Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko suhde toimia jos ikäeroa on todella paljon?

Vierailija
12.12.2020 |

Olen 23 ja löysin ihanan, kiltin miehen, jonka kanssa synkkasi heti. Hän on 49 ja ollut avioliitossa ja hänellä on edellisestä suhteesta 4 lasta, eikä ole ottanut eron jälkeen ketään. Kemiat kohtasi heti ja olen aivan rakastunut. Mies vaikutti nuoremmalta mitä oli, ja mietin tässä että onko sillä iällä oikeasti konkreettisesti merkitystä jos haluamme olla yhdessä? Onko kokemuksia tai vinkkejä? Haluisin olla yhdessä ja mies on myös kertonut minulle tunteistaan ja halustaan vakavoitua mutta mietin käytännössä miten homma toimisi alkuhuuman jälkeen vai voiko sujua ongelmitta? Ystäväni ovat kauhuissaan ikäerosta, ja vanhempani ei ole sanonut mitään poikkipuoleista , isälle en ole vielä kertonut tapailemisestani (on itse 47) ja äidille olen (saman ikäinen kuin tapailemani mies) , ja asia ok . Mitä mieltä te olette?

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tapauksen, jossa teini-ikäinen meni naimisiin pari vuosikymmentä vanhemman miehen kanssa. Lapsia tuli monta. Kun nainen oli viisissäkymmenissä tämä mies, silloin 70 v,  vaihtoi kolmekymppiseen. Mielestäni osoittaa, että kyseinen mies ei ihan ole normaali!

No tässä tapauksessa ei ole kyllä nainenkaan, hyvin harva kolmekymppinen innostuu miehestä joka on jo selkeästi vanhusosastoa.

Vierailija
82/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuressa ikäerossa on se huono puoli, että jossain vaiheessa toinen vaihtaa toiselle vaippaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle on tehty vasektomia niin emme voisi saada lapsia. En tiedä haluaisinko edes lapsia, tuskin haluaisin ja hänen kanssaan tuntuisi että ei haittaisi yhtään vaikkemme tekisi tai pysty niitä tekemään. Hän on aivan erilainen kuin pari edellistä miestä, todella kiltti, huomaavainen ja aivan uskomattoman ihana. On kokenut paljon ja ollut vankilassa ja elänyt todella raskasta elämää, tullut uskoon ja muuttanut elämänsä. On jotenkin aivan erilainen ja ihana mitä edelliset eivät olleet.[/quote]

##$##

Ja vielä vankilakundi.

Vierailija
84/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua! Reppana olet!

Vierailija
85/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisella ikäerolla voi olla mitään ap:n mainitsemaa alkuhuumaa heterosuhteessa. Neljän lapsen keski-ikäinen vanhempi ei vain todellakaan pysty olemaan samalla aaltopituudelle kuin lapseton parikymppinen. Siis sillälailla ajatukset voi kohdata kuin vanhemmalla ja lapsella, muttei romanttisesti. Toki jos on hoivaa ja huolenpitoa vailla, jota ei omalta vanhemmaltaan saanut, niin sellainen suhde voi korvata oman vaillinnaisen isä/äitisuhteen joskus. Erikoista vaan ikäihmiseltä haaveilla tällaisesta kasvattajan roolista muka-romanttisessa-suhteessa. Ehkä ikäeropareja hävettää se oma tarve suhteelle, isä/äitikompleksit tai kasvattina oleminen. Yritetään esittää itselle ja muille, että kyse olisi rakastumisesta vaikka eipä se koskaan ole.

Vierailija
86/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäero ei niinkään huoleta vaan tuo miehen vankilatausta. Uskoon tuleminen ei merkitse vielä mitään, monet uskoon tulleet ex-vangit ovat aivan yhtä narsistisia ja epävakaita kuin linna-aikoinaankin. Uskonnon varjolla on vaan helppo pyydellä jälkeenpäin anteeksiantoa teoilleen ja sama homma sen kuin jatkuu.

Ihan oikeasti nyt: linnakundeja, entisiä tai nykyisiä, ei kannata romantisoida.

Vierailija
87/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Aikamoinen uniikki lumihiutale saisi olla, jotta ottaisin 50v ukon jolla vieläpä 4 LASTA :D 

Vierailija
88/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35v mies ja avokki on 46v nainen. Moni hämmästeli asiaa, mutta entä sitten. Tämä nainen on juuri sellainen mitä haluan. Eikä minun suhde muille kuulu mitenkään. Yhden asian olen kuitenkin huomannut kaveripiirissä. Moni on sanonut, että vois panna helposti minun avokkiani, koska pitää itsestään huolta jne jne. Tollaset läpät ottaa päähän ja olen sanonut, että sanoisitko minulle noin jos hän olisi 35v nainen ja avokkini. Jotenkin tuntuu, kun on vanhemman kanssa, niin voi laukoa mitä vain eikä oteta oikein tosissaan mitään. Osa kavereista näkee hänet vaan millfinä, jota paukutan ja jolle soitan ja hän ns tulee tikkana paikalle. Eikä asia ole näin. Elän hänen kanssaan ja rakastan häntä. No, nämä muutama kaveri on suht entisiä sellasia, koska en kuuntele tollasta.

yökkis

Vierailija
89/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ja lujaa. Mies osaa pyörittää

Vierailija
90/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkisten suuretikäero parit ovat suurimmaksi osaksi rahan/julkisuuden takia yhdessä ja presidenttipari pysyy yhdessä edustusten kanssa.

Vierailija
91/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen isäsuhde sinulla on?

Vierailija
92/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan tulee aika inhat vibat siitä jos mies himoitsee omaa lastansa nuorempaa naista. Mietippä sama oman isäs kohdalle, pitäisitkö ihan täyspäisenä? Mutta ainiin: tosirakkaus, kemioiden kohtaaminen, sielunkumppanuus.. plaaplaa.

Vierailija
93/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on miehen lasta nuorempi ja mies istunut vankilassa. Joo, ei jatkoon.

Vierailija
94/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Aikamoinen uniikki lumihiutale saisi olla, jotta ottaisin 50v ukon jolla vieläpä 4 LASTA :D 

Siihen päälle vielä, että on linnakundi JA uskovainen. Ap pääsee kuuntelemaan rötöstelyjuttuja, vankilajuttuja ja vielä asiaa Jeesuksesta. Huh.

Vierailija
95/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasen muutaman vuoden voi olla ihan jees mutta kun lähenet kolmeakymppiä ja mies alkaa käydä kuuttakymppiä niin..no, päättele itse.

Sulla vielä elämättä ne kaikki elämänvaiheet jotka mies jo elänyt.

Usko pois, hukkaat vaan elämäsi vanhemman miehen kanssa.

Vierailija
96/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista. Olen lukenut ne kaikki läpi . Tuntuu vaan pahalta nyt kaikki ja on p.aska isäsuhde ja isä ollut vankilassa ja ei läsnä ja on mt ongelmia mulla ja plääplää kun joku sitä kysyi, meni vain nyt niin tuon miehen haukkumiseks ja lynkkaamiseks niin paljon et en tiedä mitä ajatella enään. Kiitos, lopetan tähän tämän keskustelun. Tähän ei enään tarvitse kommentoida eikä nostella, kiitos.

Vierailija
97/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on jännä. Se kompensoi suurta ikäeroa.

Vierailija
98/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille kommenteista. Olen lukenut ne kaikki läpi . Tuntuu vaan pahalta nyt kaikki ja on p.aska isäsuhde ja isä ollut vankilassa ja ei läsnä ja on mt ongelmia mulla ja plääplää kun joku sitä kysyi, meni vain nyt niin tuon miehen haukkumiseks ja lynkkaamiseks niin paljon et en tiedä mitä ajatella enään. Kiitos, lopetan tähän tämän keskustelun. Tähän ei enään tarvitse kommentoida eikä nostella, kiitos.

Nostetaan nyt kuitenkin sen verran, että on äärimmäisen tavallista, että ihmiset toistavat lapsuudenkotinsa käytösmalleja ja olosuhteita aikuisiän suhteissaan. Varsinkin jos lapsuus on ollut traumaattinen. Toiston kautta haetaan tuttua ja turvallista, sekä mahdollisuutta kirjoittaa historiaa uusiksi. Kannattaa tutkailla itseään ja miettiä, onko toistamassa jotain kipukohtaa tässä suhteessa, tai hakemassa jotain mistä jäi lapsuudessa paitsi.

Myöskään ei ole miehen haukkumista pohtia miehen motiiveja haluta itselleen noin nuori kumppani, omaa lastaankin nuorempi. Sinulla on vielä paljon elämää edessä ja monia asioita kokematta.

Vierailija
99/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä halusin suojella sinua! Halusin vaan hyvää sinulle. En halua että joudut pettymään.

Vierailija
100/114 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän isovanhempiensa ja omien vanhempiensa kanssa voi tulla hyvinkin toimeen.