Tein jotain sellaista, että kaduttaa.
Huomasin kuinka eräältä pikkupojalta unohtui kännykkä ja 10 euron seteli kaupan eteen penkille, kun jätti pyöränsä telineeseen ja meni kauppaan. Kävelin siitä ohi ja otin sen kympin. Kännykän jätin penkille.
Minulla on rahat täysin loppu ja ajattelin että saan ostettua ruokaa. Perustelin sen itselleni niin, että tuo poika oli todennäköisesti menossa törsäämään rahan karkkiin tms. ei niin välttämätöntä.
Nyt kuitenkin tuli huono omatunto.
Kommentit (35)
No joku otti sen kännykän ilman katumusta ja rahoitti jotain viihdettä...
Entä jos annat pojalle rahaa 20-30e sitten kun sinulla taas on, jotenkin kiertoteitse ja se korvaa hänen pettymystä.
Muistitko hymyillä piilokameralle?
Ehkäpä poika oli menossa myös ostamaan ruokaa.
Oppiipahan pitämään parempaa huolta tavaroistaan.
Voi kamala. En haluaisi jeesustella mutta hirveä tilanne. Ymmärrän jos rahat on loppu niin sitä on epätoivoinen mutta en kyllä itse ottaisi ikinä.
Ottaisin minäkin. Mitä pahaa? Löytäjä saa pitää. Kännykkää en ottaisi, olisi liian suuri kiinnijäämisen riski.
Millainen ihminen tekee tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin minäkin. Mitä pahaa? Löytäjä saa pitää. Kännykkää en ottaisi, olisi liian suuri kiinnijäämisen riski.
Minua taasen ei haittaisi yhtään vedellä sinua päin pläsiä. Mutta kiinnijäämisen riski olisi liian suuri.
Ja tallennuit alhaisen tekosi kanssa varmasti valvontakameraan. Jos tämä nyt edes totta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taasen ei haittaisi yhtään vedellä sinua päin pläsiä. Mutta kiinnijäämisen riski olisi liian suuri.
Luuletko, että mua kiinnostaa jonkun anonyymin uhkailut? On sulla suuret luulot itsestäsi. Et ole kuin pala paskaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että mua kiinnostaa jonkun anonyymin uhkailut? On sulla suuret luulot itsestäsi. Et ole kuin pala paskaa minulle.[/quote
Uuuh.. Oletko kuinka kova? Anna tulla. Sinulla ei ole rohkeutta.
Tuskin sis edes harmittaa. Nautit varmaan kun lapselta varastat. Olet huono ihminen. Ali-ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että mua kiinnostaa jonkun anonyymin uhkailut? On sulla suuret luulot itsestäsi. Et ole kuin pala paskaa minulle.[/quote
Uuuh.. Oletko kuinka kova? Anna tulla. Sinulla ei ole rohkeutta.Kuten sanoin - ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että mua kiinnostaa jonkun anonyymin uhkailut? On sulla suuret luulot itsestäsi. Et ole kuin pala paskaa minulle.
Oletpa urhea. Lapsilta varastaja. Et uskalla kokeilla nössö aikuista.
No tosi reilua, ehkä se oli sen pojan pullorahoilla keräämä kymppi, että saa itselleen ja sisaruksilleen edes joskus ruokaa. Tai ehkä sen viimeisen kymppinsä oli antanut masentunut äiti lapselleen, että hakee perheelle ruokaa, kun ei itse kykene kauppaan. Toivottavasti sulla on nyt hyvä mieli. Luultavasti et tajunnut sitäkään, että jäit kyllä kaupan valvontakameraan. Jos nyt haluat tehdä oikein, menet sinne kauppaan ja viet sen kympin sinne. Se kaupan täti saattaa muistaa sen pojan joka on voinut hädissään etsiä rahaa ja raha palautuu näin oikealle omistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa urhea. Lapsilta varastaja. Et uskalla kokeilla nössö aikuista.
En ole koskaan elämässäni lapselta varastanut ja niin ei tule tapahtumaan, koska olen työssäkäyvä ihminen enkä ikuisella saikkueläkkeellä kuten sinä.
Tehtyä et saa tekemättömäksi, mutta voit käyttää sen 10 euroa antamalla sen vaikka Joulupatakeräykseen. Laita vielä toinen mokoma omasta pussista, vähän kuin koroksi.