Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako etätöissä juoda alkoholia?

Vierailija
12.12.2020 |

Perusteluja.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juon pari lasillista viiniä päivän aikana niin se ei mun työtehoon vaikuta mitenkään. Voi olla, että työskentely sujuu jopa paremmin.. En ymmärrä miksi tämä on niin paheksuttavaa. Euroopassa ihan normaalia juoda lounaalla lasillinen tai kaksi ja mennä TYÖPAIKALLE tekemään töitä.

Ap

Vierailija
22/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos juon pari lasillista viiniä päivän aikana niin se ei mun työtehoon vaikuta mitenkään. Voi olla, että työskentely sujuu jopa paremmin.. En ymmärrä miksi tämä on niin paheksuttavaa. Euroopassa ihan normaalia juoda lounaalla lasillinen tai kaksi ja mennä TYÖPAIKALLE tekemään töitä.

Ap

Näin on. Tuttu opettajaporukka oli Tanskassa tutustumassa sikäläiseen koulumaailmaan. Koulun vastapäätä oli krouvi. Opettajat kävivät siellä kuulemma lähes päivittäin olusilla ruuan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko että bisnesluokassa työmatkalla matkustavat kieltäytyvät hintaan kuuluvista viineistä?

Vierailija
24/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko että bisnesluokassa työmatkalla matkustavat kieltäytyvät hintaan kuuluvista viineistä?

Tottakai kieltäytyvät, kun kyseessä on työaika.

Vierailija
25/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten se nyt menikään, humalassa töihin meno on peruste hoitoonohjaukseen ja töissä juominen on peruste irtisanomiselle.

Vierailija
26/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näin on. Tuttu opettajaporukka oli Tanskassa tutustumassa sikäläiseen koulumaailmaan. Koulun vastapäätä oli krouvi. Opettajat kävivät siellä kuulemma lähes päivittäin olusilla ruuan päälle.

Saksassa autotehtaan ruokalassa on kaljahanat tiskin päässä. Nämä on niin kulttuurisidonnaisia juttuja.

Vierailija
27/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIten se nyt menikään, humalassa töihin meno on peruste hoitoonohjaukseen ja töissä juominen on peruste irtisanomiselle.

Etätöissä en varsinaisesti MENE töihin, enkä ole kahden viinilasin jälkeen humalassa.

Vierailija
28/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa juoda. Luulen, että aikuinen ihminen ymmärtää sen verran, että pystyy yhdestä tai kahdesta oluesta (tms.) huolimatta työnsä hoitamaan.

Vierailija
29/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa juoda. Luulen, että aikuinen ihminen ymmärtää sen verran, että pystyy yhdestä tai kahdesta oluesta (tms.) huolimatta työnsä hoitamaan.

Töissä nollatoleranssi.

Vierailija
30/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä nollatoleranssi.

Kenellä on, kenellä ei.

Vierailija
31/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole edes miettinyt et saako vai ei. Näin etätöissä ollessani valmistan itselleni kunnon lounaan ja nautin sen kanssa lasin tai kaksi viiniä. Ei vaikuta työntekoon ainakaan haitallisesti.

Joskus saatan iltapäiväkahvin tilalle ottaa vielä yhden lasin.

Vierailija
32/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidän etäpäivää perjantaina, iltapäivästä saatan napsaista tujakan rommihunajaisen totin.

Vierailija
33/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Voihan sitä juoda sen jälkeen kun on päivän työt tehnyt, jos haluaa.

Vierailija
34/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ainakaan työtäni voisi tehdä edes yhden-kahden viinilasin jälkeen. Vaikuttaisi niin paljon tarkkaavaisuuteen, puheeseen jne. Teen sen ihan suosiolla vasta työpäivän päätyttyä. En siis sinäänsä paheksu niitä jotka voivat silloin tällöin läppärin ääressä jotain nauttia (vaikka viikonloppuisin tai iltaisin jotain raporttia tarkastaessa/seminaaritallennetta katsoessa tms.) mutta todellakaan päivittäinen juominen etenkään useamman annoksen verran ei ole ok. Oli töissä tai ei.

Vierailija
35/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Voihan sitä juoda sen jälkeen kun on päivän työt tehnyt, jos haluaa.

Miksi ylipäätään pitää elämästä nauttia? Voihan sitä syödä kylmää kaurapuuroa ja juoda vettä. Aika ankea tapa elää se vain olisi. Minä ainakin mielummin syön hyvin ja joskus siihen kuuluu lasi viiniä samalla.

Vierailija
36/36 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäröit, kannattaa kysyä esimieheltäsi, hänvarmasti kertoo että onko ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi