Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainainen pelko ruokamyrkytyksestä!!

Vierailija
02.05.2014 |

En voi rauhassa syödä pikaruokaa tai tilata kebabbia/pitsaa kun kokoajan ruokailun aikana ja kauan sen jälkeen pelkään saavani myrkytyksen..

Onko mahdollista ottaa johonkin yhteyttä että kotikaupunkini pitseriat käytäisiin terveystarkastajan kanssa läpi? Jos helsingissä yms isoissa kaupungeissa tehdään näin niin miksei täälläkin voisi :(

Saako usein tommosista paikoista myrkytyksiä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut ruokamyrkytystä kotimaassa pitseriasta/kebulasta. Kerran sain kotimaassa noutopöydästä (salaatista?) ja toisen kerran Turkissa...

Vierailija
2/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis sitten just salaatit suurempi vaara saada? Kebun mukanahan tulee usein salaattia..

Jos on pizzeria niin mistä sieltä se luultavammin tarttuu siihen ruokaan se pöpö? Jostain uunista vai mistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luota mihinkään ravintola- tai grilliruokiin. En syö myöskään kylässä käydessä. Ihmiset ovat niin järkyn epähygieenisiä!

Vierailija
4/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kotona, hoida pakkomielteesi kuntoon ja sitten nauti elämästä, jopa ruokien kera.

Vierailija
5/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samaa, mutta sitten olin itse eräässä pikaruokalassa töissä, jolloin huomasin, että suurinosa tuotteista tulee valmiina suoraan kylmästä pannuun. Ei tämä tietenkään myrkytysriskiä poista, mutta ehkä tuo tasaisuutta eri pikaruokaloiden riskien välille. Ja mikäli säilytyksestä huolehditaan oikein, niin riskit jää lähinnä tuottajien harteille.

Olethan kuullut Oivahymy -sivustosta? Sieltä pääsee lukemaan terveystarkastajien lausuntoja eri ruokapaikoista!

Vierailija
6/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan huono käsihygienia on yksi syy ja tietysti liian lämpimät säilytysolot/kylmäketjun katkeaminen. Salaatin kohdalla huono peseminen.

Miksi pelkäät niin kovasti ruokamyrkytystä? Oletko saanut sen usein? Vai onko vastutuskykysi alentunut? Ikävä vaivahan se on, mutta harvoin vakava.

Vierailija
7/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on melko turvallista syödä ravintoloissa. En usko, että pöpöt tarttuu ainakaan uuneista, koska pöpöt eivät kestä korkeita lämpötiloja. Kana/kananmunatuotteista on mahdollisuus saada salmonella tai esim porkkanaraasteesta yersinia, mutta kotimaiset tartunnat eivät ole yleisiä..

Jos ravintoloiden ruuat pelottaa, kannattaa tehdä ruuat itse

Vierailija
8/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:28"]

Varmaan huono käsihygienia on yksi syy ja tietysti liian lämpimät säilytysolot/kylmäketjun katkeaminen. Salaatin kohdalla huono peseminen.

Miksi pelkäät niin kovasti ruokamyrkytystä? Oletko saanut sen usein? Vai onko vastutuskykysi alentunut? Ikävä vaivahan se on, mutta harvoin vakava.

[/quote]

Ei vaan minulla on erittäin vakava ja paha oksennusfobia :(

Vierailija
9/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OI TOSI HYVÄ toi oivahymy sivusto, samantien tuli liuta kaupungin paikkoja :)

Vierailija
10/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:28"]

[/quote]

Ei vaan minulla on erittäin vakava ja paha oksennusfobia :(

[/quote]

Jos yhtään lohduttaa, niin minulla on aina tavara tullut vain toisesta päästä ulos... ;)

Vierailija
11/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut 3x elämässäni ruokamyrkytyksen ja aina Helsingissä:)

En koskaan Egyptissä, en Euroopassa, en Aasiassa enkä missään muuallakaan n 60 tekemäni matkan aikana.

Jotkut saa sen  herkästi ja toiset ei millään. Ihan huonoa tuuria vaan. Tietty maalaisjärjen käyttö perushygieniassa on a ja o mutta ei meillä ole koskaan syöty maitohappobakteereja matkan takia ja usein käsidesikin unohtuu reppuun... Vedellä kyllä pestään kädet useasti. Salaatteja pesaistaan kun muistetaan, marjat käytetään aina sellaisenaan jne.

Vierailija
12/12 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut ruokamyrkytystä ravintolasta tai muusta kaupallisesta toimijasta. Kerran sain seurakunnan retkeltä, ja niin sai moni muukin, mutta en oksentanut, vaan ripulihan siitä tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi