Miksi naiset muuttuvat n. 50-vuotiaina niin äkäisiksi? :(
Vaikka kuinka ottaisi kupoliin, niin en alkaisi muille äksyilemään kaikesta.
Kommentit (82)
Hei nuoret, parempi ettette iminä vanhene niiin vanhaksi. Tappakaa itsenne viim. 48 v. Vanhetessa ihminen yleensä alkaa suhtautua itseensä ja muihin rennommin, ei tartte enää esittää eikä näyttää kenellekään mitään. Elämä on tosi rentoa ja mukavaa.
T. 51 v
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:49"]
Vaihdevuosien hormonitoiminnan muuttuminen tekee jotkut naiset ärtyneiksi ja kiukkuisiksi, toiset itkuisiksi ja jotkut masentuneiksi ja saamattomiksi. Joihinkin ei ole suurempaa vaikutusta. Mutta löytyyhän ko. vaivoihin onneksi apua.
[/quote]
Hormonihoito pakolliseksi kaikille, lakialoitetta kehiin.
Mulla on menopaussi jo ohi (oli 48-53v, ei mtn lääkitystä) ja olen kyllä paljon iloisempi, rennompi ja hyväntuulisempi kuin aiemmin. Jokakuiset kiukuttelut on jääneet pois, menkkojen takia ei tarvitse pitää rakastelupausseja eikä suunnitella menoja jne.
Mä ainakin nautin elämästäni täysillä nuoremman mieheni kanssa;)
n54v
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:38"]
Kyllä se ap:llakin vielä äkäisyys koettaa.
[/quote]
Sitä odotellessa.. En usko että yhtäkkiä muutun sellaiseksi kiukkupussiksi että muut joutuvat koko ajan varomaan sanojaan seurassani.
[/quote]
Niinhän sitä luulisi.
[/quote]
Aika pelottavaa oikeasti, jos näin on :(
[/quote]
Sellaista ne vaihdevuodet on.
nro 20 on hyvä esimerkki tästä: ei kykene asialliseen keskusteluun, suuttuu heti ja alkaa päästellä suustaan asiattomuuksia.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:38"]
[/quote]
Sitä odotellessa.. En usko että yhtäkkiä muutun sellaiseksi kiukkupussiksi että muut joutuvat koko ajan varomaan sanojaan seurassani.
[/quote]
Niinhän ne meidänkin luokan tytöt silloin 1982 lukiossa väittivät....kaikki muut on kärttyisiä nykyään, paitsi tietenkään en minä.
Menopaussi alkaa n 52 v. Ei hätää naiset, alkakaa syömään vaiharihormoneita. Ellei suvussa ole sitten rintasyöpää.
Ap on oikeassa.
Menopaussista kärsivät naiset ovat vittumaisin ja vaikein asiakasryhmä koko kaupan alalla, jota ei koske mikään sääntö tai maalaisjärki.
t. työstään kovasti pitävä myyjä
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:38"]
[/quote]
[/quote]
Niinhän ne meidänkin luokan tytöt silloin 1982 lukiossa väittivät....kaikki muut on kärttyisiä nykyään, paitsi tietenkään en minä.
[/quote]
Kiukkuisuudenkin vielä ymmärrän, mutta sitä itsehillinnän puutetta en!
Olen eri mieltä syistä. Uskon, että tuossa iässä sitä alkaa huomaamaan, että naisia arvostetaan aika paljon vain ulkonäön takia, ja siinä iässä nyt harvempi on enää niin hehkeä. Eli muuttuu tavallaan näkymättömäksi. Miehillä taas ajatellaan edelleenkin olevan substanssia, vaikka olisivatkin rumia. Niin ärsyttäähän se. Tällä en tarkoita, että 50-v naiset haluaisivat olla kauniimpia, vaan että he haluaisivat arvostusta muilla perusteilla.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:38"]
[/quote]
[/quote]
Miten juuri sinä olisit poikkeus jos kaikki naiset muuttuvat äkäisiksi viisikymppisinä? Elämä on lyhyt ja sinä olet kohta itsekin viisikymppinen vaikka tuntuisi nyt että sinne on iäisyys, joten alapa jo valmistautua ettet sitten ole äkäinen.
Itse luulen etteivät naiset jaksa enää olla mielistelijöitä, ovat koko elämänsä olleet altavastaajan asemassa niin nyt sanovat mitä ajattelevat, eivät halua miellyttää enää ketään, mitta on täynnä.
Mulla on 15 vuotta vielä tuohon, Se on aika lyhyt aika loppujen lopuksi kun aika menee niin nopeasti. Yritän jo nyt olla sopivan kiukkuinen niin sitten en räjähdä siinä iässä:D
[/quote]
Mä olen parikymppinen, enkä ikinä ole ollut mielistelijä. Miestäkään en ota, jos joudun venymään ja mielistelemään pitääkseni sellaisen. Olen leppoisa nuori nainen ja aion pitää kiinni elämän mutkattomuudesta. Asioista ei tarvitse tehdä liian vaikeita.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 20:05"]
Olen eri mieltä syistä. Uskon, että tuossa iässä sitä alkaa huomaamaan, että naisia arvostetaan aika paljon vain ulkonäön takia, ja siinä iässä nyt harvempi on enää niin hehkeä. Eli muuttuu tavallaan näkymättömäksi. Miehillä taas ajatellaan edelleenkin olevan substanssia, vaikka olisivatkin rumia. Niin ärsyttäähän se. Tällä en tarkoita, että 50-v naiset haluaisivat olla kauniimpia, vaan että he haluaisivat arvostusta muilla perusteilla.
[/quote]
Kyllähän viiskymppisenä saa arvostusta muilla perusteilla, jos on aihetta? Jos on aina rakentanut elämänsä pelkän ulkonäön varaan, niin ei silloin varmaan olekaan jäljellä mitään?
Olin juuri matkoilla50 vuotta täyttäneen naisen kanssa. Luulin tunteneeni hänet, mutta huh, että oli kiukkuinen. Välillä tuntui, että olin teinin kanssa liikenteessä. Hermostui ihan pienistä jutuista. Nolotti hänen puolesta, kun sai kiukkukohtauksia esim hotellin respassa..... Hormoonilaastarille olisi käyttöä.
[/quote]
Johtuisikohan tästä juuri se, että nuoret naiset saavat helpommin esim asiakaspalvelutyössä näiden leidien vihat niskaansa?
Vaihdevuodet ja tyhmät ihmismassat ympärillä pyöriskelemässä aiheuttaa välillä yliläikyntää ja itsehillinnän menetystä. Se vaan on niin. Kaikilla edessä. Miehilläkin on vaihdevuodet.
Siis ihan oikeasti tämä on urbaanilegenda. Yhtälailla voisi väittää, ettei kukaan ole niin tyly ja veemäinen asiakas kuin kolmikymppinen citypissis.
Ei se ikä, vaan kotikasvatus ja perusluonne.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 20:07"]
Olin juuri matkoilla50 vuotta täyttäneen naisen kanssa. Luulin tunteneeni hänet, mutta huh, että oli kiukkuinen. Välillä tuntui, että olin teinin kanssa liikenteessä. Hermostui ihan pienistä jutuista. Nolotti hänen puolesta, kun sai kiukkukohtauksia esim hotellin respassa..... Hormoonilaastarille olisi käyttöä.
[/quote]
Reps.. Pitäisiköhän jaella mainoksia näistä hormonilaastareista. Vaivihtaa sujauttaa taskuun :)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 20:02"]
Menopaussi alkaa n 52 v. Ei hätää naiset, alkakaa syömään vaiharihormoneita. Ellei suvussa ole sitten rintasyöpää.
[/quote]
Ohis, tietääkö joku liittyykö mastopaattiset rinnat jotenkin rintasyöpään?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 20:07"]
[/quote]
Kyllähän viiskymppisenä saa arvostusta muilla perusteilla, jos on aihetta? Jos on aina rakentanut elämänsä pelkän ulkonäön varaan, niin ei silloin varmaan olekaan jäljellä mitään?
[/quote]Niinhän sitä luulisi. En usko, että asia on kuitenkaan noin mustavalkoinen.
Kyllä kai kaikki on joskus kokeneet sen, että vaikka pidempään jatkunut stressi tai väsymys tekee äkäiseksi. Jollei vaihdevuosivaivojen vuoksi saa esimerkiksi nukuttua kunnolla, niin onko äkäisyys ihme?
Ennen kuin kettuilee tällaisilla asioilla niin voisi ajatella, että takana on ihan oikeita syitä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 19:47"]
Äläs ap nyt yleistä niin rankasti, nimittäin tuo ei kaikkien naisten kohdalla pidä alkuunkaan paikkaansa.
[/quote]
No ei varmaan kaikkien. Mutta hämmästyttävän usein pitää. Aika monta kertaa olen mieleni pahoittanut, koittanut vaan ajatella että se johtuu varmaan vaan iästä. Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta.