Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen vaihtaa koko nimensä?

Vierailija
12.12.2020 |

Etu- ja sukunimen?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jottei joku vainoaja löytäisi häntä

Vierailija
2/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi vaihtoi koulukiusaamistraumojen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittelee rikostuomioitaan?

Vierailija
4/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No edelleen moni nainen ottaa miehen sukunimen avioituessaan, mutta ei kylläkään vaihda etunimeään kuin erittäin harvoin.

Koko nimen vaihtamisen ymmärrä, jos ihminen tarvitsee pakottavasti syystä erityistä suojelua, jos hän on joutunut vakavan vainoamisen ja uhkailun kohteeksi esimerkiksi. 

Vierailija
5/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kaamean avioliiton jälkeen "uuden alun". Etunimeä en vaihtanut kokonaan vaan vähän muokkasin.

Vierailija
6/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ylläolevat syyt oikein hyvin. Kuitenkin huvikseen nimen vaihto kuulostaa itsestäni oudolta. Nimi on niin iso osa persoonaa - en oikein välitä omasta nimestäni, mutta en osaisi ikinä identifioitua minkään muun nimiseksi. Pää kääntyy millisekunnissa kun kuulen jonkun äidin huutavan samannimistä lastaan kaupassa, esittäidyn sanomalla "minä OLEN KukkaMaariaMarjaana" enkä "minun nimeni on KukkaMaariaMarjaana".

Tunnen muutamia ihmisiä jotka näin ovat tehneet, vaan koska uusi nimi on nätimpi. Näin 10v jälkeen on jo tottunut, mutta kyllä aikaa meni

Vierailija
7/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa valita itse omat nimensä koska ei koe annettuja nimiä omikseen. Ei siihen sen kummempaa syytä tarvita.

Minusta on vallan hienoa ettei tarvitse tyytyä vanhempien päättämiin nimiin jos mieluummin haluaisi kutsua itseään kauniimmalla nimellä.

En ymmärrä miksi ap edes kysyt moista asiaa - etkö osannut ajatella ihan itse?

Vierailija
8/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ylläolevat syyt oikein hyvin. Kuitenkin huvikseen nimen vaihto kuulostaa itsestäni oudolta. Nimi on niin iso osa persoonaa - en oikein välitä omasta nimestäni, mutta en osaisi ikinä identifioitua minkään muun nimiseksi. Pää kääntyy millisekunnissa kun kuulen jonkun äidin huutavan samannimistä lastaan kaupassa, esittäidyn sanomalla "minä OLEN KukkaMaariaMarjaana" enkä "minun nimeni on KukkaMaariaMarjaana".

Tunnen muutamia ihmisiä jotka näin ovat tehneet, vaan koska uusi nimi on nätimpi. Näin 10v jälkeen on jo tottunut, mutta kyllä aikaa meni

No mutta koska meidän kukkahattutäti ei ymmärrä niin eihän kukaan voi sitten niin tehdä. Vaihdetaanpa kaikki nimemme takaisin. Ja mistä sinä tiedät todellisen syyn?

Vierailija
9/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin samasta syystä.Tiedot ovat sen lisäksi vielä luovutuskiellossakin joka paikassa eikä someprofiileja ole.

Vierailija
10/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, että joku nimeää lapsensa tässä maassa Urpoksi ja Yrjöksi. Kyllä minäkin haluaisin vaihtaa nimeni.

Vierailija
11/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin samasta syystä.Tiedot ovat sen lisäksi vielä luovutuskiellossakin joka paikassa eikä someprofiileja ole.

Syy siis koulukiusaamistraumat

Vierailija
12/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla lennokkaat ideat tyypillisiä, mutta miksi "vanhemmat" henkilöt. Uusi teini-ikä, julkisuus vai uusi alku?

Vierailija
13/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta koska meidän kukkahattutäti ei ymmärrä niin eihän kukaan voi sitten niin tehdä. Vaihdetaanpa kaikki nimemme takaisin. Ja mistä sinä tiedät todellisen syyn?

Sanoinko näin? Kuten jo toisessa virkkeessäni ilmaisin: "Vaihto kuulostaa I T S E S T Ä N I" oudolta." Kaikki nimeänsä vaihtaneet ovat sen verran läheisiä, että olisivat kertoneet/tietäisin jos taustalla olisi jokin muukin syy

Vierailija
14/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla lennokkaat ideat tyypillisiä, mutta miksi "vanhemmat" henkilöt. Uusi teini-ikä, julkisuus vai uusi alku?

Uusi alku. Lapset muutti kotoa pois, vaihdoin paikkakuntaa, ammattia ja koska en ole missään tekemisissä sukulaisteni kanssa, koin vapauttavaksi aloittaa uudella nimellä uudessa paikassa.

Vierailija
15/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhensin 15-vuotiaana etunimeni yhdeksästä kirjaimesta neljään kirjaimeen. Sama alkukirjain ja kaksi viimeistä kirjainta kuitenkin. Tein tämän koska mielestäni etunimeni oli liian pitkä.

Sukunimeni vaihtui 3v. myöhemmin kun menin naimisiin 18-vuotiaana. Otin mieheni sukunimen koska en pitänyt vanhastani, jota kukaan ei koskaan osannut kirjoittaa ja joka oli yli 10 kirjainta pitkä. Olin myös tietääkseni ainoa maailmassa, jolla oli tuo sukunimi, joka oli minusta aika epämukavaa.

Eli syy miksi vaihdoin oman nimeni oli käytännöllisyys.

Vierailija
16/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän parikin jotka vaihtoivat.

Eivät pitäneet niistä nimistä, jotka vanhemmat olivat heille valinneet.

Ei mitään turvakielto, tms juttuja.

Vierailija
17/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko näin? Kuten jo toisessa virkkeessäni ilmaisin: "Vaihto kuulostaa I T S E S T Ä N I" oudolta." Kaikki nimeänsä vaihtaneet ovat sen verran läheisiä, että olisivat kertoneet/tietäisin jos taustalla olisi jokin muukin syy

Minkä takia sinun tarvitsee ihmetellä asioita, jotka eivät koske sinua? Et voi koskaan tietää sitä varmasti. Et ole mikään Jumala. Kuulostat siltä, että sinulle en ainakaan kertoisi oikeaa syytä.

- Nimensä vaihtanut

Vierailija
18/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat käyttöön ns. taitelijanimen kuten Antti Hulkosta tuli Andy McCoy tai Riitta Loivasta tuli Minna Äkkijyrkkä ja myöhemmin Liina Lång.

Vierailija
19/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sinun tarvitsee ihmetellä asioita, jotka eivät koske sinua? Et voi koskaan tietää sitä varmasti. Et ole mikään Jumala. Kuulostat siltä, että sinulle en ainakaan kertoisi oikeaa syytä.

- Nimensä vaihtanut

Saahan sitä nyt ihmetellä, onhan se harvinaista. Ei se sitä tarkoita, että siinä olisi jotain tuomittavaa

Vierailija
20/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin molemmat, siinä kohtaa kun menin naimisiin otin miehen sukunimen mutta samalla kertaa vaihdon myös etunimenikin koska se oli "tätinimi"  (tyyliin Irma tai Ritva) Ei koskaan tuntunut omalta tai tähän aikaan nuorelle ihmiselle sopivalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan