Monelta heräätte lasten seuraksi vkl aamuina (lapset 8-11 vuotiaita)?
Vai syövätkö itse aamupalan ja viettävät aamua/aamupäivää? Itse haluaisin että toinen vanhempi heräisi la ja toinen su viimeistään klo 10 lasten seuraksi, aamupalalle yms aamu aloittamaan mutta mies on sitä mieltä että hän haluaa nukkua kumpanakin aamuna vaikka klo 12 jo haluaa, ei kuulema tarvi tuon ikäiset aikuista vapaa aamuina. Ja olen kuulema liian tiukka pyynnölläni. Miten teillä?
Kommentit (27)
Olen joka tapauksessa hereillä ja keittiössä klo 6.15, joten ei tuota ongelmaa. Mies saa puolestani nukkua vaikka miten pitkään, mutta sitten on turha kysellä tuoreiden aamiaissämpylöiden perään, ne on jo syöty. Lisäksi voi olla, että on lähdetty lasten kanssa mökille ja pöydällä on lappu, että palataan joskus illalla.
Meillä on suunilleen samanikäiset lapset ja nykyään yleensä lauantaina nukutaan vähän pidempään. Itsellänikin on työ, jossa viikonloput on vapaita. Lapset osaavat ottaa itsekin aamupalaa. Sunnuntaina noustaa maltillisempaan aikaan, jotta unirytmi ei siirry huomattavasti. Lapset myös tykkää valvoa perjantaisin.
Aaapeee taas kirjoitti:
Onko väärin vaatia että mies heräisi toisena vkl aamuna klo 10 mennessä lapsien seuraksi? Vai kuuluuko mun antaa vaan nukkua ja hoitaa vkl aamut omalla tavallani?
Tai nukkua itsekin että saan joskus itsekin pidemmät unet ja jättää lapset yksin olemaan?
Nukkukaa molemmat! Kyllähän lapset osaavat teidät herättää, jos tarve on.
Olenko jotenkin hidasälyinen, kun en tajua, mihin seuraksi miestäsi sitten haluaisit?
Kyllä mun mielestä on ihan reilua, että toinen herää toisena päivänä aikaisemmin ja toinen sitten toisena. Törkeää vastuunpakoilua sälyttää hommat toiselle. Ei klo 10 ole mikään aamuyö. Ynmärrän myös hyvin, jos 8-vuotias ei halua viettää puolta päivää ilman aikuista. Eri asia jos olet muutenkin hereillä, sitten kai se mies voi nukkua, jos et ole lähdössä minnekään?
Heräsin klo 8-9 lasten kanssa ja mies heräsi klo 15-16 tänään..
😱 Respect! Ikimaailmassa en pääsisi noin aikaisin ylös enkä todellakaan lenkille.
- iltavirkku