Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehelliset ylipainoiset

Vierailija
02.05.2014 |

Aina puhutaan, että ylipainoiset ihmiset  muka näykkivät salaattia muiden nähden ja syövät salaa, mutta minä en tunne tällaisia.

Mulla on tosi ylipainoinen ystävä (120 kg)  joka syö ihan rehellisesti kaikkien nähden vaikka puoli kiloa lasagnea ja puoli paketillista jäätelöä jälkiruoaksi. Eikä häpeile yhtään ja myöntää että on lihava.

Työkaverini, myöskin ylipainoinen, tuo aina leipomiaan piirakoita ja pullia töihin ja syö niitä siinä kun me muutkin.

Ainoa, joka meidän työpaikalla näykkii on todella laiha, ihan alipainoinen n. 50v nainen.

Sillä ei ole ikinä ollut mitään muita eväitä kuin viili ja appelsiini. Ei siis ikinä, ja tuo nainen painaa varmaan jotain 45 kg? ja on 175 cm pitkä. Ainakin ihan alipainoinen, muttei myönnä sitä eikä suostu syömään . 

No joo, en puolustele sen enemmän yli- kuin alipainoakaan, mutta pitäisi se kai ainakin tiedostaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ylipaino on tullut 20v aikana, 1-1½kg vuodessa, viimeiset 10v olen painanut 90kg +-5kg, mulla on varmasti paljon pienempi mahalaukku kuin paljon hoikemmilla ihmisillä, sillä aina kun syön laumassa syön paljon vähemmän kuin muut, mutta olen valmis syömään jo tunnin kuluttua samanlaisen annoksen ja aika usein syönkin.

En mieti syömisiäni toisten seurassa, jos pulla ei maistu niin en syö, jos taas maistuu niin otan vaikka sen viimeisen palasen.

Vierailija
2/6 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omasta mielestäni rehellinen ylipainoinen. Olen lihonut noin kilon per vuosi, nyt olen 46v. ja liki 90kg.  Kun on saavuttanut n. 70kg, lihominen on hyvin helppoa, eipä tarvi syödä kuin esim. yksi voileipä päivässä liikaa, niin se on siinä.  Yritän sinnitellä tässä painossa, ettei se kilo per vuosi jatkuisi ihan 80 vuotiaaksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 95 kg ja ihan rehellisesti työpaikalla syön pullaa tai kakkua jos joku niitä sinne kahvihuoneeseen kiikuttaa. Ja syön ruokatunnilla ihan oikeaa ruokaa. En todellakaan kuvittele, että jos söisin ruokkiksella pelkkää salaattia, että työkaverit maagisesti luulisivat minulla vain olevan painavat luut. Läskiä se on ja syömällä se on tullut.

Vierailija
4/6 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20kg ylipainoa ja se on tullut ihan syömällä' ja liikkumattomuudella, tiedostan sen ja tiedän, että nuo kilot ovat ihan täysi oma syyni. Tuohon seurassa syömiseen on pakko todeta sen verran, että en oikein kunnolla pysty syömään ryhmässä, koska ajattelen silloin, että kaikki katsovat läskejäni. Tämä siis ei ole todellakana mikään hämäysyritys ja kulissi siitä, että söisin todella niin vähän, en vaan siinä muiden katseiden alla yksinkertaisesti saa sitä ruokaa alas niitä määriä mitä todellisuudessa syön. En myöskään nauti ruuasta samalla tavalla ryhmässä kuin yksin syöpötellessäni.

Vierailija
5/6 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän samaan hengen vetoon on vielä pakko todeta, että sapettaa lihavat bloggaajat, jotka pokkanaamalla väittävät syövänsä esimerkiksi 1800kcal päivässä ja miettivät sitä mikseivät kilot lähde vaikka ylipainoa on selkeästi ainakin 40kg.

Tämähän siis on valetta, en halua olla tahallani ilkeä, mutta toisena ylipainoisena vaan ärsyttää tuollainen valheessa eläminen. Voi olla tietysti esimerkiksi syömishäiriöstä yms. johtuvaa. en siis ajattele, että joku näin pahuttaan tai edes tietoisesti tekee.

Vierailija
6/6 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainosta alhaisempaan painoon laihduttaneella keho vaatii ensin kahden vuoden ajan pitämään kalorivajetta verrattuna samanikäiseen ja -kokoiseen joka ei ole ikinä laihduttanut. Mitä useammin laihdutat, sitä hankalampaa sen laihdutustuloksen ylläpitäminen on. Sen vuoksi moni tuhti tyttö tuleekin toimeen ja pysyy ylipainoisena yllättävän pienellä kalorimäärällä. Ihmisen ei kannattaisi laihduttaa kuin kerran elämässään ja välttää kuin ruttoa kaikkia kuureja joissa syödään alle 1500 kilokaloria vuorokaudessa.