Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liiketalouden pääsykokeen ennakkomateriaalit 2014

Vierailija
03.05.2014 |

En löytänyt aiheesta vielä keskustelua, joten päätin tehdä sellaisen itse, sillä varmasti moni muukin on hakenut. Kiinnostaisi tietää, mitä mieltä muut ovat tämän vuoden ennakkomateriaaleista? Mielestäni suomenkieliset materiaalit ovat todella OK, mutta se englanninkielinen osio on ainakin itselleni ERITTÄIN haastavaa luettavaa, enkä oikein pääse puusta pitkälle. Millasia fiiliksiä muilla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea ymmärtää, miten ihminen, joka ei ymmärrä tämänvuotista tekstiä, voi päästä opinnoistaan läpi kunnialla ja selviytyä työelämässä, olettaen että sijoittuu koulutusta vastaavaan työhön.

Vierailija
2/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö onko kirjoitelma englaniksi vai suomeksi? Valmennuskurssin YouTube videon mukaan kirjoitelma tulee siitä englanninkielisestä, mutta kukaan ei ole kertonut että millä kielellä :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna hain ja pääsin 400 hakijan joukosta. Käänsin engl. Artikkelit suomeksi ihan sanasta sanaan paperille.

Vierailija
4/14 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisuuden varalle; kirosanoja palstalla ovat AMK, liiketalous ja tradenomi :D

Tsemppiä kokeeseen, itse läpäisin sen vuosi sitten!!

T: Taloushallinnon osaaja

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:40"]

heh, ensimmäistä kertaa ikinä ajattelin perustaa keskustelun tällaiselle keskustelupalstalle, mutta ei täällä näköjään mitään järkevää keskustelua voi edes saada aikaiseksi. Kiitos ja näkemiin :-D

[/quote]

Vierailija
5/14 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole ole jokaiseen amkiin?

Vierailija
6/14 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole eri jokaiseen amkiin?*

Vierailija
7/14 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/14 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 21:32"]

[/quote]

Ei ole, liiketaloudessa on valtakunnallinen valintakoe.

Vierailija
9/14 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoh, ei kannata hakea, ei valmistu mihinkään varsinkaan tässä taloustilanteessa.

Vierailija
10/14 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin liiketalouteen kakkosvaihtoehtona ja pääsin sisään lukemalla materiaalit kerran läpi. Ei ollut kovinkaan haastavia...

Vierailija
11/14 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi kaikki hakevat liiketaloutta lukemaan,PASKA valinta koska nykyään kaikki työpaikat lopetetaan/vähennetään työntekijöitä. menisit mielummin alalle,josta työllistyt.liiketaloudesta pääset vaan kortistoon. hah

Vierailija
12/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen, koska minulla on vuosien työkokemus ja erikoisosaamista, mutta ei tutkintoa alalta. Ja olen jäämässä työttömäksi. Minusta ei ole lähihoitajaksi tai siivoojaksi, sori.

Lisäksi olen mahdollisesti perustamassa yrityksen, ja kuulin jotain huhuja, että se olisi toivottava asia, mutta tietysti lupa on ensin anottava av-raadilta...

En aio erikoistua markkinointiin.

Jos saan opiskelupaikan, suoritan opinnot mahdollisimman nopeasti.

Englanninkielinen ennakkomateriaali on ihan perustekstiä, en ymmärrä, mikä siinä on hankalaa.

Vierailija
13/14 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, ensimmäistä kertaa ikinä ajattelin perustaa keskustelun tällaiselle keskustelupalstalle, mutta ei täällä näköjään mitään järkevää keskustelua voi edes saada aikaiseksi. Kiitos ja näkemiin :-D

Vierailija
14/14 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täällä yksi amk liiketaloutta nuorten puolelle hakeva. Mielestäni suomenkieliset materiaalit peruskauraa, mielenkiintosta lukea, mutta toki joka ikinen nippelitieto pitää opetella hyvin. Enkunkielinen on haastava, se myönnetty valmennuskurssillakin. Siitähän se kirjoitelmakin tulee. Itsellä onneks alkupisteet korkeat, joten panostan täysillä matikkaan ja suomenkielisiin, ja enkunkielisestä teen sitten mindmapit kaikista tärkeimmistä aiheista :) Paljonko luette päivässä/ viikossa?