Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wolt-kuljettajan lisäksi, mitä muita paskaduuneja on missä tienaa hyvin mutta not really?

Vierailija
13.12.2020 |

Taksikuski kertoi myös mulle että tienaa 4-6 tonnii kuussa. Voiko olla mahdollista?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti noissa hehkutetuissa tienesteissä menee sekaisin tuo yrittäjän laskutus ja todellinen käteenjäävä tulo.

Jos on ikänsä ollut esim. matalapalkkainen tai vaikka työhön, voi 4 000 - 5 000 tonnin laskutus kuulostaa isolta rahalta. Kun tuosta maksetaan yrittäjän kulut eli eläkemaksu (24 %), verot ja tulonhankkimiskulut (esim. Wolt-kuskeilla bensat ja auton kulut) kyse usein enintään tavallisesta tai niukasta tulosta. Työajat vaan on huonot, loma tarkoittaa katkoa tuloihin eikä työterveyspalveluja ei ole.

Tiedän tämän koska sukulaiseni harkitsi ryhtymistä Woltin kuskiksi. Laskimme yhdessä mahdollisen todellisen, käteenjäävän tuntipalkan, minkä hän olisi puitteillaan (käytettävissä oleva aika, auto jne.) voinut saavuttaa, ja se jäi 2-3 euron tietämille. Olen itse toisen alan yrittäjä, tiedän hyvin kuinka yrittäjän tulo muodostuu.

Yel-maksu ei ole 24 %. Yelin suuruuden voi määritellä itse ja 4 ensimmäistä vuotta maksusta saa alennusta. Tarkoitit varmaan alvia, mutta sen maksaa tässä tapauksessa Wolt. Kaikki tulonhankkimiskulut ovat verovähennyskelpoisia, kuten myös yel-maksu. Todennäköisesti kuski ei maksa tulosta lainkaan veroja tai pienen summan johtuen vähennyksistä. 

Wolttikuski maksaa bensasta verot, autosta verot, huolloista verot, renkaista verot..

Todellakin on verotonta...

Vierailija
22/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri julkisella.

3800€+lisät. Ei ole tosiaan paljoa kun opiskelua on 6 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti.

Tosin sitä väittävät rahakkaaksi lähinnä sitä työtä tarjoavat ja pari heidän maksettua mainosmiestään.

Vierailija
24/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti noissa hehkutetuissa tienesteissä menee sekaisin tuo yrittäjän laskutus ja todellinen käteenjäävä tulo.

Jos on ikänsä ollut esim. matalapalkkainen tai vaikka työhön, voi 4 000 - 5 000 tonnin laskutus kuulostaa isolta rahalta. Kun tuosta maksetaan yrittäjän kulut eli eläkemaksu (24 %), verot ja tulonhankkimiskulut (esim. Wolt-kuskeilla bensat ja auton kulut) kyse usein enintään tavallisesta tai niukasta tulosta. Työajat vaan on huonot, loma tarkoittaa katkoa tuloihin eikä työterveyspalveluja ei ole.

Tiedän tämän koska sukulaiseni harkitsi ryhtymistä Woltin kuskiksi. Laskimme yhdessä mahdollisen todellisen, käteenjäävän tuntipalkan, minkä hän olisi puitteillaan (käytettävissä oleva aika, auto jne.) voinut saavuttaa, ja se jäi 2-3 euron tietämille. Olen itse toisen alan yrittäjä, tiedän hyvin kuinka yrittäjän tulo muodostuu.

Ja vielä Alvi, sitäkään ei moni ymmärrä että jos asiakas antaa sulle satasen, siitä menee 24€ alvia (jos verokanta 24).

Siitä 76 eurosta sitten sosiaalikulut ja muut maksut...

Hyvä aloittaa toisten arviointi sanoilla "sitäkään ei moni ymmärrä... ", jos ei itsekään ymmärrä asiaa.

Jos asiakas antaa sulle 100 €, niin siitä menee alvia 19,35 € (alv 24 %). 

Vierailija
25/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko oli hyvää suomea... Not really.

Vierailija
26/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri julkisella.

Kaikki maisteriopinnot vie myös sen viisi vuotta eikä siitä pääse automaattisesti tuollaisille palkoille.

Vierailija
27/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri julkisella.

Älä puhu paskaa. Lääkis kestää 7 vuotta, ja julkisen puolen lääkärit tienaa paremmin. Tässä Lääkäriliiton nettisivuilta faktaa julkisen(!) puolen palkoista: 

"Esimerkkejä lääkärin säännöllisen työajan ansioista eri tehtävissä:

Ylilääkäri: 8400 eur/kk

Erikoislääkäri: 6400 eur/kk

Terveyskeskuslääkäri: 6700 eur/kk

Erikoistuva lääkäri: 4200 eur/kk"

https://www.laakariliitto.fi/laakariliitto/tutkimus/palkka-ja-ansiot/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän