Joulua suositellaan vietettävän vain saman talouden asukkaiden kanssa
Näin ollen enkö saa yksineläjänä tavata edes vanhempia? Aika kurjaa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun riskiryhmään ja muualla asuva tyttäreni tulee joulupäivänä syömään.
No tuohan on ok, jos vaan altistatte itsenne. Jokainen saa itsensä altistaa, eikä siitä tarvitse kantaa huonoa omaa tuntoa,
Olen eri mieltä.
Itsensä turhaan altistanut saattaa viedä turhaan sairaalapaikan.
Vierailija kirjoitti:
Miten vaikeaa yksinelävien on olla joulun töissä? Oikeasti? Joulu on lasten juhla, joten olen aina ihmetellyt miksi sinkut ja lapsettomat haluavat juhlia sitä itsekkäästi lasten ja lapsiperheiden kustannuksella?
Vaikea olla töissä, jos paikka on kiinni.
Ihan oman mielen mukaan.Suosituksia ovat.Meillä ainakin tavataan perhettä ja sukua. Että näin.
Ymmärrän nämä neuvot ja suositukset. Jotain tarttis tehdä että terveydenhuollon kapasiteetti riittäisi.
Samalla kuitenkin ketuttaa aika lailla. Että vanhusten pitäis viettää joulunsa yksin ja lasten harrastukset on kaikki jäähyllä, samoin kuin kavereiden kesken kyläilyt, mutta silti osa kansasta kulkee baareissa ihan niin kuin mitään pandemiaa ei olisikaan.
Meidän joulunviettoporukka koostuu eri talouksien ihmisistä. Aion pitää ennen lähtöä 4-5 vuorokauden eristäytymisen. Pääsen paikan päälle yksityisellä autokyydillä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vaikeaa yksinelävien on olla joulun töissä? Oikeasti? Joulu on lasten juhla, joten olen aina ihmetellyt miksi sinkut ja lapsettomat haluavat juhlia sitä itsekkäästi lasten ja lapsiperheiden kustannuksella?
Ei siellä töissä noin vaan olla jouluna.Esimies sen päättää kuka on ja kuka ei. Meillä ei ole mitään sinkut tai perheelliset etusijalla meininkiä.
Kun aikoinaan tein vuorotöitä, saimme vaihtaa vuoroja keskenämme. Minä lapsettomana sinkkuna tein kaikki joulunpyhät tuplavuoroa tuplapalkalla. Pakko ei kuitenkaan olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Miten vaikeaa yksinelävien on olla joulun töissä? Oikeasti? Joulu on lasten juhla, joten olen aina ihmetellyt miksi sinkut ja lapsettomat haluavat juhlia sitä itsekkäästi lasten ja lapsiperheiden kustannuksella?[/quote
====
Olen opettaja, ja sinkku. Kouluissa opettajilla on joululoma. Opettajien loma ei ole niin pitkä kuin oppilaiden, mutta joulun pyhät on vapaat. Joissain töissä loma-aikoja ei itse voi valita.
Huoleton kirjoitti:
Minua ihmetyttää oma, lähes 80-vuotias äitini. Vouhottaa minulle maskinkäytöstä, mutta turvaväleistä se ei ymmärrä mitään. Tapaa ystäviään ja kun minä käyn siellä, pitää jatkuvasti muistuttaa, että pysyisi kaempana.
On järjestämässä syntymäpäiviään ja joulua kuin koronaa ei olisikaan. Ihan kuin korona tarttuisi vain ventovieraista. Tosin niin tuntuu ajattelevan moni muukin "vastuullinen".
Koeta selittää äidilles niinkuin asiat on. Meistä muista on ihan helvetin tylsää jatkaa tätä sirkusta vaan siksi, että pitää suojella äitis kaltaisia tolloja. Tai laita holhoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on Jeesuksen syntymäjuhla, joten sitä viettää aika monta kristittyä, jotka eivät ole joulupukkia odottavia lapsia.
Toimistot ovat kiinni jouluna ja aika moni kauppakin, joten menenkö vaikkapa kertaluontoisesti töihin poliisiksi jouluna, että perheelliset poliisit pääsevät kotiin?
Ei mitään harmia olla yksin t. introvertti
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä töissä noin vaan olla jouluna.Esimies sen päättää kuka on ja kuka ei. Meillä ei ole mitään sinkut tai perheelliset etusijalla meininkiä.
Kun aikoinaan tein vuorotöitä, saimme vaihtaa vuoroja keskenämme. Minä lapsettomana sinkkuna tein kaikki joulunpyhät tuplavuoroa tuplapalkalla. Pakko ei kuitenkaan olisi ollut.
No meilläpä ei noin vaan vaihdeta ja nekin vaihdot päättää lopulta pomo eikä työntekijät keskenään. Onko niin vaikea tajuta että kaikki työpaikat ei toimi samalla tavalla.
Oispa korona nii menis oikeen mieluusti käymään tänä jouluna anoppilassa vähän kylässä ku idiootit kutsuivat jo :D Vois olla siinä yks ylipainonen vanha keuhkoahtauma äijä pulassa, mitäs meni kutsumaan kylään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oman mielen mukaan.Suosituksia ovat.Meillä ainakin tavataan perhettä ja sukua. Että näin.
Ei sulla kyllä ole tässä asiassa mitään omaa mieltä. Samat säännöt koskee sua ja läheisiäs. Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Minua ihmetyttää oma, lähes 80-vuotias äitini. Vouhottaa minulle maskinkäytöstä, mutta turvaväleistä se ei ymmärrä mitään. Tapaa ystäviään ja kun minä käyn siellä, pitää jatkuvasti muistuttaa, että pysyisi kaempana.
On järjestämässä syntymäpäiviään ja joulua kuin koronaa ei olisikaan. Ihan kuin korona tarttuisi vain ventovieraista. Tosin niin tuntuu ajattelevan moni muukin "vastuullinen".
Koeta selittää äidilles niinkuin asiat on. Meistä muista on ihan helvetin tylsää jatkaa tätä sirkusta vaan siksi, että pitää suojella äitis kaltaisia tolloja. Tai laita holhoukseen.
Ei se mitään usko. Eihän se edes ymmärrä, mitä eroa on altistumisella ja tartunnalla. Sikäli ihan tavallinen suomalainen. Kuitenkin niin täyspäinen, ettei sitä holhoukseen saa. Tai sitten puolet suomalaisista pitäisi laittaa holhoukseen.
Perheemme aikoo viettää jouluaaton isovanhempien eli minun vanhempieni kanssa. Joulun vietto mieheni vanhempien kanssa on vielä auki, koska mieheni vanhemmat eivät vielä ole päättäneet miten he jouluna toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on Jeesuksen syntymäjuhla, joten sitä viettää aika monta kristittyä, jotka eivät ole joulupukkia odottavia lapsia.
Toimistot ovat kiinni jouluna ja aika moni kauppakin, joten menenkö vaikkapa kertaluontoisesti töihin poliisiksi jouluna, että perheelliset poliisit pääsevät kotiin?
Jeesus ei syntynyt jouluna vaan joulu on pakanallinen juhla jolle on jälkeenpäin liimattu kristillinen merkitys. Se 14-16 kuukautta (Elisabeth on kuunella kun Maria tulee raskaaksi ja ihmisen raskaus kestää 8-10 kuukautta) jonka Luukas antaa Raamatussa synnytyksen ajakohdaksi osuu Abian pappisvuoron päättymisestä laskettuna syksyyn.
Eikö se kokoontumis rajoitus ole 10henkilöä? Kai sitä silloin voi nähdä omaa perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän nämä neuvot ja suositukset. Jotain tarttis tehdä että terveydenhuollon kapasiteetti riittäisi.
Samalla kuitenkin ketuttaa aika lailla. Että vanhusten pitäis viettää joulunsa yksin ja lasten harrastukset on kaikki jäähyllä, samoin kuin kavereiden kesken kyläilyt, mutta silti osa kansasta kulkee baareissa ihan niin kuin mitään pandemiaa ei olisikaan.
Tuo juuri harmittaa. Että baareja ei saada kiinni ja kuntosaleja ym.
Valmiuslaki pitäisi ottaa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meilläpä ei noin vaan vaihdeta ja nekin vaihdot päättää lopulta pomo eikä työntekijät keskenään. Onko niin vaikea tajuta että kaikki työpaikat ei toimi samalla tavalla.
Minun pomolleni se aikoinaan sopi ja niin annoin alaistenikin tehdä. Valinnanvapaus motivoi työntekijöitä.
Puhumattakaan siitä, että suurin osa työpaikoista (toimistot, virastot, pankit jne) on kiinni kolme päivää. Jos siis saa kolme palkallista vapaapäivää, miksi menisi töihin???