Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työssäsi kohtaat mielenkiintoisen henkilön

Vierailija
01.05.2014 |

johon haluaisit tutustua paremmin, ihan ystävänä. Niin tekisitkö aloitetta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. En helposti tekisi itse, odottaisin että toinen tekee.

Vierailija
2/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 21:37"]

Riippuu kai työpaikastakin! Onhan se nyt ihan eri asia tapailla vapaa-aikanaan vaikka lähikauppansa kassaa tai paikallisensa baarimikkoa kuin sossuvirkailijaansa :)

[/quote]

Eihän aloituksessa sanottu, onko kyseessä asiakas, työkaveri tai joku muu työn kautta tuttu, jonka kanssa ollaan tekemisissä.

Olen muuten töissä kaupassa ja tällä hetkellä olen töissä paikassa, jossa yksi nainen seurustelee miehen kanssa, joka asiakkaana pyysi häntä treffeille. Enkä nyt tiedä, onko kaksikymppinen nainen vielä ikuisesti mikään "kaupan kassa" jota ei voisi treffailla.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ työnä ja vapaa-aika erikseen.

Vierailija
4/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miehenä en voi käydä rauhassa kaupassa tai kahvilassa koska henkilökunta on heti lahkeessa kiinni ja treffikutsuja satelee :)

Vierailija
5/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:15"]

[/quote]

Vaikka löytäisit minkälaisen helmen tahansa? Synkkaisi todella hyvin yms? Antaisit vaan olla?

Vierailija
6/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:16"]

Minä miehenä en voi käydä rauhassa kaupassa tai kahvilassa koska henkilökunta on heti lahkeessa kiinni ja treffikutsuja satelee :)

[/quote]

...ja sitten sä heräsit..:)

Mitähän miinuspeukuttamista muuten on viestissä 12?:)

Vierailija
7/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:36"]

haluaisit tutustua paremmin, ihan ystävänä. 

[/quote]

Tästä aloituksesta tulee sellainen tunne, ettei kyse ole ihan vaan ystävyydestä, vaan salaa toivotaan enemmän?

Vierailija
8/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella.  Teen sosiaalialan työtä, eikä ystävyyssuhteet asiakkaiden kanssa ole ok, esim. emme saa hyväksyä fb-kaveripyyntöjä.

Vierailija
9/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeimmistä ystävyyksistä alkoi töiden kautta! Ensin hyvä asiakassuhde, jossa 'paljastui' yhteisiä ajatuksia, se johti muuhun yhteistyöhön, johon liittyi sitten jo enemmän yhteisen ajan viettämistä ja pian vaihdettiinkin puhelinnumerot ja aletoin käydä lenkillä yhdessä. Jään murti lopullisesti toiselle sattunut kriisi, jossa toinen auttoi ratkaisevan paljon. Nykyään en edes muista, miten ollaan tavattu :-)

Sitten on sellaisia tavallista läheisempiä asiakkaita, joiden kanssa vaihtaa muutaman sanan, kun törmää kaupassa, mutta ei sentään kutsu kahville (vaikka ehkä mieli tavallaan molempien tekisikin).

Vierailija
10/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:36"]

haluaisit tutustua paremmin, ihan ystävänä. 

[/quote]

Tästä aloituksesta tulee sellainen tunne, ettei kyse ole ihan vaan ystävyydestä, vaan salaa toivotaan enemmän?

[/quote]

Ai miksi? Sulla on vilkas mielikuvitus.

Vierailija
11/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:17"]

[/quote]

[/quote] Lueppa se vielä uudestaan, ihan loppuun saakka.

Vierailija
12/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:15"]

[/quote]

Vaikka löytäisit minkälaisen helmen tahansa? Synkkaisi todella hyvin yms? Antaisit vaan olla?

[/quote]

Olen eri vastaaja, mutta en ikinä sekoittaisi työtä ja muuta elämääni. Sitä voi katsos ihan itse päättää, ettei tutustu työkavereihin niihin hyvin, että tietäisi ovatko he "helmiä" vai ei.

Vierailija
13/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mun parhaista ystävistä on entinen kolleega. Itse olen mies ja hän nainen. Mitään säpinää ei koskaan toki ole ollut, ollaan vaan hyviä frendejä. Muutenkin olen saanut kavereita töistä. Eli tottakai yrittäisin tutustua. Nykyisessä duunissa ei ole tullut ystävystyttyä kenenkään kanssa ja se vähän jopa kalvaa.

Vierailija
14/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:21"]

[/quote]

[/quote]

Olen viestin 12 kirjoittaja, paljasta nyt ihmeeessä, mikä se ongelma on.:)

Vierailija
15/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20: No ainakin vastauksissa puhutaan seurustelusuhteiden syntymisestä työpaikalla. Eivät ilmeisesti osaa vastata ap:n kysymykseen, jossa tarkoitettiin esim. sitä, että kaupan kassana työskentelevä 25-vuotias nainen ryhtyy juttusille naapurustossa asuvan vanhan mummelin kanssa. Huomaavat, että ovat kiinnostuneita samoista asioista ja omaavat samat arvot. Nyt sitten olisi kiva tietää, voiko tutustua paremminkin ystävänä tähän mummeliin, ja joskus vaikka kutsua kotiinsa katsomaan Tuulen viemää (molemmat kun tykkäävät Clark Gablesta).

