Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia amk opiskeluista yh:na

Vierailija
02.05.2014 |

Lasten äiti lähti etsimään onneaan muualta ja jäin kahden pvk. ikäisen lapsen kanssa nauttimaan arkisista onnen hetkistä. Minulla alkaisi syksyllä päiväopinnot ammattikorkeassa. Olen laskeskellut, että talouden puolesta tulen pärjäämään välttävästi aikuisopintorahan, lapsilisien ja asumistuen kanssa. Kuitenkin suuren elämänkriisin kourissa pohdin kuinka rankkaa opiskelu on lapsellisena. Eipä tuo itsetuntokaan ole tällä hetkellä mikään maailman paras joten rehelliset ja suorat mielipiteet ovat tervetulleita

X on lasten kanssa joka toinen vklp. Lasten isoäiti on ainut, jolta voisin ajatella lastenhoitoapua pyytäväni. Hän on kuitenkin hyvin vaativassa työssä, enkä tule häntä rasittamaan säännöllisesti lasteni vahtimisella. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen tähän ratkaisuun (vertaa että olisin työelämässä). Koulusta saattaa olla hyppytuntia ym, mikä suo omaakin aikaa päivällä. Sieltä saa myös uuttaa ajateltavaa ja sosiaalisia kuvioita.

Vierailija
2/4 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole yh, mut olen perheellinen opiskelija. Lasten kanssa opiskelu on siinä mielessä helpompaa, että päivät voi olla lyhyitä, koska itsenäistä tehtävää on paljon. Itse olen kokenut, että aikuisena sitä on tehokas tekemään ne itseäniset tehtävät vähän eri tavalla kuin mitä nuorempana, joten vapaa-aikaa on.

Meillä ongelmana on olleet pienemmän sairastelut. Kouluaikoina ne menee, olen vaan pois tunneilta, mut harjoitteluajat on olleet aika hankalia. Usein olen sitten korvannut harjoittelua viikonloppuisin viikkokausia, kun lapsi vaan on ollut liian sairas hoitoon ja mies ei työnsä puolesta ole voinut häntä jäädä hoitamaan. Jos sun lapset on jo olleet päiväkodissa, niin teillä ei välttämättä tätä sairastelurumbaa edes ole.

Onnea ja menestystä opiskeluun ja elämään, eiköhän kaikki selviä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisevista sanoista.

Nykyään illat jatkuvat usein lasten nukahdettua muutaman tunnin töiden parissa, jonka johdosta olen pystynyt venyttämään ruokista käydäkseni salilla työpäivän keskellä. Mahdollisille hyppytunneille löytyy siis hyvää käyttöä :)

itse opiskelun en uskoisi olevan mahdotonta. Toki ryhmätyöt tuovat haasteita elämään ja aikataulutuksiin. Ajankäyttö pohdituttaa ja lasten flunssat sunmuut pikkuvaivat tulevat varmasti haastamaan aikataulun hallitsemista. Toivon, että poissaoloja voi korvata itsenäisillä tehtävillä. Aika näyttää. Sosiaalialalla harjoitteluja on onneksi vähän ja ne ovat suht pitkiä, joten normi 8-9h työharjoittelupäivillä pystynee korvaamaan muutaman mahdollisen saikkupäivän?

Vierailija
4/4 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen opiskelee siis sairaanhoitajaksi, ja meillä on sääntö, että jos on itse kipeänä tai lapsi on kipeänä, ei ryhmätehtäviä tarvitse erikseen alkaa korvaamaan jos ei pääse paikalle. Siis oma osa tietenkin täytyy tehdä, mutta mitään "rangaistuksia" niistä ei tule. Harjoitteluissa on joustettu tosi hienosti, koska työntekijöillä itselläänkin on pieniä lapsia, eikä se nyt niille mitään suurta vaivaa tuota jos se harjoittelija korvaa niitä tunteja myöhemminkin. Ja toisaalta, eihän minulla ole vaihtoehtoa; ei sitä sairasta lasta yksinkään jättää.

Mulle tämä opiskelu on ollut aivan huippua aikaa. On aikaa keskellä päivää tosiaan mennä vaikka jumppaan (opiskelijahintaan tietenkin) ja on kuitenkin aikaa olla lasten kanssakin. Ei mulla ole tästä mitään pahaa sanottavaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi