Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinistäni tuli punkkari. Ihailee samoja asioita ja bändejä kuin minä aikanani.

Vierailija
02.05.2014 |

70- ja 80-luvun musiikkia, samoja aatteita ja tyylisuuntia. Ainoa ero on, että minä kilttinä tyttönä näytin tavikselta, teinipoikani voisi ulkonäkönsä puolesta mennä samantien sex pistolsiin soittamaan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
2/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ot, millainen lapsesi on ollut ennen punkkarikauttaan?

t. samanmoisen tytön äiti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teini ei sentään kuuntele samoja kuin minä aikanani, mutta vaatemaku taitaa olla vähän samanlainen, punkkari-hevarityyli iskee paremmin kuin tyttöjen normaali muoti.

Vierailija
4/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle, Taiteellinen, oman tiensä kulkija on ollut aina. Ei ole massaan sopeutunut koskaan, ja jo pikkupoikana alkoin kuuntelemaan 80-luvun heviä. Punkkarikausi alkoi seiskalla, nyt 15-vuotiaana on jo aika hurja ilmestys.

ap

Vierailija
5/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään pahaa. Koko suuntaus kannustaa yksilöä ajattelemaan omilla aivoilla.

Vierailija
6/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:52"]

Kolmoselle, Taiteellinen, oman tiensä kulkija on ollut aina. Ei ole massaan sopeutunut koskaan, ja jo pikkupoikana alkoin kuuntelemaan 80-luvun heviä. Punkkarikausi alkoi seiskalla, nyt 15-vuotiaana on jo aika hurja ilmestys.

ap

[/quote]

Niin minunkin tyttö, lisänä vielä liian kiltti on aina ollut, koulussa pärjännyt hyvin, nyt sitten tökkii ja pahasti koulunkäynti ja kiltteyskin taitaa olla vain kulissia...

Vierailija
7/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aivan samanlainen, vihreä irokeesi ja niittinahkaa päällä. Ne silloiset ajatukset että yhteiskunta on mätä ja poliisit, päättäjät perseestä, olivat kuitenkin täysin muualta apinoitua, siihen tyyliin kuuluvaa. Nykyään olen päälle 30v, konservatiivinen keskiluokkainen, jonka mielestä tässä yhteiskunnassa on ihan hyvä ihmisen elää.

Vierailija
8/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö hän samojen bändien keikkabusseissa kuin sinäkin?

Vierailija
9/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:53"]

Eihän siinä mitään pahaa. Koko suuntaus kannustaa yksilöä ajattelemaan omilla aivoilla.

[/quote]

En minä siinä mitään pahaa näekään. Jaoin itsekin saman ajatusmaailman nuorempana. Hassua vaan, kun on jotenkin ajautunut samalle polulle kun minä, vaikka en ole koskaan oikein nuoruudestani puhunut, ainakaan tästä jutusta. Kai kapina on suunnattu kuitenkin yhteiskunnan rakenteita vastaan, ei kotia. En järkyty ulkonäöstä, poikaa tuntemattomat kyllä ajattelevat hänen olevan jotenkin pelottava ja häiriintynyt yksilö. Mitä hän siis ei ole.

ap

Vierailija
10/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöä! :)

Minäkin toivoisin, että lapsilleni kelpaisi sama musa, josta itse pidin. Saa nähdä. Mukana suosikeissani ainakin on klassikkobändejä, vaikka en ollutkaan punkkari. 

Vierailija
11/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Sillä erotuksella että 1970/80-luvuilla punkkarilta näyttäminen oli jossain märin edes kapinallista, nyt se on joko älykköna ja muita parempana itseään pitävien mutipelleilyä tai sitten ihan vaan muotipelleilyä. Eihän siinä nyt ole yhtään mitään itsenäisyydenosoitusta, omaa ajattelua tai muuta siinä että äiti ja poika kuuntelevat samaa musiikkia, sehän on silkkaa auktoriteettiuskoa.

Vierailija
12/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Eli lapsena kuunteli Ari Koivusen ja Lordin perässä 80-luvun heviä niin kuin koko Suomen kansa ja nyt punkkia kun punk on muotia, Pää Kii rok rok. Kyllä on itsenäinen ja omilla aivoillaan ajatteleva nuori sinulla siellä.

Vierailija
13/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, 70-/80-luvulla se oli suuri muotisuuntaus. Nykyään punkkari on yksinäinen susi jota "muotipelleilijät" katsovat aiheelliseksi kiusata.