Vierailija
16/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 21:37"]

Riippuu kai työpaikastakin! Onhan se nyt ihan eri asia tapailla vapaa-aikanaan vaikka lähikauppansa kassaa tai paikallisensa baarimikkoa kuin sossuvirkailijaansa :)

[/quote]

Eihän aloituksessa sanottu, onko kyseessä asiakas, työkaveri tai joku muu työn kautta tuttu, jonka kanssa ollaan tekemisissä.

Olen muuten töissä kaupassa ja tällä hetkellä olen töissä paikassa, jossa yksi nainen seurustelee miehen kanssa, joka asiakkaana pyysi häntä treffeille. Enkä nyt tiedä, onko kaksikymppinen nainen vielä ikuisesti mikään "kaupan kassa" jota ei voisi treffailla.:)

[/quote]

Musta on ihan eri asia, että kaupan kassa suostuu treffeille kun asiakas pyytää, kuin että kaupankassa (joka siis tuntee asiakkaan sillä hetkellä vain asiakaspalveluyhteydestä) pyytäisi asiakasta treffeille. Jälkimmäinen on mun mielestä vaan sopimatonta, koska jos asiakasta ei kiinnosta, hän voi ilman omaa aloitettaan joutua kiusalliseen tilanteeseen.

Oon itsekin monta kertaa antanut puhelinnumeroni ja lähtenyt treffeille kiinnostavien asiakkaiden kanssa, jotka ovat itse ehdottaneet että tahtoisivat tutustua paremmin. Mutta en koe, että itse voisin olla asiakaspalvelijan roolissa aloitteentekijänä asiakaspalvelutilanteita henkilökohtaisempaan tutustumiseen. Toki jos jonkun kiinnostavan asiakkaan näkee vaikka baarissa ja menee siellä juttelemaan, asia on eri.

Ehkä enintään joku oman puhelinnumeron sujautus kuitin mukana voisi olla ok. Mutta suora kysymys "haluaisitko tutustua paremmin" tms. ylittää minusta jo sopivat rajat. Puhumattakaan siitä, kun eräs asiakaspalvelutyössä työskennellyt stalkkasi tuttuni yhteystiedot asiakastietorekisteristä ja alkoi viestitellä hänelle, tuo varmaan menee jo laittomankin puolelle.

Jossain muun tyylisessä työkontaktissa (esim. läheinen työkaveri tai joku muu "samanarvoinen" samaa työtä tekevä) asia tietysti on eri.

Vierailija
17/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 : Höh, sääli :(  Edes työkavereihin et halua tutustua sen verran? Elä sitten vain omassa umpiossasi, mutta varmaan menetät paljon kyllä.

Vierailija
18/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin aloituksen työtovereiden -ehkä kaukaistenkin tuossa tapauksessa, mutta kuitenkin- väliseksi, mut voihan sen nähdä toisinkin. Mun mielestä elämä on liian lyhyt hukattavaksi turhaan empimiseen, jos siis jossakin on itseä oikeasti enempikin kiinnostava ihminen eikä mitään varsinaista oikeaa estettä ole, siis tyyliin terapeutti-potilas tms. Joten miksipä ei yrittäisi tehdä tuttavuutta, siitähän sen sitten näkee jos toinen lähteekin mielellään mukaan juttuihisi.

Vierailija
19/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:21"]

[/quote]

[/quote]

Olen viestin 12 kirjoittaja, paljasta nyt ihmeeessä, mikä se ongelma on.:)

[/quote] Enkä nyt tiedä, onko kaksikymppinen nainen vielä ikuisesti mikään "kaupan kassa" jota ei voisi treffailla.

Vierailija
20/35 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:25"]

20: No ainakin vastauksissa puhutaan seurustelusuhteiden syntymisestä työpaikalla. Eivät ilmeisesti osaa vastata ap:n kysymykseen, jossa tarkoitettiin esim. sitä, että kaupan kassana työskentelevä 25-vuotias nainen ryhtyy juttusille naapurustossa asuvan vanhan mummelin kanssa. Huomaavat, että ovat kiinnostuneita samoista asioista ja omaavat samat arvot. Nyt sitten olisi kiva tietää, voiko tutustua paremminkin ystävänä tähän mummeliin, ja joskus vaikka kutsua kotiinsa katsomaan Tuulen viemää (molemmat kun tykkäävät Clark Gablesta).

[/quote]

Kiitos, myönnän että itsekin luin huonosti ja ajattelin myös seurustelusuhteiden syntyä. Tiedän kyllä palvelualalta ystävyyssuhteidenkin syntyneen, ehkä paremmin on jääneet pariskunnat kuitenkin mieleen.

12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi