Voiko suhde toimia jos ikäeroa on todella paljon?
Olen 23 ja löysin ihanan, kiltin miehen, jonka kanssa synkkasi heti. Hän on 49 ja ollut avioliitossa ja hänellä on edellisestä suhteesta 4 lasta, eikä ole ottanut eron jälkeen ketään. Kemiat kohtasi heti ja olen aivan rakastunut. Mies vaikutti nuoremmalta mitä oli, ja mietin tässä että onko sillä iällä oikeasti konkreettisesti merkitystä jos haluamme olla yhdessä? Onko kokemuksia tai vinkkejä? Haluisin olla yhdessä ja mies on myös kertonut minulle tunteistaan ja halustaan vakavoitua mutta mietin käytännössä miten homma toimisi alkuhuuman jälkeen vai voiko sujua ongelmitta? Ystäväni ovat kauhuissaan ikäerosta, ja vanhempani ei ole sanonut mitään poikkipuoleista , isälle en ole vielä kertonut tapailemisestani (on itse 47) ja äidille olen (saman ikäinen kuin tapailemani mies) , ja asia ok . Mitä mieltä te olette?
Kommentit (114)
Haluaa näyttää muille nuorempaa vaimoa. Ei se ole rakkautta, itsensä pönkittämistä vain. En huolisi edes 5 v vanhempaa.
Oliko mies väkivallan vuoksi vankilassa? Monet väkivaltaiset vaikuttaa tosi kilteiltä kunnes napsahtaa.
Jos sen nimi alkaa R-kirjaimella niin juokse ja lujaa.
Olen kirjoittanut palstalle aiemmin, eikä mua uskottu kun sanoin, mutta minä 19 v nainen olen naimisissa +50v miehen kanssa ja hyvin toimii. Oikeasti, en mä ajattele hänen ikäänsä vaan olemusta, yhdessäoloa yms. Rakastaisin vaikka olisi neliraajahalvaus tai muu vakava sairaus. Miehellä onkin obstruktiivinen uniapnea, johon käyttää öisin hengityslaitetta. Mä rakastan hyvin paljon ja meillä rakkausliitto. Tehdään asioita, joita muutkin parit tekee, töitä, opiskeluja, leffassa käyntiä, museoita (mies ei tykkää, lähtee kyllä mun mukaan), formuloita (mä en tykkää, katon kainalossa) yms. Toimii siis, jos perustuu rakkaudelle ja on valmis tekemään myönnytyksiä toisen iän vuoksi. Kaverini eivät tuomitse ja tulevat hyvin toimeen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sano nyt vielä että hänellä on sinun ikäisiä lapsia!
Jos et lukenut niin 2 vuotta vanhempi on se vanhin :o
Vierailija kirjoitti:
Voi sujua paremmin ongelmitta jos on uskovainen kun että olisi ei uskovainen.
Uskon Jeesukseen ja alapeukutin
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut palstalle aiemmin, eikä mua uskottu kun sanoin, mutta minä 19&nbs Jp;v nainen olen naimisissa +50v miehen kanssa ja hyvin toimii. Oikeasti, en mä ajattele hänen ikäänsä vaan olemusta, yhdessäoloa yms. Rakastaisin vaikka olisi neliraajahalvaus tai muu vakava sairaus. Miehellä onkin obstruktiivinen uniapnea, johon käyttää öisin hengityslaitetta. Mä rakastan hyvin paljon ja meillä rakkausliitto. Tehdään asioita, joita muutkin parit tekee, töitä, opiskeluja, leffassa käyntiä, museoita (mies ei tykkää, lähtee kyllä mun mukaan), formuloita (mä en tykkää, katon kainalossa) yms. Toimii siis, jos perustuu rakkaudelle ja on valmis tekemään myönnytyksiä toisen iän vuoksi. Kaverini eivät tuomitse ja tulevat hyvin toimeen miehen kanssa.
Ja vuoden ootte ollu naimisissa? :D Ootapa kuule vielä muutama vuosi...
Olisin toodella todella epäluuloinen miehen suhteen. Tuon ikäinen ja valmis suhteeseen 23-vuotiaan kanssa! Jotain on vialla ja pahasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kokemuksesta sanoa, että paljon vanhempia miehiä kelpuuttavat nuoret naiset ovat yleensä rikkinäisistä taustoista ja hakevat jollain tasolla turvaa. Jos nuorella naisella on terve itsetunto, hän hakee ikäistään tai korkeintaan muutama vuotta vanhempaa.
Hyvin harvoissa tapauksissa suuri ikäero toimii pidemmän päälle. Joku Niinistö-Haukio-tyylinen suhde voi toimia koska Haukio on sellainen vanha sielu, mutta siihenkään perheeseen ei olisi mielestäni pitänyt tehdä lasta.
Siis mikä on mielestäsi keskeinen ero suhteessa, jossa ollaan vaikka 23v ja 25v tai 23v ja 30v ? Mitä se kertoo nuoren naisen itsetunnosta? 😂 Harvoissa minun tietämissäni suhteissa on vain n 3 vuoden ikäeroa...
Mä tapasin mieheni kun olin 26 ja hän oli 30, ja pidin sitä suurena ikäeroa. Nyt mä olen 44 ja hän on 48 ja pidän itseäni nelikymppisenä ja miestä viisikymppisenä. Suurimmassa osassa tietämistäni parisuhteista ikäero on kaksi tai neljä vuotta suuntaan tai toiseen, paitsi että äitini on 7 vuotta vanhempi kuin isäni.
Tiedän yhden tapauksen, jossa teini-ikäinen meni naimisiin pari vuosikymmentä vanhemman miehen kanssa. Lapsia tuli monta. Kun nainen oli viisissäkymmenissä tämä mies, silloin 70 v, vaihtoi kolmekymppiseen. Mielestäni osoittaa, että kyseinen mies ei ihan ole normaali!
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että miehilläkin on vaihdevuodet? Ne vaivaavat joka viidettä keski-ikäistä. Miesten vaivat eivät tule äkkiä, vaan kehittyvät 10–15 vuoden aikana hitaasti. Vaihdevuosien aikaan testosteronin tuotanto laskee, mutta sukupuolihormonien väheneminen on merkittävää vasta 50 ikävuoden jälkeen. Vaihdevuosioireita ovat muun muassa keskittymisvaikeudet, muistiongelmat, ärtyneisyys, uniongelmat, väsyminen, hikoilu, kaljuuntuminen.
Tähän lisäksi erektio-ongelmat ja vanhan miehen haju....
Ei se vielä tuolloin tunnu, kun sinä olet alle 40-v., mutta sen jälkeen alkaa tuntua, kun ikäeroa on yli 20 vuotta. Kun sinä olet 40 ja elät elämäsi verevintä aikaa, mies on täysin pappaosastoa ja kärsii jo vanhuuden vaivoista. Siitä eteenpäin tilanne vain kärjistyy entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden tapauksen, jossa teini-ikäinen meni naimisiin pari vuosikymmentä vanhemman miehen kanssa. Lapsia tuli monta. Kun nainen oli viisissäkymmenissä tämä mies, silloin 70 v, vaihtoi kolmekymppiseen. Mielestäni osoittaa, että kyseinen mies ei ihan ole normaali!
Suurin osa miehistä vaihtaa vaimon nuorempaan kun vaimo tulee 50 v ja alkaa lopullisesti rupsahtaa. Eli täysin normaali mies kyseessä.
Onhan näitä julkkiksissakin vaikka millä mitalla:
Sauli 72 & Jenni 43
Danny 77 & Helmi 19
Katri Helena 75 & Tommi 43
Vicky Rosti 62 & "Nude" 46
Madonna 62 & Ahlamalik 26
Emmanuel Macron 42 & Brigitte 67
----
Yleisesti voisin sanoa, että suhde voi toimia, jos ei ole painetta hankkia yhteisiä lapsia (varsinkin jos nainen on se vanhempi osapuoli) tai mikäli toinen ei ole jo selkeästi eläkeiässä ja vaatii hoitoa.
Tunsin yhden tosielämän pariskunnan, jossa nainen oli parikymmentä vuotta miestään vanhempi. Niin kauan meni oikein mukavasti, kunnes nainen sairastui, muuttui hetkessä ikivanhan näköiseksi mummukaksi ja tarvitsi hoitoa. Nyt mies on jäänyt leskeksi ja ikää hänellä n. 60 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää toimivan hyvin isot ikäerot julkkiksilla ja esim. presidenteillä.
Jos nyt inhorealisteja ollaan, niin rikas mies pystyy rahoillaan turvaamaan perheensä tulevaisuuden sitten kun ei ole enää itse elossa.
No ei noin iso ikäero voi mitenkään toimia, haloo, joku järki tohon nyt. Miten sä oletat että mies pysyy sun perässä kun oot parhaassa iässä ja mies eläkkeellä. Huh huh. Vaan ton ikäinen muija voisi ajatella että toi edes voisi toimia. Lisäksi aivan pervoa, että sen lapsi on sua vanhempi. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä vaihtaa vaimon nuorempaan kun vaimo tulee 50 v ja alkaa lopullisesti rupsahtaa. Eli täysin normaali mies kyseessä.
Joku on nyt tainnut lukea vähän liikaa jotain jullkisjuorupalstoja. Rikkailla ja menestyvillä miehillä on mahdollisuus vaihtaa nuorempaan, mutta jonkun 50v Perus-Pertin on aika turha haaveilla vaihtavansa Irmelinsä johonkin salikissaan. Suomessa suuret ikäerot on parisuhteissa tilastollisesti harvinaisia, vaikka miehet miten sellaisista haaveilisi.
Ihan oikein äidiltä ja isältä meet lupaa kyselemään.