasta. Mm.kuvasivat aivot ja tekivät aivosähkökäyrän, kaikki mahdolliset verikokeet ja pissanäytteet. Pari viikkoa oli yhteensä sitte siellä sairaalassa ja vielä 6kk iässä piti käydä lasten neurologilla tarkastuksessa. Onneksi mitään ei löytynyt, ja totesivat että on jokin keskushermostoperäonen infektio tms. Mutta kyllä ottivat asian ihan tosissaan!
Verensokerit voi olla syynä, yleensä puhutaan "vapinasta". Vie lasten päivystykseen.
t. sh
Meiän tyttö tärisi ja johtui alhaisesta verensokereista. Maito ei ollut noussut mulla vielä kunnolla enkä tajunnut antaa lisämaitoa, esikoinen kyseessä.
Kokeilepa pitää vauvan raajoista kiinni kun tuollainen täristyskohtaus tulee, jos tärinä lakkaa kiinnipitäessä, ei yleensä ole hätää. Toki jos nuo jatkuvat, on hyvä tutkia. Mutta kuten täällä olikin sanottu, liittyy usein hermoston kehitykseen vain.
Mun lapset ei ole koskaan tärisseet vauva-aikana, enkä ole moisesta ilmiöstä kuullut. Jos kohtaukset on kouristusmaisia, niin kyllä veisin lääkäriin sanoi täällä kuka hyvänsä mitä hyvänsä. Mitäkö voisi olla? Voi olla ihan normaalia, voi olla vilunväristyksiä tai voi olla epilepsiakohtauksia. Eiköhän lääkäri ole se oikea henkilö sanomaan onko huolta.
Voi kauheeta jos pikkusella on vaan ollut kylmä eikä ap oo tajunnut pukea :-(
Lopettakaa nyt tän jatkuva nostelu. Ap tulee takasin JOS tulee, voihan hän olla lapsen kanssa siellä sairaalan tutkimuksissakin, josta ei uteliaille av-mammoille pääsekään vastaamaan.
Oli kuitenkin provo ja ap ei keksi jatkoa.
Niin vai olisko otettu sisään ja ollut muuta kuin vain kylmä.
:-/
ihan hyvä jos olisi vaikka mielummin prouvou
Vanha ketju, mutta meidän lapset ovat vauvana tärisseet, koska kalkkiarvot ovat olleet matalat. Keskimmäinen tärisi tosi paljon. Sairaalassa tunnistivat heti mistä tärinä johtuu. Saivat lisäkalkkia.
Up