Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S2-koulut ovat hätääkärsimässä

Vierailija
18.12.2024 |

Olen itse opettajaksi opiskeleva nuori nainen ja havainnut pk-seudulla tämän ilmiön. Eli siis että opettajat ja muu henkilökunta katsoo läpi sormien huonoa käytöstä ja koulumenestystä s2-painoitteisissa kouluissa. Vieraskielisille oppilaille annetaan jopa parempia arvosanoja kuin he oikeasti ansaitsisivat taitojensa perusteella.

S2-oppilaat, pojat etunenässä, harjoittavat väkivaltaa luokassa ja opettajat eivät uskalla puuttua. Ymmärrettävästi. Opettajat saavat osakseen huorittelua, jopa fyysistä väkivaltaa tai sillä uhkailua. Minuakin on muutama S2-oppilas lähtenyt työpäivän jälkeen seuraamaan.

Milloin tästä aiheesta aletaan tosissaan puhua oikeilla nimillä? Eli tunnustetaan missä vika. Vika ei ole siinä että oli korona ja sota. Vika on kurinpidossa jota ei ole. Vika on siinä että koulussa henkilökunta pelkää niin paljon sekä rasismia, jonka vuoksi ei puututa, että myöskin pelätään ihan oman terveyden ja koskemattomuuden puolesta. 

Ongelma on keskittynyt nimenomaan alueille ja kouluille joissa on paljon mu s li milapsia. 

Tässä loistava video aiheesta.

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videota en jaksa avata, mutta miksi palstapappa esiintyy nuorena naisena?

Vierailija
2/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettu rasismi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana kannattaa hallita kielioppi.

Vierailija
4/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstatrolli se jaksaa 

Vierailija
5/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään kommenteistanne ei poista ongelmaa :D se kasvaa kasvamistaan. Ap.

Kieltämättä on melkoinen ongelma esiintyä nuorena naisena, mutta sinä itse olet myös ratkaisu.

Vierailija
6/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olet opettaja, kuten väität, niin miksi et pidä sitten kuria?

Huonosti käyttäytyvät lapset rehtorin puhutteluun ja lasu joka kerta, jos luokasta ei saa poistaa. Kaikkien kokeet arvostellaan samoin perustein.

Ole itse se muutos, jonka haluat tapahtuvan.

Vierailija
7/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran olet opettaja, kuten väität, niin miksi et pidä sitten kuria?

Huonosti käyttäytyvät lapset rehtorin puhutteluun ja lasu joka kerta, jos luokasta ei saa poistaa. Kaikkien kokeet arvostellaan samoin perustein.

Ole itse se muutos, jonka haluat tapahtuvan.

Mä olen opiskelija ja siis kokemukseni on sijaishommista ja työharjoitteluista. Varsinaisen linjan kouluihin vetää rehtori ja vakkariopet. Omalta osaltani aion kyllä tulevaisuudessa vetää tiukempaa kuria! Vaikka sitten potkujen uhalla. Ap

Vierailija
8/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasokokeet voisi olla ihan asialliset kutosella. Niillä tiedoilla yläasteelle ja taas ysillä tasokokeet, joiden perusteella jatko-opintoihin.

Vierailija
9/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on apeat verhot ikkunassa.

t. vihervassu

Vierailija
10/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset sekoittaa nykyään Suomessa rasismin ja realismin toisiinsa. Jos tämä on nykyisin kouluarkea pääkaupunkiseudulla. Niin miksi siitä ei saisi puhua? 

Vierailija
11/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on S2-koulut? Sellaisia ei kai ole olemassakaan. Opettaja opiskelija voisi nyt vähän harjoittaa tarkkuutta termeissä.

Vierailija
12/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on S2-koulut? Sellaisia ei kai ole olemassakaan. Opettaja opiskelija voisi nyt vähän harjoittaa tarkkuutta termeissä.

S2 koulut on niitä, joissa on paljon S2 oppilaita. Ei tarkoita, että kaikki oppilaat ovat s2 oppilaita 

Vierailija
13/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan! Kyse on enemmän termistä jota käytetään kouluille, joissa suuri edustus s2-oppilaita. 

Tälläisiä on monta pk-seudun kouluista.

Olisipa suurin ongelmamme tämä termistö eikä itse asia! 🙏🏽 Ap

Vierailija
14/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä on melkoinen ongelma esiintyä nuorena naisena, mutta sinä itse olet myös ratkaisu.

Miksi oletat että vain vanha mies voisi olla tätä mieltä? Olet yhtä aivopesty kuin nämä monet opettajatkin. Ap 

Ensinnäkin siksi, ettet osaa kirjoittaa suomea. Toiseksi siksi, että väitteesi eivät täsmää sen kanssa, mikä yleisesti on tiedossa opettajaopinnoista.

Vierailija
15/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus vassarit. Tarttuu epäolennaisiin asioihin kuten siihen kuka ap on oletetusti. Oletetaan vaikka että ap ei omisi ope. Mitä se muuttaa itse asiasta??? Ongelma on ja pysyy, niinkauan kun siihen ei puututa eikä asiasta saa puhua.

Vierailija
16/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat että vain vanha mies voisi olla tätä mieltä? Olet yhtä aivopesty kuin nämä monet opettajatkin. Ap 

Ensinnäkin siksi, ettet osaa kirjoittaa suomea. Toiseksi siksi, että väitteesi eivät täsmää sen kanssa, mikä yleisesti on tiedossa opettajaopinnoista.

Ihan hyvää suomea minä kirjoitan. Jos teen kieliopillisia virheitä niin on minulla onneksi koko elämä aikaa opetella niiden korjaamista 😅 Ja en minä tänne jaksa aina täydellistä kielioppia kirjoittaa. 

Aika ikävä yleistys ja ennakkoluulo sinulta myös että mielipiteeni omaava vanhempi persumies ei osaisi suomea. 

Valaiseppas mikä on yleisesti tiedossa opettajaopinnoista? Ap

Vierailija
17/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkielisiä on Suomessa 4 700 000, Muun kielellisiä 800 000 ja nousee kohisten

Miksi????

Vierailija
18/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenkielisiä on Suomessa 4 700 000, Muun kielellisiä 800 000 ja nousee kohisten

Miksi????

Klasu-setä häärää taustalla...

Vierailija
19/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäakateeminen väestö aiheuttaa epäakateemisia ilmiöitä ympäristössään. Ei liity mitenkään kieleen.

Vierailija
20/146 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti joka on opettaja monenn vuoden työkokemuksella, sanoo että nykyään heidän koulussaan kukaan opettaja ei haluis enää ykkösiä itselleen omaksi luokakseen. Ykkösiä??? Eikö ne aina ennen olleet ne halutuimmat luokat..Olivat.. Äidin mukaan. Avustajat ja opettajat lähtevät nyt itkien työpäivän jälkeen kotiin. Kukaan ei halua ykkösiä koska se valtava työmäärä kouluttaa ja kasvattaa alusta asti ne kakarat aikuisiksi.