Joulua suositellaan vietettävän vain saman talouden asukkaiden kanssa
Näin ollen enkö saa yksineläjänä tavata edes vanhempia? Aika kurjaa.
Kommentit (53)
Saat tavat ketä vain. Ikävempi on kuolla yksin kurjuuteen ja masennukseen.
Miten vaikeaa yksinelävien on olla joulun töissä? Oikeasti? Joulu on lasten juhla, joten olen aina ihmetellyt miksi sinkut ja lapsettomat haluavat juhlia sitä itsekkäästi lasten ja lapsiperheiden kustannuksella?
Miksi ihmeessä, kun muutenkin porukka hilluu miten huvittaa?
Tapaninpäivän kävelylenkki naamioin ja turvavälein
Vierailija kirjoitti:
Saat tavat ketä vain. Ikävempi on kuolla yksin kurjuuteen ja masennukseen.
Ja jos nyt tänä jouluna koronan saat ja siihe kuolet niin ei tarvitse enää myöhemmin masennella.
Meillä on vanhemmat sanoneet että kylään saa tulla eikä mitään maskia tarvitse naamaan laittaa.Eiköhän se ole heidän päätöksensä. Vaikea sitä on ruokapöydässä turvavälejä pitää kun ei ole mitään monen metrin pöytää ja isoa salia vaan normaali tupapöytä.
Jos vanhempani olisi vielä elossa, ihan varmasti vietettäisiin joulu yhdessä eikä yksin omissa kodeissamme.
Sen sijaan kaksi aiemmin saamaani joulunviettokutsua muihin perheisiin on nyt peruttu ja näyttää siltä, että olen yksin kotona.
Ujojen suomalaisten orastava sosiaalisuus kokee karvaan tappion näinä aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Miten vaikeaa yksinelävien on olla joulun töissä? Oikeasti? Joulu on lasten juhla, joten olen aina ihmetellyt miksi sinkut ja lapsettomat haluavat juhlia sitä itsekkäästi lasten ja lapsiperheiden kustannuksella?
Ei siellä töissä noin vaan olla jouluna.Esimies sen päättää kuka on ja kuka ei. Meillä ei ole mitään sinkut tai perheelliset etusijalla meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Joulu ei ole lasten juhla. Ja kaikki eivät voi olla jouluna töissä.
Minä kuulun riskiryhmään ja muualla asuva tyttäreni tulee joulupäivänä syömään.
Menen juuri koronaan sairastanuneen ja siitä toipuneen luo, kaksi 1 hlön taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Menen juuri koronaan sairastanuneen ja siitä toipuneen luo, kaksi 1 hlön taloutta.
Siis sairastaneen.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun riskiryhmään ja muualla asuva tyttäreni tulee joulupäivänä syömään.
No tuohan on ok, jos vaan altistatte itsenne. Jokainen saa itsensä altistaa, eikä siitä tarvitse kantaa huonoa omaa tuntoa,
Olen yksineläjä ja menen vanhempien luokse aatoksi. Asumme samalla paikkakunnalla ja tapaamme muutenkin usein, joten riski on hyvin vähäinen. Jos välimatkaa olisi enemmän emmekä olisi jatkuvasti tekemisissä, en tietenkään menisi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vanhemmat sanoneet että kylään saa tulla eikä mitään maskia tarvitse naamaan laittaa.Eiköhän se ole heidän päätöksensä. Vaikea sitä on ruokapöydässä turvavälejä pitää kun ei ole mitään monen metrin pöytää ja isoa salia vaan normaali tupapöytä.
Ei turvavälit edes auta sisällä.
Minua ihmetyttää oma, lähes 80-vuotias äitini. Vouhottaa minulle maskinkäytöstä, mutta turvaväleistä se ei ymmärrä mitään. Tapaa ystäviään ja kun minä käyn siellä, pitää jatkuvasti muistuttaa, että pysyisi kaempana.
On järjestämässä syntymäpäiviään ja joulua kuin koronaa ei olisikaan. Ihan kuin korona tarttuisi vain ventovieraista. Tosin niin tuntuu ajattelevan moni muukin "vastuullinen".
Vähän tuntuu siltä että perheelliset ei tajua yksineläjien tunnetta jouluna tai sitä jos vanhempi/vanhemmat haluavat sen yksinelävän lapsensa jouluna luokseen. Pitäisikö kummankin olla yksin jouluna kun voisi yhdessäkin olla vaikka ei saman katon alla asuisikaan.
Kukaan ei kiellä, mutta järjen käyttämien on sallittua.