Pitäisikö olla huolissaan, kun siskoon ei olla saatu yhteyttä kohta viikkoon? Oletuksena on se, että puhelin hajonnut.
On sen verran rämäpää, että oletetaan vain puhelimen hajonneen, koska viimeksi kun näin, puhelin oli aika mäsä, eikä sillä ole varaa uuteen. On kuitenkin hieman outoa, jos ei ole keksinyt mitään keinoa olla kavereihin yhteyksissä. Itse en ole vielä huolestunut.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on asioita, joille voi jotain. Ja asioita joille ei voi.
Niille mille ei voi, kannattaa suhtautua tyynen Stoalaisesti.
Sincc
Hmm... eli pitää vain odottaa?
No onhan aika monta muutakin yhteydenpitotapaa.
Kirjeet, sähköpostiit ja ovellekin voi koputtaa. Itse en huolehtisi, vaan ottaisin selvää.
Onko hän käynyt kotonaan, saatko yhteyttä hänen kavereihin, onko ollut työpaikallaan/koulussaan?
Vetis 17v+1v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sincc
Hmm... eli pitää vain odottaa?
Kysymys kuuluu. Voitko tehdä asialle jotain? Kysele nyt ensialkuun vielä niiltä kaikilta kavereilta onko näkynyt, ja missä nähty viimeksi. Onhan se voinut lähteä vaikka miehen matkaan.
Mutta jos olet tehnyt kaiken voitavasi, niin ole levollinen, koska enempää et pysty tekemään ..
Sincc
Sitä kait se vähän suuntaisesti tarkoittaa ..
Tee kuten 3 sanoo. Jos kirjoitat asiasta tänne, osoittaa se jo aika paljon.
Joo. Kuinka monta kertaa on ihminen kadonnut/virunut kuolleena jossakin kun on ajateltu että juujuu kyllä se sieltä ilmaantuu.
Soittaisin poliisit tai laittaisin jonkun käymään ovella jos et itse pääse esim välimatkan takia.
Jaa'a, meillä lähtis varmaan joku ovelle kattomaan, jos johonkin perheenjäsenen ei saataisi yhteyttä päivään.
Jos olisin sinä, lähtisin soittelemaan ovikelloa tai pyytäisin jotain lähempänä asuvaa katsomaan. Ainakin jos siskolla on ollut tapana vastata puhelimeen eikä harrasta mitään katoamistemppuja.
Pitää olla huolissaan ja selvittää mikä on tilanne.
Miehen veljeen ei saatu yhteyttä puhelimitse pari vuotta sitten ja kävimme oven takana soittamassa ovikelloa ja koputtelemassa. Ei mitään ääntä asunnosta.
Sitten soitto 112 ja sieltä poliisin kanssa asuntoon. Veli oli saanut pari päivää sitten aivoinfarktin ja makasi sängyssään puhumattomana, toinen puoli halvaantuneena.
Sairaalasta kuntoutusosastolle, josta ei juuri apua, mutta kotiutettiin lopulta uuteen asuntoon, jossa käy avustajat päivittäin. Ei kykene puhumaan enää koskaan. Liikkuu pyörätuolilla.
Kyllä sietää olla huolissaan. Selvitä tutuilta onko näkynyt ja koska, käy soittamassa ovikelloa. Parempi se on vähän huolestua ja selvittää ettei ole syytä huoleen kuin jälkeenpäin miettiä että huonosti oli käynyt eikä kukaan ymmärtänyt kaivata. Välillä tulee mieleen näin kun yksin sinkkuna asun ja etäopiskelen että jos jotain sattuisi, liukastun ja lyön pääni, hullu tinderdeitti pitää vankina tai sairastun niin pahasti etten pysty sängystä liikkumaan, milloin joku huomaisi. Useampi päivä menisi.
Tai ehkä haluaa vain olla rauhassa, ei halua olla tavoitettavissa.
Pitää olla huolissaan. Kai siskosi jossain somessa on, jota käyttää jostain koneelta vaikka puhelin hajoaisi? Jos ei missään ole mitään merkkejä hänestä niin ehdottomasti pitää etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä haluaa vain olla rauhassa, ei halua olla tavoitettavissa.
Ehkä, mutta voi antaa olla sitten rauhassa kun tietää että on kunnossa.
Jos hakuaa olla rauhassa tai puhelin rikki niin fine, toivotaan että näin. Mutta varmista asia!
Sen myyyyslimi poikki on leikannut siltä pään irti.
Voi olla myös itsekäs tyhmä paskiainen. Narsisti, kun läheiset on huolissaan. Siis sairas tyyppi.
Sen sijaan, että tehtailee "huolestuneen" aloituksen tänne, soittelee vaikka läpi kavereita, työpaikan/opiskelupaikan, käy ovella jne.
Varmasti parempia keinoja selvittää, onko kaikki hyvin.
Jos sisko on ollu linjoilla normaalisti joka päivä ja nyt yhtäkkiä ei olisikaan, niin kyllä mä jo kahden päivän jälkeen menisin katsomaan.
Mä tarkastan joka päivä onko mun äiti ollut whatsapissa, jos ei ole niin lähetän sille jonkun viestin, vaikkei oikeaa asiaa olekkaan. Lähtisin käymään jos ei iltaan mennessä ole vastannut tai edes käynyt linjoilla tai ei olisi siskollenikaan esim soittanut tai ollut käymässä siellä. Äiti asuu yksin. Viikko on aika pitkä aika.
Asia olis eri jos äiti ei vaan vastais mulle tai lukis juuri mun viestejä, niin sitten viikko tai kuukausi ei merkkaa mitään.
Sincc