Monelta heräätte lasten seuraksi vkl aamuina (lapset 8-11 vuotiaita)?
Vai syövätkö itse aamupalan ja viettävät aamua/aamupäivää? Itse haluaisin että toinen vanhempi heräisi la ja toinen su viimeistään klo 10 lasten seuraksi, aamupalalle yms aamu aloittamaan mutta mies on sitä mieltä että hän haluaa nukkua kumpanakin aamuna vaikka klo 12 jo haluaa, ei kuulema tarvi tuon ikäiset aikuista vapaa aamuina. Ja olen kuulema liian tiukka pyynnölläni. Miten teillä?
Kommentit (27)
Ei ole enää pieniä lapsia, mutta kännykkä herättää viikonloppuisin klo 5:45. Nousen ylös ja teen 8 kilometrin aamulenkin ennen aamukahvia.
Hah. Kyllä se olen minä, joka on ensimmäisenä ylhäällä ja herättelen muut viimeistään kymmeneltä.
Tänä aamuna heräsin 4.15 töihin ja kotiin tulin 8.30. Keitin sumpit, laitoin pyykkiä kuivumaan, ulkoilutin koiran, laitoin aamupalaa ja herätin koululaisen. Teinipoika heräsi itsekseen silloin kun olin koiran kanssa ulkona. Mies nukkuu vielä.
Jos on vapaa viikonloppu tai loma, herään silloinkin ensimmäisenä joskus kahdeksan jälkeen.
Meillä sama kuvio, mies nousee puolilta päivin ja ite kymmenen maissa viimeistään. Monet riidat on riidelty, ei auta. Lapset 6 ja 10v.
Aikuiset ihmiset nukkuvat puolillepäivin kuin jotkut teinit :D Menkää aikaisemmin nukkumaan niin ei tarvii lasten aamuisin olla yksin tuntikausia kun vanhemmat makaavat puolipäivää sängyssä.
Oon aamuvirkku ja aina ekana hereillä. Jos en olisi, niin kyllä nuo lapset itsekseen pärjäävät.
Outoa. Lapset ei siis saa ruokaakaan. Lounas pitäiisi olla jo kun te vaivaudutte ylös.
Meillä lapset herää 9-10. Itse nousen joka ikinen aamu viimestään klo 7.
Pitkään olen nukkunut viimeksi jotain 7v sitten.
Mies on aamuvirkumpi, menee nukkumaan jo 8. Yleensä kyllä lähtee jonnekin aamuisin eli lapset 9-ja 11-v ottaa itse aamupalaa ja pelailevat. Molemmat vanhemmat tekevät töissä pitkää päivää ja myös lapset ovat aamu-unensa ansainneet vapaapäivinä. Viimeistään klo 12 lähdetään kuitenkin vapaapäivinäkin liikkeelle, koskaan ei sisällä lojuta koko päivää.
Kysy ennemminkin monelta lapset heräävät minun seurakseni :D! Olen yleensä aina pystyssä klo 7 tai ihan viimeistään kahdeksalta.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset nukkuvat puolillepäivin kuin jotkut teinit :D Menkää aikaisemmin nukkumaan niin ei tarvii lasten aamuisin olla yksin tuntikausia kun vanhemmat makaavat puolipäivää sängyssä.
Kaikilla ei ole sama rytmi kun sulla. Minä olen ollut pienestä saakka illanvirkku ja aamun torkku.
Ei puhettakaan,että voisin mennä nukkumaan klo 21 vaikka joutuisin heräämään kuinkap aikasin töihin. Aikaisintaan 23-24 saan unta.
Olen aina nukkunut pitkään vapailla ( toki sillon ku lapset on pieniä,niin ei mahdollista) nyt nuorin 11v. Se ei todellakaan kaipaa aamulla aikuisten seuraa. Vaikka heräisin klo 9 ite niin kyllä se puuhailee ihan omiaan ,eikä istu vieressä.
En tiiä mikä helvetin lisäarvo sillä vois olla jos herään ite aikaisin notkumaan vaikka kuitenkaan mitään seuraa virallisesti ei kukaan kaipaa.
Olen kuitenkin saatavilla vaikka nukun. Aamupalankin ton ikäinen löytää kyllä jo itse.
Tää Suomi on saatana tehty pyörimään aamuvirkkujen pillin mukaan. Millä oikeudella?
Nousemme molemmat miehen kanssa klo 10 aikaan. Sitten syödään koko perhe aamupalaa, vaikka lapset olisivat heränneet jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää pieniä lapsia, mutta kännykkä herättää viikonloppuisin klo 5:45. Nousen ylös ja teen 8 kilometrin aamulenkin ennen aamukahvia.
Miksi? Miksi pitää laittaa herätys lenkkiä varten?
Emme herää ennen kuin keräämme. Lapset saa kyllä herättää jos on jokin ongelma
Herättävätkin joskus, ei tarvi olla mitään suurta
Laps, viis vee, nousee seiskan jlk, mies viim kasilta yleensä ja minä saatan hyvin lorvia johonkin ysiin, ellen ole muusta syystä joutunut heräilemään jo noihin aikoihin.
Herään aina lasten kanssa samaan aikaan ja mies herää silloin kun huvittaa vaikka päivällä jos on valvonut koko yön..
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Lapset ei siis saa ruokaakaan. Lounas pitäiisi olla jo kun te vaivaudutte ylös.
Se on outoa jos kuvitellaan ,että kaikilla on myös sama rytmi syömisessä. Meillä esim. aamupala ei maistu lapsille heti kun ne herää. Ei ole nälkä. Se tulee vasta aikaisintaan tunnin päästä heräämisestä. Ei vaan maistu.
Eikö oo outoa ,että kaikki ihmiset Ei toimi samalla kaavalla kun sinä tai sun naapuri?
Meillä syödään ns päivällinenkin suht myöhään illalla. Vähän ollaan samassa rytmissä kun monissa etelän maissa. Ja iltapalankin ite syön vasta noin klo 23. Olenko siis viallinen ihminen? Teenkö vääryyttä jollekkin? Ei se nälkä kelloa kato. Se tulee kun on tullakseen. Ainakin meillä. Ja sillo syödään kun on nälkä. Ei väkisin kun on pakko.
Onko väärin vaatia että mies heräisi toisena vkl aamuna klo 10 mennessä lapsien seuraksi? Vai kuuluuko mun antaa vaan nukkua ja hoitaa vkl aamut omalla tavallani?
Tai nukkua itsekin että saan joskus itsekin pidemmät unet ja jättää lapset yksin olemaan?
Mies herää aina ennen 7, mut lähtee yleensä ulos lenkille tai frisbeetä heittämään tms. Minä herään noin klo9, harvemmin lapsetkaan sitä aiemmin, yleensä 9-10 aikaan heräävät. Jos joku herää ennen mua, eivät tarvitse minua mihinkään. Osaavat napata hedelmäkorista banaanin ja katsoa puhelimiaan. Lapset 12v, 9v ja 5v. Tai no 5v tulee kyllä usein mun viereen jatkamaan unia, jos herää ennenkuin oon noussut ylös.
8-9 maissa herätys viimeistään. Eikä tosiaankaan kukaan nuku puoleen päivään jos ei ole kipeä.
Jos ei oo menoja niin nousen viikonloppuaamuna siihen aikaan kun huvittaa. Tuon ikäiset osaavat jo itse huolehtia aamupalan ja pärjäävät kyllä aamun ilman vanhempien seuraa. Minusta on enemmän iloa heille kunnolla levänneenä ja rentoutuneena kuin väkisin aikaisin nousseena.