Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa mitään, mutta olen juuri liian älykäs että tajuan sen oikein riipaisevasti.

Vierailija
12.12.2020 |

Miksei minulle suotu hiukan vähemmän älykkyyttä, että en huomaisi omaa tyhmyyttäni? Viilettäisin vaan alennusmyynneissä, tekisin ruokaa ja katsoisin Netflixiä, nukkumaan ja aamulla sama alusta. Sen sijaan yritän tehdä koko ajan jotain ja samalla tuskailen kun en saa elämässäni mitään aikaan, työ- tai opiskelumaailmassa tai edes parisuhteissa. En koe mitään ulkopuolista käskyttäjää jonka takia pitäisi "saada aikaan", vaan se halu on (ikävä kyllä) minusta itsestäni lähtevää. Sen takia "ikävä kyllä", että olisi paljon helpompi elää ilman mitään kehittymishalua. On paljon asioita mitkä kiinnostaa, mutta heti kun jonkun pariin lähtee niin ei pääse alkua pidemmälle, jos se on jotain sämpylän paistamista monimutkaisempaa. Kiinnostus ei siltikään sammu, ja se on paha juttu se koska sitten se masentaa ettei osaa siitä huolimatta että itsessä palaa se innostuksen liekki. Ja kun sen voi laukaista ihan mikä vaan että päivä menee pilalle. Esim. tänään Ilta-Sanomissa oli hehkutusartikkeli Netflixin uudesta shakkisarjasta ja minulle tuli heti mieleen vanha "harrastukseni". Kokeilin pitkästä aikaa pelata computer-vastustajaa vastaan ja tulin taas huomanneeksi että enhän minä osaa hioa mitään strategioita, usean kierroksen jälkeenkin vispaan nappuloita edelleen vain liikuttaakseni niitä edes johonkin, kun tarkoitus olisi rakentaa joku puolustus/hyökkäys -strategia. Ja tämä shakki on vain pikkujuttu, ne asiat jotka masentaa 24/7 on sitten vähän isompiakin. Miksi en osaa tyytyä elämääni tällaisena? Mitään kehittymistä ei kuitenkaan ole tulossa, sen verran monta kertaa olen yrittänyt esim. opiskella että tiedän sen jo varmaksi. Älkääkä jauhako mistään asenteesta, ei tässä ole siitä kyse.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla jotain kauhean erikoista? Tuntuu, että arvostatte itseänne liian korkealle. Tehkää jotain tai sitten ei, maailma kyllä jatkaa pyörimistään. Harva nyt on muutenkaan erityisen taitava tekemissään asioissa, kunhan puuhastelevat jotain ajankuluksi (myös työssäkäyvät).

Vierailija
42/43 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se ois ihan mukava tehdä sellaista mistä tykkää?

noh,opena on ihan kivaa onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai se ois ihan mukava tehdä sellaista mistä tykkää?

noh,opena on ihan kivaa onneksi.

Sitten pitää itse etsiä se juttu mistä tykkää. Jos ei tykkää mistään niin sitten ei ole sellaista juttua tehtävänä mistä tykkää ja joko tekee juttuja mistä ei tykkää, tai ei tee mitään. Toki joku muukin voi ehdottaa juttuja mistä voisi tykätä, mutta näihinkin voi sanoa "en tykkää".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi