Musta tuntuu etten haluakaan lapsia...
Oon aina ajatellut, että mustakin tulee joku kaunis päivä äiti.. Pari lasta, asuntovelkaa, omakotitalo ja koira. Mut on varmaan jotenkin kasvatettu siihen ajatukseen, että elämän pitää mennä tietyllä kaavalla nyt kun opiskelut on opiskeltu ja työ on plakkarissa, olis niiden lasten vuoro. Painostusta sukulaisten ja perheen puoleltakin tulee jatkuvasti. Mies kin höpöttää vauvoista koko ajan..
Musta on kuitenkin alkanut tuntumaan, etten tahdo lapsia. Mulla menee tällä hetkellä tosi hyvin. Viihdyn töissä, harrastuksen on mukavia, matkustelen pari kolme kertaa vuodessa. Kavereita on laidasta laitaan, sinkkuja ja perheellisiä. Tuntuu että lapsi tämän kaiken keskellä vain sotkisi elämää. Olen kertonut tuntemuksistani miehelle, mutta tämä vaan naurahti että "hormonit myllää ja tottakai sä tahdot lapsia."
Mulla on tosi ahdistava olo tällä hetkellä. Oon aina ollut se äitityyppi joka on ihan innoissaan lapsista ja porukan vastuullisin ja kypsin. Mikä ihme muhun on nyt yhtäkkiä tullut? Voiko tää olla masennusta tai jotain? Mä itkeskelen useana iltana, koska pelkään "edetä" elämässä.. ja lapset tuntuu niin kauheen isolta päätökseltä.
Asiallisia kommentteja kiitos, päänaukojia ei nyt jaksais.
Kommentit (3)
Itse en ole valmis ottamaan lapsesta vastuuta. Lisäksi taidan olla narsistinen luonne jonka vuoksi lapsella ei olisi yhtä rakastava koti kuin monella muulla. 25v. Vakkariduuni ja tasapainoinen suhde.
Kuuntele itseäsi äläkä välitä kenestäkään muista. Jos hankit lapsen juuri sinä olet siitä vastuussa, eivätkä nuo kommentoijat. Lapsi todellakin muuttaa elämän, joillekkin parempaan, joillekkin ei. Ehkäpä mielesi vielä muuttuu, mutta älä hanki lasta ellet todella todella halua tulla äidiksi. Jo nyt on aivan liikaa lapsia joista heidän vanhemmat eivät huolehsi ja kasvata. Äityys on iso asia, ei vain sinulle vaan myös lapselle jonka tuot tähän maailmaan.
Itse en ole valmis ottamaan lapsesta vastuuta. Lisäksi taidan olla narsistinen luonne jonka vuoksi lapsella ei olisi yhtä rakastava koti kuin monella muulla. 25v. Vakkariduuni ja tasapainoinen suhde.