Siinä olet oikeana, että jonkun sortin älykköjä nykypunkkarit on.   

Vierailija
14/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12/13, millaista musiikkia ne fiksut sitten kuuntelevat?

En minä tullut tänne retostelemaan lapseni suurta itsenäisyyttä ja omilla aivoillaan ajattelevuutta, vaikka omasta mielestäni hän sellainen onkin. Minusta on vain hauskaa kun näen hänessä oman itseni nuorempana, lisänä vain rohkeus olla myös ulospäin se mitä minä olin sisäisesti.

Mikä sinua/teitä lapsessani noin ärsyttää?

ap

Vierailija
15/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuorten tyylisuuntaukset ovat enemmän tai vähemmän nähtyjä muoteja ja musiikkikaan ei tarjoa uutta, mutta nuorille ne tapahtuvat ensimmäistä kertaa ja ovat uutta. Muistan omilta glam/punkajoiltani sen että koko skene, asenne ja siihen liittyvä musiikki veti puoleensa kuin magneetti. Siinä oli vain sitä jotain, enkä sitä silloin miettinyt onko se omaperäistä vai ei. Se vain harmitti kun kylällämme ei muita punkkareita ollut ja silloin ei ollut nettiäkään, niin ei ollut ketään kenen kanssa vouhottaa asiasta :). 

Vierailija
16/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 14:09"]

Öh, 70-/80-luvulla se oli suuri muotisuuntaus. Nykyään punkkari on yksinäinen susi jota "muotipelleilijät" katsovat aiheelliseksi kiusata.

[/quote]

Olen sitten nähnyt ihan harhoja keski-ikäisten naisten ruotsalaisketjukaupoissa, joissa myydään anarkiamerkein varustettuja paitoja, shakkiruutuhousuja ja dr. Martinsia imitoivia maihinnousukenkiä varttuneemmalle väelle tai katsoessani telkkarimainoksia jossa janipetterit ja jasminet on stailattu söpöiksi pikku punkkareiksi. Pää Kii ei ole käynyt listakärjessä, Teemu Bergman ei herättänyt vanhoin kopiometkuin "pahennusta" Nybergissä.

Kyllä kyllä, yksinäinen omin aivoin ajatteleva susi nyt liikenteessä.

Vierailija
17/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 14:15"]

[/quote]

Olen sitten nähnyt ihan harhoja keski-ikäisten naisten ruotsalaisketjukaupoissa, joissa myydään anarkiamerkein varustettuja paitoja, shakkiruutuhousuja ja dr. Martinsia imitoivia maihinnousukenkiä varttuneemmalle väelle tai katsoessani telkkarimainoksia jossa janipetterit ja jasminet on stailattu söpöiksi pikku punkkareiksi. Pää Kii ei ole käynyt listakärjessä, Teemu Bergman ei herättänyt vanhoin kopiometkuin "pahennusta" Nybergissä.

[/quote]

Hassu olet :) Ei tuo ole punkkia vaan jotain ihan muuta. Oikeat punkkarit eivät vaatteitaan ruotsalaisketjuista taida hakea :) Luulitko että kaikki teinit H&M:n Ramones-paitoinensa ovat punkkareita?

ap

Vierailija
18/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 14:13"]

12/13, millaista musiikkia ne fiksut sitten kuuntelevat?

[/quote]

Ihan mitä milloinkin. Hyvää musiikkia ja välillä huonompaa, tilanteen mukaan. 

Minusta "vaatteet", so. musiikkimaku jne ei enää pitkään aikaan ole ollut mikään todellinen fiksuuden mittari, vaikka on piirejä jotka omaa itseään pönkittääkseen, siitä sellaisen haluavat tehdä. Ei punkkarius kerro vielä mitään, kuten ei mikään muu heimoutuminen, vaan pakka on sekaisin ja valintoja tehdään ristiin ja sekaisin. Tämä erona entiseen selvempään jaotteluun.

Epäilen, että uteliaimmat nuoret kuuntelevat musiikkia, joiden esittäjiä vanhempansa eivät osaa nimetä yhtäkään nimeä, jossain EDM:n epäkaupallisessa lohkossa liikuttaneen.

Vierailija
19/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

En ymmärrä miksi sekoitat nuo punkkareihin?

Vierailija
20/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

En usko tuota viimeistä, kovasti kuulostat keskiluokkaiselta ketjumyymälöistä vaatteesi ostavalta ruotsinlaivamatkustelijatädiltä.