1,5 vuotta, melkein 30 työhaastattelua: nyt tärppäsi hyvä vakipaikka!
Voimia työnhakuun, helpolla eivät työpaikat nykyään irtoa.
Kommentit (43)
Tiedätkö, kun kaikki ei pääse edes siihen haastatteluvaiheeseen edes kerran vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Itse hain töitä marraskuu 2019 - helmikuu 2020. Lähetin vähän vajaa 80 hakemusta, ja kyllä, räätälöin ne ja cv:n JOKA KERTA. Aikaa meni tuhottomasti. Pääsin vain neljään haastatteluun. Jokaiseen paikkaan oli kymmeniä, yleensä satoja hakemuksia. Lopulta yksi haastattelu oli se viimeinen. Sain parin vuoden määräaikaisuuden. Odotan kauhulla mitä työnhaku on tämän loputtua, kun olen itse taas vähän vanhempi ja työtä on todennäköisesti tarjolla vielä vähemmän...
Ammattiliiton aktiivimallin vuoksi järjestämissä koulutuksissa ohjeistettiin tuohon. Alkuun kokeilin samaaå taktiikkaa, mutta hyvin nopeasti totesin, että kun työpaikan saaminen on pitkälti sattumasta kiinni, niin kannattaa hakea kaikkiin mahdollisiin paikkoihin eikä loputtomiin hioa hakemuksia. Ei voi kuitenkaan tietää etukäteen mitä työnantaja milläkin kertaa sattuu arvostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, kun kaikki ei pääse edes siihen haastatteluvaiheeseen edes kerran vuoteen.
Uskon sen. Hain kuitenkin todella monia paikkoja ja hyvin laajalta alueelta. Se helpotti asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut 9kk työttömänä. En saa edes "ei kiitos"-vastauksia mun hakemuksiin. Tosi kannustavaa.
Mutta onnea aplle :)
Kiitos onnitteluista. Ikävä kuulla, ettei työnhaku etene. Toivottavasti tilanteesi paranisi.
Vierailija kirjoitti:
Noin 9kk työttömänä (käytännössä kotiäitinä kahden pienen lapsen kanssa, joten ei kovin ahkeraa työnhakua), muutama hakemus, yksi 6vk työpätkä välissä, kolme työhaastattelua ja sitten kiva vakipaikka, jota tuskin olisin saanut jos en olisi tehnyt tuota vähän hankalaa 6vk työpätkää välissä. Pian vakipaikan saamisen jälkeen soitettiin tarjottiin töitä myös entisestä työpaikasta. Ei ollut kovin vaikeaa.
Kiva, että sinulla työnhaku on mennyt helpommin. Paljonhan tuo on kiinni siitäkin millaisia töitä hakee ja mistä.
Onnea! Ja jaksamista kaikille muille jotka vielä töitä haluaa. Oikea kombinaatio tuuria, taitoa, asennetta ja suhteita pitää olla, että töitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Ja jaksamista kaikille muille jotka vielä töitä haluaa. Oikea kombinaatio tuuria, taitoa, asennetta ja suhteita pitää olla, että töitä löytyy.
Kiitos onnitteluista! Noinhan se nykyään tuntuu menevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea! Itse hain töitä marraskuu 2019 - helmikuu 2020. Lähetin vähän vajaa 80 hakemusta, ja kyllä, räätälöin ne ja cv:n JOKA KERTA. Aikaa meni tuhottomasti. Pääsin vain neljään haastatteluun. Jokaiseen paikkaan oli kymmeniä, yleensä satoja hakemuksia. Lopulta yksi haastattelu oli se viimeinen. Sain parin vuoden määräaikaisuuden. Odotan kauhulla mitä työnhaku on tämän loputtua, kun olen itse taas vähän vanhempi ja työtä on todennäköisesti tarjolla vielä vähemmän...
Ammattiliiton aktiivimallin vuoksi järjestämissä koulutuksissa ohjeistettiin tuohon. Alkuun kokeilin samaaå taktiikkaa, mutta hyvin nopeasti totesin, että kun työpaikan saaminen on pitkälti sattumasta kiinni, niin kannattaa hakea kaikkiin mahdollisiin paikkoihin eikä loputtomiin hioa hakemuksia. Ei voi kuitenkaan tietää etukäteen mitä työnantaja milläkin kertaa sattuu arvostamaan.
Tuohan kuulostaa ihan naisen etsimiseltä monelle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko oikeasti, että naisilla olisi mieluisan seuran löytäminen erityisen helppoa?
Kannattaa ottaa se osa-aikatyö. Suojaosa on 500 e. Kun on osa-aikatyössä niin on helpompi päästä kokoaikatyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa se osa-aikatyö. Suojaosa on 500 e. Kun on osa-aikatyössä niin on helpompi päästä kokoaikatyöhön.
Onko sellaiseen sitten helppoa päästä? Joka paikkaan tuntuu olevan paljon hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko oikeasti, että naisilla olisi mieluisan seuran löytäminen erityisen helppoa?
Yleensä valitetaan, että erityisesti miehet lähettävät kaikille viestiä tai tykkäävät kaikista joissain sovelluksissa. Tuossa lienee se syy.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon!
Kiitos paljon 😊
Älä missään nimessä ota heti isoa asuntolainaa.
Siis ennenkuin tiedät, että työpaikka on ok.
Voit olla ikävässä työpaikassa jumissa asuntovelan vuoksi.
Ihsn vain tiedoksi kun itsellä mahtava työpaikka on täynnä riitaa. Työ on kumminkin ihan mukavaa.
Et voi tietää onko hyvä, koska työpaikan ongelmat ja huono johto tulee hetken päästä vasta esille☹️
Vierailija kirjoitti:
Älä missään nimessä ota heti isoa asuntolainaa.
Siis ennenkuin tiedät, että työpaikka on ok.
Voit olla ikävässä työpaikassa jumissa asuntovelan vuoksi.
Ihsn vain tiedoksi kun itsellä mahtava työpaikka on täynnä riitaa. Työ on kumminkin ihan mukavaa.
Oletko hakenut uutta työpaikkaa pitkään? Ison asuntolainan ottamista hillitsee se, että pitäisi ensin saada nykyinen asunto myytyä. Joskus on sitä yritetty, mutta asuntokauppa vaikuttaa olevan jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Et voi tietää onko hyvä, koska työpaikan ongelmat ja huono johto tulee hetken päästä vasta esille☹️
Ihana asenne! Ei toki voi tietää etukäteen. Jotkin asiat ovat silti tässä paikassa paremmin kuin aiemmissa työpaikoissani.
Vierailija kirjoitti:
Töitä saa vain työpaikan vaihtaja, ei työtön.
en ymmärrä kun työtön on levännyt ja jaksaa paremmin kuin vaihtaja.
Noin 9kk työttömänä (käytännössä kotiäitinä kahden pienen lapsen kanssa, joten ei kovin ahkeraa työnhakua), muutama hakemus, yksi 6vk työpätkä välissä, kolme työhaastattelua ja sitten kiva vakipaikka, jota tuskin olisin saanut jos en olisi tehnyt tuota vähän hankalaa 6vk työpätkää välissä. Pian vakipaikan saamisen jälkeen soitettiin tarjottiin töitä myös entisestä työpaikasta. Ei ollut kovin vaikeaa.