Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulua suositellaan vietettävän vain saman talouden asukkaiden kanssa

Vierailija
12.12.2020 |

Näin ollen enkö saa yksineläjänä tavata edes vanhempia? Aika kurjaa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo voi koskea yksineläviä? Aika törkeää ja kohtuutonta mielestäni edes suositella että yksinelävä viettää joulunkin yksin.

Vierailija
42/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän nämä neuvot ja suositukset. Jotain tarttis tehdä että terveydenhuollon kapasiteetti riittäisi.

Samalla kuitenkin ketuttaa aika lailla. Että vanhusten pitäis viettää joulunsa yksin ja lasten harrastukset on kaikki jäähyllä, samoin kuin kavereiden kesken kyläilyt, mutta silti osa kansasta kulkee baareissa ihan niin kuin mitään pandemiaa ei olisikaan.

Tuo juuri harmittaa. Että baareja ei saada kiinni ja kuntosaleja ym.

Valmiuslaki pitäisi ottaa käyttöön.

Suurin osa tartunnosta on peräisin perhepiiristä eikä baareista tai kuntosaleilta. Toki ymmärrän, että jokainen haluaa sulkea ne palvelut, joita ei itse käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat tavat ketä vain. Ikävempi on kuolla yksin kurjuuteen ja masennukseen.

Ja jos nyt tänä jouluna koronan saat ja siihe kuolet niin ei tarvitse enää myöhemmin masennella.

Tuskinpa. Korona kävi jo keväällä, silti porskuttelen.

Vierailija
44/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapseni kanssa menossa vanhempieni luo. Nähdään myös veljeni perhettä, joka asuu ihan naapurissa ja vietämme joulua yhdessä. Nyt ennen tätä yhteistä joulunviettoa olemme kaikki omaehtoisessa karanteenissa. Mikä on suht helppoa, kun minä ja veljen vaimo olemme äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla, veli yrittäjä ja tavallaan etätöissä ja vanhemmat etätöissä myös.

En siis koe tässä yhteisessä joulunvietossa mitään väärää. Varsinkaan, kun olemme huolehtineet mahdollisimman hyvin muiden kontaktien välttelystä ja suunnitellee tätä joulunviettoa.

Vierailija
45/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän nämä neuvot ja suositukset. Jotain tarttis tehdä että terveydenhuollon kapasiteetti riittäisi.

Samalla kuitenkin ketuttaa aika lailla. Että vanhusten pitäis viettää joulunsa yksin ja lasten harrastukset on kaikki jäähyllä, samoin kuin kavereiden kesken kyläilyt, mutta silti osa kansasta kulkee baareissa ihan niin kuin mitään pandemiaa ei olisikaan.

Suurin osa tartunnosta on peräisin perhepiiristä eikä baareista tai kuntosaleilta. Toki ymmärrän, että jokainen haluaa sulkea ne palvelut, joita ei itse käytä.

Siis jostainhan ne tartunnat perhepiiriinkin tulee, jostain ulkopuolelta.

Vierailija
46/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuulliset firmathan alkoi noudattaa suosituksia heti alusta alkaen. Tämä kertoo aika paljon firmojen arvomaailmasta, jos katsoo, millaiset paikat haluavat väen vängällä jatkaa ihan normaaliin tyyliin. Kun se bisnes on kaikkein tärkeintä, raha edellä, eikä mistään muusta väliä. Ei myöskään ymmärretä, että mitä paremmin olisi alunperinkin noudatettu rajoituksia, sitä pikemmin olisi ehkä päästy taas ns. normaaliin. Lisäksi moni pulju tuntuu olevan oikein halukas keksimään kaikkia syitä, miksi pulju ei voisi muuttaa toimintaansa kontakteja välttäväksi. Sen sijaan mitään uusia bisnesideoita ei monikaan tunnu keksivän, ja se ei ole hyvää yrittäjyyttä. Keväällä muutamat ravintolat selvisivät voittajina, kun keksivät uusia ideoita mm. ruoan ulosmyynnin suhteen. Sen sijaan suurin osa ravintoloista käytti kaiken ajan marisemiseen, että miten väärin ravintoloiden sulkeminen on ja miten firmat menee konkurssiin.

Vierailija
47/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä menossa äitini luokse jouluksi. Olen ollut etätöissä ja nyt vapaaehtoisesti eristyksissä pari-kolme viikkoa, ainoastaan ruokakaupassa olen käynyt n. kerran viikossa enkä silloinkaan ruuhka-aikaan.

Äitini asuu paikkakunnalla jossa koronaa ei edes ole (enkä itsekään ole Uudeltamaalta) ja hän on alle viisikymppinen.

Vierailija
48/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että lapset saavat koronan koulusta ja tartuttavat vanhempansa. Ei minulle ainakaan äkkiseltään tule mieleen, missä olisin ventovieraan aikuisen kanssa ollut kovin pitkään lähietäisyydellä.

Vierailija
49/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen äitiä noin viikottain ja menen sinne pariksi päiväksi jouluna. Jos oikein sädekehää kiillottaisin, en toki tapaisi yhtään ketään koskaan sisätiloissa, se on varmasti se tiukoin tulkinta suosituksista. Minusta yksineläjäkin voi valita pari ihmistä, joita tapaa, vaikka eivät yhdessä asu. Näen itse äitiä, seurustelukumppania ja yhtä kaveria sitten ulkona. 

Vierailija
50/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että lapset saavat koronan koulusta ja tartuttavat vanhempansa. Ei minulle ainakaan äkkiseltään tule mieleen, missä olisin ventovieraan aikuisen kanssa ollut kovin pitkään lähietäisyydellä.

Voi olla mahdollista. Mutta voi myös olla, että tartunnan alkuperäinen lähde on ollut jossain ihan muualla, kaupassa, bussissa, lähikioskilla, kahvilassa jne. Käsittääkseni aika moni tartunnan lähde jää epäselväksi tai ei ainakaan voi olla täyttä varmuutta, mistä tartunta alunperin on.

Vierailija
51/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/krista-kiuru-suomen-koronatartunnois...

– Toivon ja vetoan hyvät kansalaiset siihen, että ei lähdettäisi liikkeelle, ellei ole pakko. Mitä enemmän tartuntoja tulee, sitä vaikeampi taakka sosiaali- ja terveyshuollossa on onnistua kaikki hoitoa tarvitsevat hoitamaan. Silloin aletaan olla siellä kantokyvyn äärirajoilla, jos meidän tartuntojen määrä kehittyy tässä kaavassa, mikä meillä on. Valitettavasti vielä ei ole näkynyt käännettä positiiviseen, Kiuru sanoo

Vierailija
52/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko laittaa lähteet näille väitteille? Kuka suosittelee nyt?

Vierailija
53/53 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen äitiä noin viikottain ja menen sinne pariksi päiväksi jouluna. Jos oikein sädekehää kiillottaisin, en toki tapaisi yhtään ketään koskaan sisätiloissa, se on varmasti se tiukoin tulkinta suosituksista. Minusta yksineläjäkin voi valita pari ihmistä, joita tapaa, vaikka eivät yhdessä asu. Näen itse äitiä, seurustelukumppania ja yhtä kaveria sitten ulkona. 

Jossain tiukkojen rajoitusten maassa, olikohan Ranskassa, sallitaan yksin asuville juuri tuollaisia 2-3 hengen kontakteja. Sinun tapauksessasi tartuntariski on joka tapauksessa merkittävästi pienempi kuin lapsiperheessä, missä kumpikin vanhemmista käy töissä ja lapsia on useassa eri koulussa ja päiväkodissa.