ahdistuneisuus lääke cymbalta..
Moro. Onko kukaan sairastunut yleiseenahdistuneisuushäiriön? On paskamainen sairaus, kerron kokemuksesta.. On määrätty cymbaltaa ja pikkasen hirvittää aloittaa.. onko kellään kokemuksia? T Mies
Kommentit (38)
Mulla on cymbaltasta ainoastaan hyviä kokemuksia, ei, sivuvaikutuksia edes aloitusvaiheessa, toimii hyvin. Ota se eka lääke viikonloppuna äläkä ainakaan tarkkaile sivuvaikutuksia, ette mielikuvitus ala niitä tuottamaan... pahemmin se nuppi jumittaa jos ahdistuneisuus jää hoitamatta, eli rohkeasti vaan aloitat ne lääkkeet. Onhan aiva mahdollista että kuulut meihin, joita lääke auttaa tosi hyvin eikä sivuvaikutuksia tule lainkaam :-)
otatteko lääkkeeenn aamulla vai illalla?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 15:24"]
otatteko lääkkeeenn aamulla vai illalla?
[/quote]
Illalla. Lääkäri sanoi että se on ok jos kerran toimii, mut joillain cymbalta on häirinnyt yöunia jos ottaa illalla, eli hän ennemmin neuvoisi ottamaan aamulla.
Mulle lääkäri ohjeisti ottamaan aamulla aamupalan jälkeen, ei tyhjään vatsaan. Pitää nyt odotella viikonloppua ja sit aloittaa. Jospa tästä joskus selviää..
Tänään sain kans 60 mg alotan sillä.toivottavasti ei tule hirveen etova olo.sain kyllä pahoinvointi lääkketki
Oma kokemukseni alkoi 4 tuntia sitten, 30mg annoksella. Tajuttoman paha olla, huimasi, kädet ja jalat ei kantanu, ihan ku olis järkky krapula.. kylmä, päänahka hohkas kuumaa :D hyhhyh. Tosin, yksilölliset oireet että annan mahdollisuuden, kun eihän se vaikutus yhdestä pilsusta tule..
tyttö 20v
Aloitat 30 mg tabuilla ja otat niitä muutaman päivän ennen annoksen nostamista niin vältyt sivuoireilta, jotka ovat aika pahat. Hyvä lääke muuten.
Joo näin lääkärini määräsikin.. 1 viikko 30mg ja sitten 60.. Melkein vuosi sitten hain jo tabut, sivuvaikutukset vaan pelottaa.. Pitäisi pystyä olemaan töissä ja niin edelleen... Jumittaako nuppi kuinka näiden takia. Olen sähköasentaja joten ei varaa hirveesti "köheltää"...
minulle teki ihmeen tokkuraisen olon ja vaihdoin venlafaksiiniin. Lääke ei auta jos sitä ei ota.
Sitä "tokkuraa" pelkäänkin. Pystyykö olemaan keskittymään mihinkään? Ja onko välttämättä mitää aloitus oireita? Ei voi muta toivoa kumpa olis vielä joskus terve.. aloittaakko vai ei..
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 23:30"]
Joo näin lääkärini määräsikin.. 1 viikko 30mg ja sitten 60.. Melkein vuosi sitten hain jo tabut, sivuvaikutukset vaan pelottaa.. Pitäisi pystyä olemaan töissä ja niin edelleen... Jumittaako nuppi kuinka näiden takia. Olen sähköasentaja joten ei varaa hirveesti "köheltää"...
[/quote]
Ei tuo 30 mg mihinkään vaikuta. Se vain totuttaa elimistön tuohon lääkkeeseen. Ei jumita nuppi :)
Oon sitä mieltä, että vaikka ilman lääkkeitä tulisikin kohtauksia niin parempi kuin lääkkeistä johtuvat sivuvaikutukset. Ei ne oo mitään ihmepillereitä että kaikki muuttuu paremmaksi, saattaa olla aika helvettiä jonkin aikaa..
Toivottavasti silti paranet :)
Hyvä lääke oli mulle,ekat kaks päivää tuli paha olo Kun otti lääkkeen.mulla aloitettiin kyllä suoraan 60mg
Kiitos vastauksista. Näissä napeissa on vaan aika pitkät sivuvaikustus osiot.. Aika paljon mietityttää et meneekö esim seksi halut? Tai kaippa se on ihan sama ku tähän tilaan on itsensä päästäny. täytyy kai kerätä rohkeutta ja tempasta maanantai aamuna nappi huiviin.
olet vuoden pohtinut otatko lääkettä vai et?!?
Jos lääke ei sovi, lopetat sen käytön. Ei ole vaikeaa.
No en ole koko vuotta pohtinut... Välillä vaan tuntuu et jotenkin pärjää ilman apua. Itseluottamuskin on tasan nolla. Varmaan kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ei ole helppoa.
Ensimmäinen viikko aloittaessa on hirveä, oksennus lensi pari kertaa päivässä. Ei ainakaan ole mennyt rahaa ruokaan silloin heh. Ensimmäisen kuukauden myös ahdistuneisuus on aina ollut huipussaan. Lopettaminen seinään taas ei ole koskaan aiheuttanut oireita.
En ottaisi ihan uutta lääkettä työpäivän aamuna, jos sitä pohdit. Kokemusta ei tuosta lääkkeestä, mutta kun aloitin masennuslääkkeen, tuli heti aika pahat sivuvaikutukset aloittaessa, olo kyllä tasoittui muutamassa tunnissa. Itse en olisi pärjännyt ilman lääkettä silloin. Kyllä niistä eroon pääsee ajallaan. Mieluummin lääke kuin puoliteholla sinnittely.
Täällä kanssa eilen saatu resepti. Hain apteekista, mutta en vielä uskaltanut aloittaa. Viime viikon olin isossa ahdistuksessa, nyt jo helpottanut. Lähinnä mietityttää, jos taas stressaan itseni tuohon aiemminkin toistuneeseen ahdistukseen. Nyt täytyy miettiä milloin on oikea aika aloittaa. Hyvä kuulla muiden kokemuksia aloituksesta ja tehosta.