Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi vai kolme lasta?

Vierailija
13.12.2020 |

Olemme KTM-perhe, hyvissä töissä, mutta ei rikkaita. Ei perintöä tulossa. Itse on pärjättävä. Lapsiahan ei tehdä, niitä saadaan. Silti Mietimme olisiko parempi kaksi, vai kolme lasta?

Kaksi sisarusta ovatko tiiviimpiä yhdessä, ja ehdimme olla enemmän molempien heidän kanssa? Jääkö kolmas sisar helposti ulkopuolelle? Meillä on molemmilla 2 sisarusta eli 3-lapsisesta perheestä, ja vain toisen sisaruksen kanssa läheisiä. Jos ikäeroa on yli 5 vuotta, niin ei kamalasti ole yhteistä, se on käytännön kautta todettu.

Kahdelle lapselle pystyy maksamaan enemmän. Pystyy jättämään jotakin myös perinnöksi.

Kolme lasta olisi ihana iso perhe. Entä jos vaurastummekin myöhemmin lisää? Kolme lasta on parempi, jos menettää lapsen, tai lapsi kuolee esim onnettomuudessa. Kolme sen takia, että kun me kuolemme, lapsilla on sukulaisia. Kolme sen takia kun me vanhenemme, ainakin joku kävisi tapaamassa, auttamassa?

Kertokaa meille! Nyt meillä on vasta yksi, ja ei tosiaan elämästä tiedä, saako edes kahta! Kiitollisia olemme jo hänestäkin niin paljon! ❤️

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt oikeasti tuudittaudu, että siskokset "ovat toistensa parhaat ystävä"! Ei, en voi sietää siskoani emmekä ole missään tekemisissä nyt aikuisena. Syy nyt ei tähän liity, mutta kaksi tyttöä pienellä ikäerolla on iso riski. Ja pieni ikäero on 1,5vuotta. Pikkuveli on reilut 3 vuotta nuorempi ja hänen kanssaan ei ole ikinä ollut mitään ongelmia (ei ole ikäeron takia kilpailutilannetta, omat kaverit jne)

1-1,5v ikäero on muutenkin iso riski. Myös sen vanhemman lapsen kehitykselle! Kiintymyssuhteenbkehittyminen täysin kesken

Vierailija
22/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt oikeasti tuudittaudu, että siskokset "ovat toistensa parhaat ystävä"! Ei, en voi sietää siskoani emmekä ole missään tekemisissä nyt aikuisena. Syy nyt ei tähän liity, mutta kaksi tyttöä pienellä ikäerolla on iso riski. Ja pieni ikäero on 1,5vuotta. Pikkuveli on reilut 3 vuotta nuorempi ja hänen kanssaan ei ole ikinä ollut mitään ongelmia (ei ole ikäeron takia kilpailutilannetta, omat kaverit jne)

1-1,5v ikäero on muutenkin iso riski. Myös sen vanhemman lapsen kehitykselle! Kiintymyssuhteenbkehittyminen täysin kesken

Ehkä juuri siksi siskosta tuli narsisti, mustasukkainen ja kilpailuhengen perikuva... Hänen ensimmäisten 20 vuoden missio oli osoittaa olevansa kaikessa mua parempi ja alensi mua aina kun pystyi. Nykyään jos törmätään, on kuin en olisi olemassa. Voisi sanoa että sori kun oon syntyny 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloinen voi tehdä enemmänkin lapsia. Itsellä iso perhe ja paljon lapsia, ei tee tiukkaa kun molemmat hyvätuloisia akateemisia.

Vierailija
24/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kuin että apn mainitsema ”kolme lasta olisi ihana iso perhe” ei kyllä pidä paikkaansa, kolme lasta on normaali perhe. Mulla on viisi lasta ja tämäkään perhe ei ole iso perhe. Iso perhe on sitten joku 7-8 lasta ja siitä ylöspäin.

Vierailija
25/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kolme lasta mutta kaksi on järkevämpää meille. Olemme pienituloisia ja kahden lapsen lomamatkat voimme maksaa mutta se kolmas lentolippu ja muut kulut arjessa on jo venymistä. Kahden kanssa voi viettää enemmän laatuaikaa erikseenkin ja saada heitä hoitoon. Myös pikkulapsi aika on lyhyempi. Harrastuksiin enemmän aikaa ja pienempi auto riittää. Itse hankkisin mielummin jopa 4 kuin 3 lasta. On helpompi toimia parillisen luvun kanssa kuin parittoman.

