Vanhenpi, mitä teet jos 2-6v lapsesi kärttää älypuhelinta bussissa/junassa?
Annatko oman puhelimesi, onko noin pienellä jostain syystä oma älypuhelin? Nimimerkki: kuuntelin juuri 20 min n. 5v lapsen kitinää "annapuheinannapuhelinannapuhelin" kertaa 50 kunnes jäin pois.
Kommentit (13)
Meillä on aina maissinaksuja, jos tarvitsee hämätä.
Tyttären lapsi 4 v haluaa aina katsoa mun puhelimella Kaapoa. Joskus annan ja joskus en. Tyttö ei montaa kertaa pyydä kun tietää, että jos en anna puhelinta niin en anna.
Ei kärtä, pyytää kauniisti ja saa käyttää, jos ei ole mitään erityistä syytä että ei saisi.
Kyllä annan katsoa puhelinta eikä tarvitse kun pyytää kerran, paljon helpompi matkustaa kun lapsi on edes hetken hiljaa.
Annan oman puhelimeni ja lapsi saa katsella siitä ohjelmia tai pelata pelejä. Joskus minun pitää itse hoitaa joku homma ja silloin ei saa puhelinta, muuten yleensä kyllä. Koska tylsäähän se bussissa istuminen on, ja paljon kivempi kaikille muille kun se lapsi ei kiukuttele vaan katsoo hiljaa puhelinta. Kotona lapset ei puhelimella näprää, sitä käytetään lähinnä noissa odottelutilanteissa bussissa, ravintolassa, pitkillä automatkoilla jne.
Ja joo, 5-vuotiaalla on omakin puhelin, minun vanha älykänny, jonka akku on jo huono ja
jossa ei ole liittymää. Sitä katsotaan lähinnä siellä autoillessa ja joskus saa pelata esim palapelejä sillä. Sen uskaltaa huoletta antaa lapselle, ei haittaa jos hajoaa eikä lapsi vahingossa käy tekemässä mitään fb-päivityksiä tms.
En ikinä antaisi tuon ikäiselle älykännykkää ajanvietteeksi. Joten lapsi ei edes älyäisi moista kärttää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aina maissinaksuja, jos tarvitsee hämätä.
Jos sun lapsen saa huijattua sahanpurun makuisilla naksuilla, niin ok. Aika harvalla toimii.
Kun lapsi saa välillä katsoa sitä puhelinta tai pelata, niin ei se jaksa pidemmän päälle edes kiinnostaa niin paljon. Kielletty hedelmä kiinnostaa aina enemmän.
Sanon ettei bussissa voi katsoa,ehkä kotona sitten.Viihtyy kyllä sen puolituntia vaikka laskemalla autoja tai ihmisiä tms..Ei ole vielä niin koukussa laitteisiin vaikka käyttääkin.
Miksi se puhelin on kasvanut vanhemmankaan käteen kiinni? Junassa voisi ehkä keksiä yhteistäkin tekemistä. Ihan vanhanaikaisesti oikean kirjan lukemista tai selailua sen oman jälkikasvun kanssa vaikkapa. Maisemiakin saattaa joku katsella joskus.
Meillä käydään aina ennen matkaa ne asiat läpi, joita matkan aikana huomioidaan. Esim. Kännykän saa vasta perillä tai kotona. Kauppareissulla ei syödä herkkuja, vaan ne syödään kotona. Ei osoitella ihmisiä sormella. Kylässä syödään sain 1-2 pikkuleipiä, ei koko pakettia. Jne. Aika hyvin on mennyt. Ennakoikaa tuleva tilanne.
Nappasen käsilaukusta jesariteippirullan ja sidon lapsen penkkiin. Suun päälle vielä pala teippiä hiljentää rääkyvän kakaran.
Vanhempi