Täälläkin varmasti paljon ihmisiä, jotka ovat koronan sairastanut. Miten tauti oireili sinulla ja oliko se niin paha mitä odotit?
Toki voi myös kertoa läheisestä, joka on sairastanut. Olisi kiva välillä myös lukea muita kokemuksia, kun vain noita kaikista pahimpia, joita vain lehdet uutisoi.
Itsellä on lähipiirissä ollut muutama tapaus ja heillä oli ihan perus flunssa. Tarkoitus ei ole vähätellä heitä, jotka sairastuvat vakavammin, mutta kyllä minua kyrpii, ettei koskaan uutisoida heistä, jotka välttävätkin sairaalahoidon.
Kommentit (10)
Minulla tartunta oli erittäin paha. Olin kuukauden teho-osastolla, puolitoista kuukautta tavallidella osastolla. Keuhkot eivät toimi vieläkään kunnolla. Munuaisten kanssa on ongelmia. Kärsin pahoista muistihäiriöistä ja muista kognitiivisista ongelmista. Olen edelleen pyörätuolissa ja saan paljon kuntoutusta. Joka paikkaaan sattuu. Maku- ja hajuaisti eivät ole vieläkään palautuneet.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kolme kenellä on ollut korona: yksi oli lähes oireeton, toinen kärsi sen flunssana ja kolmas koki koronan hyvin rajuna. Kaksi ensimmäistä olivat kotosalla ja toisella heistä ottaa henkeen urheilu vielä 3kk myöhemmin. Kolmas oli sairaalassa ja edelleen voipunut ja hengenahdistuksesta kärsivä 4kk tartunnasta. Kaikki nämä ovat muuten alle 35 vuotiaita. Itse olen tällä hetkellä karanteenissa altistuksen vuoksi ja toivon tosissaan välttäväni taudin.
Toivottavasti vältyt! Itse olen perusterve nuori, mutta kyllä varmasti olisin peloissani, jos todettaisiin korona. Se on jännä, kun toiset selviää niin vähällä, vaikka olisikin jotain sairauksia valmiiksi, mutta voi myös perusterveen viedä teholle.
Ap
Kaverilla oli oireeton ja toisella pieni flunssa.
Itselläni oli lievää kuumetta viikon, yskää reilu viikko ja 3 päivää kova päänsärky. Urheilu alkoi sujua kunnolla vasta pari kuukautta tartunnan jälkeen. Samoin on ollut influenssan ja keuhkoputken tulehduksen jälkeenkin. Kropalla kestää aina toipua oli sairaus mikä tahansa. Nyt 4kk terveenä ja keuhkoissa ei tunnu mitään vaurioita ja urheilu sujuu taas kuten ennen sairastumista.
Mulla oli maaliskuussa korona, äärimmäisen lievä tauti vaikka kuulun kahteen riskiryhmään. Alkoi silmien punoituksella ja lihassäryllä, ja lievällä "taidan olla tulossa kipeäksi" ololla. Muutaman päivän oli tukkoisuutta nenässä ja keuhkoputkissa ilman että olisi kumminkaan tullut räkää tai ysköslimaa. Kuumetta ei käytännössä ollut, 37.1 korkein mitattu. Makuaisti meni pariksi viikoksi tosin. Mitään jälkioireita ei ole ollut. En olisi edes uskonut että voi olla korona, mutta sain soiton tartuntojen jäljityksestä ja kehotuksen käydä testissä, ja koronahan se oli.
Äiti myös sairasti koronan, minä sen hänelle valitettavasti vein kun en tajunnut silloin vielä mitä tautini on. Se pelotti, koska äiti on 75-vuotias. Mutta ei ollut onneksi hänellekään ihan kauhea tauti, väsymystä ja huimausta kyllä oli paljon ja kesti useamman viikon toipua.
Kaverini 3 ystävää sai samasta paikasta tartunnan syyskuussa.
Kaikilla oli suht lievä korona, mutta kaikilla vielä nyt joulukuussakin jotain jälkioireita. Yhdellä ei makuaisti pelaa kunnolla ja kahdella ongelmia harrastaa liikuntaa, eivät jaksa entiseen malliin. Olivat siis perusterveitä, urheilullisia 3-kymppisiä ennen koronaa.
Itseä stressaa eniten juuri nuo jälkitaudit, näitä juttuja kuulee paljon ettei aistit pelaa enää kunnolla eikä jaksa urheilla vaikka korona olisi ollut kuinka lievä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini 3 ystävää sai samasta paikasta tartunnan syyskuussa.
Kaikilla oli suht lievä korona, mutta kaikilla vielä nyt joulukuussakin jotain jälkioireita. Yhdellä ei makuaisti pelaa kunnolla ja kahdella ongelmia harrastaa liikuntaa, eivät jaksa entiseen malliin. Olivat siis perusterveitä, urheilullisia 3-kymppisiä ennen koronaa.
Itseä stressaa eniten juuri nuo jälkitaudit, näitä juttuja kuulee paljon ettei aistit pelaa enää kunnolla eikä jaksa urheilla vaikka korona olisi ollut kuinka lievä.
Tuo on kyllä pelottavaa, kun ei tiedä miten kauan menee, että on entisellään.
Minä ja mun mies todennäköisesti sairastettiin korona maaliskuussa, kun testiin ei vielä päässyt. Mies sai nopeammin vähän kurjemmat oireet ja poti lyhyemmän aikaa. Mulla ei noussut kunnolla kuume, mutta olin kipee 2 viikkoa ja todella väsynyt 3-4 viikkoa. Ihan kotona potemalla pärjättiin kuitenkin. Vasta elokuussa alkoi mun keho kestää liikuntaa, mitään sykettä nostavaa ei jaksanu siihen saakka. Mies oli aivan ok jo heti sairaudesta toivuttuaan.
Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21
Tunnen kolme kenellä on ollut korona: yksi oli lähes oireeton, toinen kärsi sen flunssana ja kolmas koki koronan hyvin rajuna. Kaksi ensimmäistä olivat kotosalla ja toisella heistä ottaa henkeen urheilu vielä 3kk myöhemmin. Kolmas oli sairaalassa ja edelleen voipunut ja hengenahdistuksesta kärsivä 4kk tartunnasta. Kaikki nämä ovat muuten alle 35 vuotiaita. Itse olen tällä hetkellä karanteenissa altistuksen vuoksi ja toivon tosissaan välttäväni taudin.