Vierailija
26/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä -itun KTM perhe!? 😂

Vierailija
27/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä -itun KTM perhe!? 😂

Vanhemmilla ekonomin koulutus. Sulle vieras asia?

Vierailija
28/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kolme lasta mutta kaksi on järkevämpää meille. Olemme pienituloisia ja kahden lapsen lomamatkat voimme maksaa mutta se kolmas lentolippu ja muut kulut arjessa on jo venymistä. Kahden kanssa voi viettää enemmän laatuaikaa erikseenkin ja saada heitä hoitoon. Myös pikkulapsi aika on lyhyempi. Harrastuksiin enemmän aikaa ja pienempi auto riittää. Itse hankkisin mielummin jopa 4 kuin 3 lasta. On helpompi toimia parillisen luvun kanssa kuin parittoman.

Tässä nyt ei ole mitään logiikkaa 🙈

Vierailija
29/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä pointti! 2,5-3,5v ikäero on juuri sopiva

Vierailija
30/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa myös lapsen sukupuoli.

Tyttö ja poika yleensä nuorena aikuisena erkaantuvat.

Kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta, on parempi! Ovat tiiviimpi parivaljakko.

No me ollaan ainakin veljen kanssa oltu koko ikämme läheisiä (minä siis nainen), vielä 50 vuoden jälkeenkin. Siskoa ei ole, niin en tiedä miten sukupuoli olisi vaikuttanut, mutta ei todellakaan olla veljenkään kanssa erkaannuttu.

No tuskin päivittäin soittelette kuten olisi siskon kanssa!

Vierailija
31/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudon rahakeskeinen pohdinta ap:lla.

Hyvä että joku miettii rahaa ja pärjäämistä. Kaikki ei ole tukien varassa🤔

Vierailija
32/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen lapsen vanhempana sanon: ehdottomasti kaksi tai yksi.

Ei riitä aika mitenkään kasvattamaan kolmea parhaalla mahdollisella tavalla.

Ja kolmella on aina keskenään joku triangelidraama ja riita meneillään. Loputonta nahistelua.

Olet varmasti oikeassa! Kolmas lapsi on vain vanhempien halua, vanhempien oman egon pönkitystä.

Vierailija
33/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä liikaa huolehdi lasten rahoittamisesta aikuisena, kasvata heidät mielummin niin että pärjäävät itse.

Yleensäkin monella vanhemmalla vaikuttaa olevan heikko usko lastensa pärjäämiseen aikuisena, tärkeintä tuntuu olevan säästää heille mahdollisimman paljon ja jättää paljon perintöä.

Nyt hei vähän uskoa omiin lapsiinne! Vaikka teillä itsellä huono itsetunto, älkää tartuttako sitä lapsiinne!

Hyvä pointti, mutta itse on ollut niin niin kovilla, lapselleen sitä haluaa tasoittaa tietä!

Vierailija
34/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsi lasta saa kyll yhteen paikkaan yökylään (kummille, isovanhemmille tms.) Mutta kukaan ei ota kolmea lasta samaan aikaan. Joudut aina viemään yhden jonnekin muualle.

Vierailija
35/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin koen olevani jopa parempi äiti nyt kahdelle, kuin yhdelle olin. Ja meille ei edes kahta pitänyt tulla.

Vierailija
36/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi on hyvä määrä ja isompi ikäro väliin.

Vierailija
37/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä -itun KTM perhe!? 😂

Vanhemmilla ekonomin koulutus. Sulle vieras asia?

Kysymys oli luonteeltaan retorinen.

Vierailija
38/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalsi lasta saa kyll yhteen paikkaan yökylään (kummille, isovanhemmille tms.) Mutta kukaan ei ota kolmea lasta samaan aikaan. Joudut aina viemään yhden jonnekin muualle.

En kyllä näin sanoisi. Jos isovanhemmat mielellään ottaa kaksi lastenlasta hoitoon niin tuskin kieltäytyisivät kolmannen kohdalla.

Isompi ongelma tulee kolmannen lapsen jälkeen kun ei enää mahdu koko perhe tavalliseen henkilöautoon istumaan.

Vierailija
39/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

👏👏👏👏👏

Vierailija
40/51 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaapa nyt kunnon perusteluja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi